• tandmaja

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Oj,vad här har hänt grejer...

GRATTIS LåLa Härligt
    GRATTIS till ul Rödluvan,vilken lättnad Måste varit en kämpig helg...

Kram Kramiis, hemska ruvande...Håll ut ,snart får du pinka pluss

Lycka till med ruvandet Carmencita,låter som du har fått väldigt bra små embryon

Caribe,vännen...hopplöst med mensen, men än finns det tid för FET så hoppas den kommer IDAG

• tandmaja

vill sågärna : håller också med dig att en paus är nödvändig efter många behandlingar.Det tär mer än vad man kanske först tror både hormonerna och behandlingarna och självklart resultatet...
    Jag har också gjort uppehåll, ett år och det har varit otroligt skönt att slippa hormonerna ,även om det samtidigt är stressande att känna att det inte går "framåt"...
    Grattis till giftemålet och stort lycka till i mars

Kramiiis: Hoppas, hoppas gumman men skuldbelägg inte dig själv för att du inte orkar tro det hela tiden .Du kan inte göra något alls mer än att ta det lugnt...som Caribe sa du kommer bli gravid vare sig du är negativ eller positivt, om de små snögubbarna har burat in sig, vilket jag innerligt hoppas att de redan gjort.. håller tummen för dig hela tiden,har svårt att jobba Stor KRAAAAM

• tandmaja

Carmencita och Kramiis . Om ni bor i Stockholm så finns UltraGyn vid Odenplan.De har jourtider för ul och har väldigt bra öppettider.Prova där.

• tandmaja

Caribe: hela ditt inlägg vibrerar,riktigt känner hur redo du är nu... Härligt ,du har verkligen haft det tufft, vännen!

Varför känner människor ett sådant behov av att slänga i ansiktet på en "för oss gick det på första försöket " eller "jag är som en frögurka " eller något annat lika lustigt om man säger att man har problem att bli gravid.Verkar närmast vara en reflex att slänga ur sig dumheter då....-(

• tandmaja

Kramiis ,du kommer bli mamma.Du är ju fortfarande rena unghönan

• tandmaja

Caribe: otroligt korkad kommentar och just vid ett sådant tillfälle oxå som sagt det verkar vara något konstigt som händer med människor när man berätar om att man har problem. T o m nära kompisar sa dumma kommentarer när vi började med IVF.
    Första IVF -försöket med minus får jag två sådana saker slängda i ansiktet samma dag jag testar minus ,när jag är jätteledsen och pratar med en arbetskompis och hon är väldigt förstående,"oj, vad jobbigt ,jag förstår Själv hade jag motsatt problem,jag blir gravid bara jag tittat på ett par kalsonger "
    Ringer sedan en av mina bästa kompisar som är jättegullig men ändå säger under samtalet att de planerade sina två barn exakt efter FK´s regler osv. att det är viktigt att få barn rätt månad osv. osv ...Detär som folk kopplar bort hjärnan ibland.

Väldigt sårande när man är ledsen,hormonpåverkad och slutkörd!!!

• tandmaja

Carmencita : Du ska inte vara orolig, vännen...tror det är alldeles för tidigt för att det skulle ha någonsom helst påverkan... En magnycyl innehåller 500 mg ASA och en Trombyl 75 mg ASA så vill du fortsätta med ASA så köp Albyl Minor som är 250 mg och dela i tre.

Embryot har knappt burrat in sig och en enda tablett kan du inte ha skadat något,kanske tvärtom, en extra skjuts, så ruva på lugnt KRAAAM

• tandmaja

Grattis, grattis Grynet

Kramiis: KRAAAM ,vännen.Fortsätter hålla tummen idag oxå...hoppas ,hoppas du har fel.Krama extra mycket på pälsbebisen idag.

Geten : har varit mellan dag 18-21 för mig men det kanske varierar mer än så

• tandmaja

Åhh ,kramiis....vet inte vad jag ska skriva...vet ju allt för väl hur vidrigt det känns just nu ... Inte lätt att se framåt just idag men kanske imorgon,,, .Tur att ni har fler i frysen ,tänk på dem och koppla av över julen och ta nya tag när ni känner er redo.KRAAAAAAM

• tandmaja

Kramiis : förstår hur du tänker oxå.Diskutera lite med Mika och hör vad han säger och vad det är för kvalitet på de som är kvar. De kommer säkert tycka att du ska köra ett till. De var väldigt snälla och rara på AVA men finnar är inte så känslosamma så det var svårt att säga att man var slutkörd och ledsen... Det kommer kännas mycket bättre efter er semester (då har du samlat krafter för att orka genom julen oxå) Härligt att ni har semester att se fram emot,det behövs efter två tuffa behandlingar ...

• tandmaja

Härligt med Egypten Kramiis, inte så bara Var där( El gouna) i slutet av dec för tre år sedan och det var supervarmt och skönt.Perfekt restid för en vecka och ingen tidsskillnad (eller om var en timme?) Finns ju hur mkt som helst att se också om ni skulle ledsna på sol och värme...
    Själv ska jag åka till mörkret på Island på fredag , hade ju hellre åkt till ljuset och värmen men det får bli lite senare. Det ska iaf bli skönt att komma bort lite . Får värma mig i en het källa och så ska rida (vilket jag älskar )
    Bra att du ska prata med Mika och toppen att han blivit lite mer känslosam Det är inte alltid lätt att släppa den där fasaden man gärna bygger upp...
    Nästa år blir ditt år

• tandmaja

Crio: AVA rekommenderade ny test dag 17 om det var negativt på dag 14 så dag 11 kan ju vara för tidigt och tre dagar kan göra skillnad. Håller tummarna att du får ett plus nästa gång

Det är väldigt lurigt med symptom då medicinerna också ger biverkningar som är likadan som grav. symptom.Vissa känner ju jättemycket ,andra ingenting.

Jag har haft jättemycket molvärk, ömma bröst och illamående och testa negativt men hört många som haft samma och testat positivt..

Lycka till med nästa test

• tandmaja

ZXZX :GRATTIS ,vännen Helt fantastiskt, kände det på mig när du berättade om halsbrännan häromdagen

Merlot: Lycka till med adoptionen,hoppas tiden rusar iväg och att ni snart har ert lilla barn

• tandmaja

Vad härlig med din handledare kramiis , tur du har (med henne i alla fall) Nu är det bara lite tur med ÄD som behövs oxå men det fixar du i vår

Man blir så glad av att gå in och se dina glada inlägg, att du orkar komma igen så snabbt

• tandmaja

Stort GRATTIS till prinsen Kikki70

Caribe: Håller tummar och tår för att dina små frysgubbar klarar sig idag

• tandmaja

Caribe: två räcker för twins so far so god jag tror oxå på dina småttingar och komer hålla tummen tills imorgon 15. 00 ,då är du på väg ifrån kliniken som nybliven 2 äggs ruvare .-)

Kramiis :jag har haft det toppen det var massor med snö och jag har ridit islandshäst och badat i varma källor, i snöstorm: urmysigt. Men nu tillbaka i mörkret och regnet här längat jag efter sool och ljus... Lyllo dig som snart sitter där på stranden

• tandmaja

Kramiis : inga problem jag åker gärna i resväskan för att få chans till lite sol
    Förstår att du längtar, jag hann knappt hem innan jag började kolla på resealternativ under julledigheten. Får se om det blir någon solresa...älskar solen och är helt beroende av att få åka bort och bara slappa i en solstol när det är mörkt och kallt här...

Kan annars verkligen rekommendera Island, men det är nog ännnu finare på sommaren då det är ljust dygnet om

• tandmaja

Caribe: Grattis till att ha blivit ruvare av twinsfrön De låter toppen...nu blir det plus lagom till jul då, världens bästa julklapp

Kramiis :grattis ,vilken fin julklapp ni också fick Nu kan ni åka på semster och fira att ni äntligen är framme och slipper åka iväg för ÄD.Nästa gång är det din tur ,vännen

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa