• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Lycka till nu förresten

• isisisis

För övrigt finns det många läkare som tycker som din far,och det är det som min läkare kämpar emot.
    Ny forskning måste SLÅ sig fram i den svenska sjukvården.
    Han har fel i fråga om att det inte finns någon effekt på livmoder och blodförtunnande.
    Det finns det forskning och goda faktaunderlag för.
    Om han är intresserad kan du maila i min inbox så kan du få namn och uppgifter så kan han själv ta del av forskningen om han är intresserad

• isisisis
    Bette skrev 2009-10-02 12:44:40 följande:
    [citat]
    Jag tycker det var lite hårt att skriva att hennes far inte är expert i saken. Han är farmakolog och hållt på mycket med läkemedel. Jag fick lågdos kortison och det tror jag är bra. Bette
    [/cit

Han är ju inte expert i saken.bara för att man är professor i läkemedel så känner han ju inte till något om denna forskningen.

Jag formulerar mig tydligt.Inte elakt.

Försvarar man sin åsikt låter det kanske hårt.
  • isisisis

Kan tillägga att min nuvarande läkare inte är förespråkare för predniosolonet .
    Det är det blodförtunnande som gör susen i livmodern,och somhjälper mot havandeskapsförgiftning.
    Det är det blodförtunnande medlens inverkan som han bedrivit forskning på.
    Han åker sverige runt på olika föreläsningar och berättar om de nya rönen.
    Just nu är han i sydafrika och föreläser.

Även andra kliniker i europa har immunologiska tester och behandlar med blodförtunnande.
    Life clinik i Athen och ytterligare några stycken i England.
    De tar dock 8ooo för testerna.

• isisisis
    Caribe skrev 2009-10-02 13:33:01 följande:
    isisisis - men du använde prednisolon på eget bevåg denna gången då? Eftersom din nuvarande läkare inte stöder det!
    Ja.
    Men jag hade lika gärna kunnat få det av DR B.
    Nu fick jag det av vanliga gyn på lasarettet.

Till sista försöket försöket hade DR B slutat .
    Jag fick Fragmin så det skulle räcka hela graviditeten ifall jag behövde av DR B innan han slutade.

Jag har mailkontakt med en del äldre mammor som har delgivit mig sina behandlingsscheman.
    Jag följde ett scema från en tjej som hade exakt samma värden som jag på immunologin.
    Hon blev gravid och kunde behålla graviditeten med den doseringen hon hade efter flera MF,så då villa jag köra samma.
  • isisisis
    villsågärna38 skrev 2009-10-02 13:33:53 följande:
    När är det bra att ta blodförtunnande? Jag har fått ett sent missfall men för övrigt är mitt problem att jag har haft svårt att få bra ägg när vi gjort ivf:er. Alla immunologiska prover har också varit bra. Är det någon vits med trombyl då tror du när vi ska göra äggdonation? Det läkarna sagt på CvL och även Huddinge är att vi säkert kan bli gravida om vi får bra ägg från en donator. Kram
    Vad är det för immunolgiska prover du tagit och var?

Din läkare som utvärderat de immunologiska proverna kan avgöra om du behöver medicin eller ej

Har man högt serum Tnf alfa så brukar man i första hand prova med Trombyl för att se om det fungerar.

Har man tex haft en autoimmun sjukdom som tex Crohns syndrom,struma,reumatism,hepatit som man tillfrisknat frånså bär man på antikroppar.
    De gör att kroppen ibland stöter bort embryona.
    Behandlar man med blodförtunnande så försvårar man den processen och fostret kan stanna kvar,som i mitt fall.

Jag är ingen läkare,men det är så jag uppfattat saken.
    Det finns de på immunologiska tråden som kan förklara lite utförligare.

De som då kan tänkas behöva kontrollera sig är i första han de med många tidiga MF eller de som vet med sig att de haft en sjukdom som är autoimmun.

Kram
  • isisisis

Ibland så behövs det starkare blodförtunnade som har bredare "arbetsområde" sas då kan det behövas ett heparin som typ Fragmin istället.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa