• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

esther123 skrev 2009-10-08 11:45:01 följande:
    Hej alla: jag är på väg att välja klinik. Ni känner igen frågan. Jag har läst massor här på FL och gjort en lång lista på kliniker. Är nu nere på två att välja mellan. AVA och EGV i Riga. AVA verkar ju vara superproffs. Har däremot läst här på FL att det var lite rörigt efter att Dr Oleg slutade. Jag har pratat på tel med dr Maris och han lät bra på tel. Men om det är någon av er som har varit där nyligen får ni gärna berätta om erat intryck. Ser även att Sleeping beauty hade åsikter tidigare om att ordinationen inte var helt, helt tydlig. Men de har kanske blivit bättre igen. vad säger ni?
    Hej Esther.Vilka kliniker har du sållat bort från din långa lista och varför?
  • isisisis
    saknarknytte skrev 2009-10-08 16:02:13 följande:
    Ursäkta men måste fråga, hade någon av er problem med era magar när ni ruvade. Jag är så hård i magen att det är en kamp att gå på toan. Jag måste ta i för kung och fosterland för att det ska gå och jag blir helt svettig plus att det gör ont . Vet att det låter larvigt men jag är rädd att ansträngningen ska ge mig missfall. Jag dricker massor av vatten för att det ska bli bättre plus tar tarmreglerande pulver men inget hjälper. Magproblem började i samband med ET så det måste vara någon av medicinerna som gör mig hård. Kram
    Det är progesteronet som gör dig hård.Endel blir det inkl jag.
    Jag måste dricka en massa,tar inolaxol och även linfrö varje dag.
    Ändå är jag också hård.
    Jag har fått köpa microlax som är laxerande som man sprutar upp.
    Det har hjälpt iaf.
    Det är inte farligt för gravida.

Smart trick med mamma.
  • isisisis
    merlot skrev 2009-10-08 19:17:33 följande:
    Hej tjejer, deppig idag. Stickan på morgonen visade minus. Lämnade blodprov för hcg på morgonen. Läkaren lovade att lämna besked innan kl.15 , men det kom inget samtal & jag kunde inte ringa eftersom det var efter deras telefontid. Känner mig precis som jag alltid gör dagen innan mens. Har gett upp hoppet idag. Ingen humor, ingen glädje. Räknar med negativt besked från blodprovet imorgon och inväntar mensen. Gråten i halsen. Klump i magen. *m
    Vilken ruvardag är du på merlot? Testade du inte innan?
  • isisisis
    merlot skrev 2009-10-08 19:22:29 följande:
    RD13.
    Suck! Ja jag förstår det är tungt!Har själv varit där.
    Många kramar till dig!
  • isisisis
    geten skrev 2009-10-09 08:39:58 följande:
    Hej! Merlot: beklagar. Håller tummarna för att det ska gå bra för er nästa gång. En almänn fråga: Ni som inte fått + utan mens innan vilken rd fick ni den på?? Är ET likamed dag 0 eller 1 alla säger olika?? Kram Geten
    När jag inte fått plus har jag inte fått mens förrän jag slutat med progesteronet.

Ang ruvardag så har jag aldrig tänkt på det.
    Tror jag räknar det som 1.Men det är väl bara att googla antar jag
  • isisisis
    plupp06 skrev 2009-10-09 09:13:47 följande:
    Jag har iaf räknat FET dagen som dag 0. men det kasnke är fel ?!
    Det tror jag inte.Det är nog lite individuellt bara.
    Det kan ju kvitta tycker jag faktiskt.
    Antingen är man gravid eller inte,en dag på en hel graviditet är också rätt oväsentlig ju
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-09 10:05:49 följande:
    Merlot: Verkligen ledsen för din skull Du undrade vad du skulle göra nu. Jag tycker du ska ge dig tid att smälta det som hänt. Sedan får ni fundera på vad ni ska göra. Vad jag kan förstår så står ni i ÄD kö i Sverige också. Ni är ju även i adoptionstankar. Kanske finns det fler embryo i Riga? Ta den tid ni behöver. Makima  
    Hur var vädret "därnere" ?
    Var det skönt?
    Eller du hann inte njuta något?
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-09 11:11:31 följande:
    Det var högsommarvärme i svenska mått. 25 grader och strålande sol. Men här blir ju lätt 40 grader på sommaren. Hann gå och njuta av solen på tisdagförmiddagen innan  min FET kl 13.15 men det var lite svettigt , eftersom jag inte tog med  sommarkläder för en övernattning
    Haha! Men det lät ju härligt iaf.

Härligt när man kan få lite fint väder "på köpet" på sin lilla fertilitetstripp!
    Jag var lite lockad av kliniken på Kreta ,men nu blev det inte så.

Lycka till nu!
  • isisisis
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-09 11:53:48 följande:
    Ett tips: En kompis till mig vräkte i sig linfrö när hon var gravid, men glömde att också dricka mycket vatten. Så det blev motsatt effekt... Tydligen behöver man dricka mycket vatten när man äter linfrö. (Ialla fall vad jag har hört.)
    Tyvärr kan det vara farligt att äta för mycket linfrö.Tyvärr.
    Man bör inte äta mer än 2 msk per dag.
    Det finns rekommendationer på det.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa