• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

sanndy skrev 2009-09-21 19:59:35 följande:
    Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också! Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också. Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för. Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade. Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!
    Hoppas att allt går bra och att den lilla klarar sig.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-21 18:29:40 följande:
    Bette, Tack för tipset! Fantastiskt att de gör sådant gediget bakgrundsarbete. Låter mycket lovande. Satte du in 1 el. 2 ägg? Gottisen, Hoppas innerligt att det går bra för er.
    Vi satte tillbaka två embryon, det ökar ju chanserna för graviditet. Rekommenderar det.

Bette
  • Bette
    Caribe skrev 2009-09-22 15:42:41 följande:
    Kramiiis - grattis till fin slemhinna, den hinner ju tjocka till sig lite ytterligare oxå tills det är dags. Nej det är väldigt jobbigt att man får reda på "när man ska åka" med så oerhört kort varsel! Jag satt och bokade upp massa biljetter för olika scenarion & sen fick jag avboka dom som inte blev aktuella, jobbigt och man får hålla tungan rätt i mun! Men till Åbo kommer du iallafall, tror det är på viking line dom har hytt lösa platser som dom säljer, man får helt enkelt sova på en stol ngnstans.. inte så kul men då vet man iallafall att man kan komma dit! Idag stod det med stora bokstäver i min kalender "STORA UL - 18+1" kände hur ledsen jag blev när jag såg det, tänk att jag kunde varit halvvägs i graviditeten nu..... längtar sååå att få försöka igen!   Gottisen och Sanndy håller tummarna att det är ofarliga blödningar och att allt går bra!
    Det är bara att ta nya fräscha tag, det kommer gå superbra för er vid nästa försök.

Kramar

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-22 15:43:53 följande:
    Grattis kramiiis till bra slemhinna. Jag ska ultraljud imorgon och hoppas på lika fint resultat. Hur bred/smal bör slemhinnan minst vara? Dock så ska jag inte göra ET förrän den 5/10 men enligt min treatment plan så är det den sista som ska göras innan ET. Såg i din presentation att du har en blogg. Den vill jag gärna läsa så skicka gärna en länk. Kram
    Gör ett extra ultraljud innan behandlingen, det gjorde jag vid vårt andra försök nu, det är bra att ha lite extrakoll.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-09-23 11:19:32 följande:
    Du vet att man inte kan hämta ut den medicinen man har förrän man har förbrukat 2/3 delar av den man redan fått ut? Har försökt det själv,men vart gruvligt besviken,då mitt Fragmin är rätt dyrt
    Fel, jag hämtade ut allt mitt på en gång så jag hade hemma, det gick alldeles utmärkt här i Stockholm i alla fall.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-23 11:16:55 följande:
    Har precis varit hos nygamla gynekologen och gjort UL. Min slemhinna är 9 mm. : )Har nu 13 dagar för den att öka ytterligare så det känns bra. Tog Bettes råd och bokade in en extra UL den 30/9, 5 dagar innan ET. Pratade med gynokologen ang mitt dilemma med ryggen. Han avrådde mig starkt från att sätta in 2 i och med att min rygg är i så dåligt skick. Ska dock även ringa till Spine center för att dubbelkolla. Kikki70, Jag berättade aldrig för dem på AVA om mitt ryggproblem. Var så rädd att de skulle neka mig om de visste. Bette, Mitt högkostnadskort går ut om ca 10 dagar så jag tänkte försöka hämta ut all medicin innan dess. Undrar därför hur många vaggisar jag kommer att behöva? Caribe, härligt att du snart får börja igen och bra att du stod på dig. Jag förstår att du fick en chock över priset. Vi trodde, tills vi fick det förklarat för oss på kliniken, att två försök ingick i grundpriset. Det är sorligt vad folk kan profitera på andras olyckor. : ( Kram
    Snälla du vännen, sätt tillbaka två embryon, det är ju inte ens säkert att någon av de tar sig. Det ökar chanserna att bli gravid 60-70% på AVA i Riga. På de flesta så tar sig bara ett embryo, the survival of the fittest som det så fint heter. Sedan så tar det en tid emellan innan man kan göra ett nytt försök.

Det är skillnad också om man är i 25-års åldern då kanske man bara sätter in ett. Jag fick bara tillbaka ett vid vår första beh och den tog sig ju inte. Vi startade då upp med ny donator och nu kommer killen i början på dec.

Jag kunde hämta ut all min medicin på en gång, hämtade ut alla progesteron vaggisarna och progynonet kommer jag ihåg.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-09-23 11:27:36 följande:
    gick in och kollade på mina sidor på apoteket och hade fått "naproxen mylan" utskrivet av min svenska läkare. Men har ingen aning om jag ska ta dem. Har någon annan fått det? Han har inte sagt ngt om det. Kanske borde ringa och fråga.
    Naproxen skall du absolut inte ta när du gör behandlingen, den hämmar embryonal utveckling. Läs i Fass.

Kram

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-09-23 12:05:47 följande:
    ja jag undrar oxå i vilket syfte jag fått dem! han har inte sagt ngt, så näe jag skippar de där. Kanske har han skrivit ut till fel person? inte vet jag. Ja om man har e-recept kan man kolla dem på apoteket, då måste man ha e-legitimation oxå. mytrouble: ja jag tyckte oxå det lät himla skumt. Visst jag har extrem mensvärk men så långt vill jag som sagt inte tänka nu. tack! jupps ET nästa vecka näe det ingår nog inte FET nånstans, mer än på våra svenska kliniker vid vanlig IVF då brukar det ingå ett FET rätt ofta har jag för mig.
    Du behöver ingen e-legitimation för att hämta ut e-recept, du har nog blandat ihop det. Men som sagt Naproxen skall du absolut inte ta om du vill bli gravid, det hämmar utv hos barnet.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-09-23 14:58:42 följande:
    Ja,här går det inte iaf.Helsingborg. Man måste ha använt 2/3 delar när man väl har fått sitt frikort. Det gällde både fragmin och progesteron. Så jag fick vackert vänta vilket innebar att jag inte kunde plocka ut det jag hade innan frikortet återigen var slut.
    Vad konstigt.

Bette
  • Bette
    Annikamarie skrev 2009-09-25 18:44:17 följande:
    Sodkt, tråkigt, ja nu kan du koppla av lite tag med nästa försök. Vi är medvetna om att det är lägre chans vid FET än ET. Tack ni för omtanke. Men den blödning var knappt som en knappnål,kan väl inte vara nidblödning . Men för tidig att säga.Har inga grav-symptom ännu.Testdag nu på tisdag. Hinos, stackars dig som mår dålig, hoppas bättre snart!
    En nidblödning är ingen stor blödning så det kan det mycket väl vara.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa