• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

plupp06 skrev 2009-11-02 21:16:18 följande:
    Vill bara varna att man kan bli jätteslö av postafen, man ska inte köra bil när man tagit dem,
    Provade Postafenen idag. Och visst hjälpte det mot illamåendet men man blev ju helt "tappad bakom en vagn"....kände mig nästan full.

Estra: Ville prova ändå fast du var så snäll och varnade mig{#lang_emotions_cool}, tänkte att alla kanske inte reagerar så starkt på dem.

Ska tala med läkaren på fredag om det finns nåt annat jag kan ta. 
    Min enda önskan har slagit in
  • Makima46
    kramiiis skrev 2009-11-03 17:23:26 följande:
    oj blir ni så trötta av postafen själv märker jag knappt att jag tar en. Detsamma gäller när jag tar sömtabletter (dagligen i 2,5 år försökt sluta nu i samband med ÄD). Önskar jag oxå kunde bli trött av de tabletterna... hmm. fusk tack för tummar alla söta! Den har skött sig fint även denna gång. 10 mm (dag 14) så ringer AVA imorrn och ser vad de säger.hmm ni får dela på mina tummar, för de räcker inte till allihop jag har inte som isisisis som senast hade 10 tummar eller hur det var
    10 mm är ju bra{#lang_emotions_sunny} det behövs inte mer{#lang_emotions_laughing}
    Hade själv 9 mm på dag 13 o jag blev ju gravid.
  • Makima46
    Pigan skrev 2009-11-03 21:37:18 följande:
    Om man tar Legigan Comp istället för Lergigan (som jag fick för illamåendet) blir man jättepigg, eller jag blev det iaf. Vanliga Lergigan innehåller prometazinhydroklorid, men Lergigan Comp innehåller även koffein och efedrin vilket gjorde mig pigg igen Hos oss skriver man ut L.Comp för illamående hos gravida.
    Men är det bra att ta tabletter med både koffein o efedrin i när man är gravid?
    Är novis på sånt{#lang_emotions_cool}
  • Makima46
    esther123 skrev 2009-11-03 19:28:41 följande:
    Sprutdags!I morgon ska jag ta Procren Depot. Trots att jag har tagit många sprutor vid tidigare IVF-behandlingar, så tycker jag nu att denna spruta är urläskig! Är det samma sak som tidigare: man klämmer till magen under naveln så att man har en liten valk i handen och där sätter man in sprutan?
    Ja, sprutor är inge roligt{#lang_emotions_frown}
    Hoppas någon kan svara dej på din fråga, jag har själv tagit Decapeptyl 3,75 som en sköterska fixade i sätesmuskeln.

Lycka till{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46
    Pigan skrev 2009-11-04 09:03:33 följande:
    Jag har en kompis som är pharmaceut och det var hon som rekomenderade dem, sen skrev min gynläkare ut dem. De räddade mig under illamåendet. Fass: Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.Livet återkom när jag började med dem
    Jaha, då förstår jag.{#lang_emotions_sunny} ska prova den...
  • Makima46
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-04 10:52:17 följande:
    Hej!Tack för alla tummar som hålls. Det värmer! Jag var som sagt på första vul imorse. Det verkar vara en parvel där inne. Min gyn såg en hinnsäck och det såg fint ut sa han. Dock var det lite för tidigt för att med säkerhet kunna se hjärtat slå, så jag fick en ny tid på nästa onsdag. Han tyckte sig se något pulsera, men han kunde inte säga helt säkert. Det blir till att stå ut en vecka till..
    Va, spännande och jätteroligt att det fanns en parvel.

Vilken vecka är du i  6+ ?

Ibland kan det vara för tidigt att se hjärtat med säkerhet, så nästa vecka ser du det{#lang_emotions_laughing}
  • Makima46

Vilken vecka är ni andra i som ska göra VUL denna veckan?

• Makima46
    esther123 skrev 2009-11-04 07:56:05 följande:
    Har tagit sprutan! Min man satt bredvid mig i soffan och förberedde den. Sedan satt jag med den en bra stund i handen och velade. Min man hejade på. Och sedan satte jag den i magen. Nu ska jag mejla till kliniken och rapportera.
    Bra jobbat!{#lang_emotions_wink}
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-11-04 14:57:03 följande:
    Hej alla tappra!Jag var på vul imorse, är i vecka 6+5 och vi såg två hinnsäckar och två små hjärtan som pulserade. Jag satte mitt tuggummi i halsen och började så klart att grina. Känndes helt overkligt. Jag och min sambo vågade vara lyckliga i en liten stund men sedan kom oron över att mista dem. Dock vågar jag gå runt på jobbet med ett fånigt lite leende på läpparna. Jag frågade min gyn idag ang vaccinet och han sa som min Doktor i Riga att jag skulle vänta till vecka 13.Grattis Rödluvan! KramHåller tummarna för er andra som ska göra vul.Kramiis, jag har också hört att de har en ny metod för upptining och som har gett fantastiska resultat.
    Va, roligt ! Grattis{#lang_emotions_sunny}

Såg att du skrev i ett senare inlägg om gasig o svullen mage. Den är du inte ensam om , den har jag också{#lang_emotions_wink}

Nästan så man skäms ibland när den bullrar för mycket{#lang_emotions_embarassed}
  • Makima46
    Lippa skrev 2009-11-04 17:23:34 följande:
    GRATTIS Rödluvan och Saknarknytte!!! Imorgon är det min tur att göra första VUL. Är nu i vecka 7.
    Lycka till!
    Är också  i v. 7  och ska göra mitt VUL på fredag ( 6+5)
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa