• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte skrev 2009-11-25 14:28:27 följande:
    Usch, idag är jag orolig och ledsen. Haft ljusbruna spottings idag. Har inte haft några innan så självklart blir jag supernojjig fast att jag vet att det är mer än normalt att ha lite spottings eller blödningar under graviditeten. Nästan alla på detta forum har haft det men det har gått bra ändå. Har tagit en extra vaggis och AVA rekommenderade mig att fortsätta med att ta tre. Klantade mig med kortinsonet iförrgår och fast att jag vet att en missad dag inte kan göra någon skillnad så kan jag inte låta bli att förebrå mig själv. Hade så himla ont i magen igår kväll men inte idag. Ska försöka smita från jobbet vid 15.00 och vila mig för ikväll har jag en stor viktigt middag. : ( Hoppas till Gud att jag kan få gå hem senast vid 23.00 tiden. Som tur vad så har jag ett VUL inbokat imorgon. Kram
    Ta extra vaggis och vila. Jag hade bruna spottings till och från i flera veckor, jag gjorde också extra VUL. Ta det bara lugnt och vila mycket.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Idag har jag varit på inskrivning inför kejsarsnittet, det var spännande. Kommer bli toppen. Nu är det snart bara tre dagar kvar.

Kramillis: Härligt att höra att du mår bättre, men det är skönt med en paus på några månader också. Jag hade det förra sommaren/hösten så skönt att bara mentalt ställa in sig på behandlingarna osv. Det kommer gå bra för dig, du får inte stressa så mycket under ruvningen bara, man ska ha massa positiva tankar då, inte lätt jag vet, man går och känner efter hela tiden. Det kommer gå bra för er.

Bette

• Bette
    Carmencita03 skrev 2009-11-27 10:20:54 följande:
    RD11.... testade för jag trodde att kändes som om kanske.... men det var minus.... inte ett spår av pluss...blev såå ledsen så superbesviken och jag bara föll ihop... Hoppet har hållit mig uppe.... Vet att jag måste ta mig samman och ni är så underbara förebilder här i tråden.... Men, just nu känns det nattsvart... Grattis till er som fått pluss på stickan! Lycka till!! Kramar från en ledsen C
    I urin kan det ta mycket längre tid innan det syns, därför skall man inte testa tidigare. Ta blodprov istället HCG om du kan få remiss, det syns tidigare i blodet än i urinen. Man kan vara låghormonare.

Kram

Bette
  • Bette
    Caribe skrev 2009-11-27 09:37:50 följande:
    Geten mitt datum (8/12) bestämdes direkt när jag ringde och rapporterade att jag fått mens, tror dom har standard att ha FET kring dag 21 i Åbo! Den 8/12 är ju min dag 21!  Vad är du på för dag torsdag-fredag nästa vecka då? I Åbo kan dom ju inte vara lika flexibla då man skall hinna boka resa etc samt att dom inte kan lägga det på en helg och dom gärna vill ha en vardag innan FET för att tina embryon! 
    Vad härligt att du är igång Caribe, den här gången är det verkligen din tur. Jag vill läsa att du får plus på stickan.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-27 23:34:48 följande:
    Började storblöda på tåget, och blöder fortfarande även om det har stillat sig lite. Har haft ganska kraftig molvärk och ont i ryggslutet. Hur kraftig molvärk kan man ha utan att det betyder missfall? /Låla
    Ta extra progesteron direkt, det är det du kan göra och vila så klart. Åk sedan till gynakut om du har möjlighet när du är framme i helgen och kolla. Hoppas det inte är något allvarligt. Tänker på dig.

Kramar

Bette
  • Bette
    Annikamarie skrev 2009-11-29 00:07:25 följande:
    Låla67, skönt blödningar avtog,Det är jobbigt i bland, urk. Nu är jag ruvare på en embryon som klarade upptinnigen, 9celldelning. Den andra embryon klarade inte, utevecklades inte. Alltså sista från frysen. Då får jag önska mig en julklapp med att visa postivt. Trevlig kväll på er alla!
    Ruva lugnt

Bette
  • Bette
    My turn skrev 2009-11-29 11:45:40 följande:
    Hej alla kämpare - Var inne på en annan trevlig tråd men känner att jag hör "hemma" hos er oxå. Jag gjorde ÄD i Grekland, Thessaloniki, 14:e november, har sedan dess känt molande mens värk men tog i morse RD 15 urin test utan plus... Ni verkar ha mycket erfarenhet så ska jag sluta med medicinerna direkt eller ska jag ändå försöka få till ett blodprov imorgon trots mitt minus? Som ni förstår så är inte hoppet och humöret på topp. Trivdes på min klinik men nyfiken på om ni har förslag på favorit klinik? Är 45, frisk och singel så det går inte överallt. En annan oro jag har är att jag stressar och jobbar för mycket. Hörde även något råd från en gynekolog att inte flyga efter ET då det påverkar för mycket. Åsikter? Håller tummarna för er alla och lyckas jag inte nu så försöker jag igen och därför kanske jag behöver bättre förberedelse nästa gång. Grattis till alla som plussat och hoppas vi andra snart är där. Ha en härlig första advent!
    Du skall försöka få till så du får ta HCG blodprov tycker jag.

Jag och min man var på AVA kliniken i Riga och vi är nöjda med de, men det där är så individuellt vad man tycker.

Bette
  • Bette
    Caribe skrev 2009-11-30 09:17:18 följande:
    My turn - jag skulle oxå ta ett blodprov innan jag slutade med medicinerna! Förstår att det känns tungt med minus på stickan, som carmencita säger hoppet är ju det sista som lämnar en och ibland sker ju mirakel! Hoppas för både din och carmencitas skull! Låla gud vad läbbigt med störtblödning på tåget, stackars dig skönt att höra att det avtagit, phu man blir alldeles svettig av att läsa om sånt här, kan riktigt leva mig in i skräcken.... när har du vul inplanerat? Annikamarie grattis till att ha blivit ruvare en 9-cellig kämpe, nu skall det fastna och bli ett fint + lagom till jul   Bettina vet tyvärr inte ngt ang om man kan skippa nedregleringsspruta?   Loppan - hoppas hårt för pytte och bus   Själv var jag på VUL kontroll idag och min slemhinna var på 10 mm så jag är redo, för återföring nästa tisdag nu hoppas jag bara att en eller två av mina embryon överlever tiningen, vill ju så gärna få ett + i julklapp! Lycka till nu Bette Kram Kram
    Vad härligt att du är redo för FET, det kommer gå så bra Caribe. Jag uppdaterar er i tråden när jag känner mig tillräckligt pigg, jag lovar. Ikväll skall jag ringa till avd och få exakt tid som jag ska vara där imorgon, nu skall jag käka frukost och iväg och ta lite blodprover inför imorgon.

Kram

Bette
  • Bette
    geten skrev 2009-11-30 10:12:18 följande:
    Här är en till som är redo för Fet, de ville ju att min slemhinna skulle vara 8mm för att jag skulle få ett datum och det var precis vad den var Så på torsdag eftermiddag ska vi in och göra Fet om bara vår lilla eskimå klara upptining, men de har mycket goda resultat på både upptining och + vid Fet på våran klinik så det känns bra. Våran läkare gav oss mycket goda chanser att lyckas så blir det inte + nu så tror jag att jag lyckats få sambon att inse att vi ska fortsätta en gång till!!! Men hoppas självklart på + nu. Bette: Spännande, imorgon blir du mamma!!!
    Grattis till fin slemhinna, hoppas på plus nu innan Jul.

Bette
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-11-30 10:46:44 följande:
    Mitt illamående har börjat avta. Är dock helt slut efter kl 15, är inte till någon nytta. Ligger på soffan och orkar inte röra mig. Eftermiddagar och kvällar är verkligen inte min tid. Skall något bli gjort så är det på morgonen. Bette: Lycka till inför er underbara dag imorgon. Saknarknytte: Hur är det med dig? Härligt att det är flera som skall göra FET, ET innan jul, hoppas på fina + som julklappar till er.
    Jag var också däckad på eftermiddagarna de första tolv veckorna, helt slut när jag kom hem från jobbet.

Så det är helt normalt som du har.

Kram Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-30 10:51:41 följande:
    Tack för omtanken Caribe! Jo det var ganska läskigt och är fortfarande lite knepigt! Men jag vet att någonting är kvar där iaf för nu på morgonen har en rad symptom börjat uppträda som jag inte sett förut nämligen lätt illamående och att det nu spänner rätt bra i brösten! Grattis till fin slemhinna! Nu vore det väl själva den om det inte vore din tur! Jag ställer in mig på att önska dig god julklapp!!! Punkt slut! :) Grattis till ruvarstatus Loppa! Hade du någon glädje av mina tips? :) AnnikaMarie grattis till ruvarstatus! Wow, snacka om att det börjar dra ihop sig, Bette! Jättespännande att sitta vid sidlinjen o vänta oxå! Lycka till imorgon! kramar o pepp till alla kämpar! Låla
    Vad härligt att du börjat få lite mer graviditetssymtom. Ja nu börjar det bli mer och mer pirrigt, blir superhäftigt att träffa liten.

Graviditeten går fort, jag lovar, det rinner på i världens fart.

Kram

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-30 11:05:29 följande:
    läser även om jag inte skriver just nu. grattis till ruvare! härligt med fina slemhinnor geten och caribe bette så spännande att få träffa liten snart! låla: läskigt med blodet, men hoppas det är lugnt! gottisen: skönt att illamåendet börjat avta. kram på er alla! inte till min förvåning så testade jag minus igår igen (RD 19). Ska ringa/maila kliniken så fort jag bara orkar ta tag i det. Hoppas på FET i mitten av januari om menscykeln godkänner det och AVA kan och sambon vill fortsätta, verkar vara det mest tvivelaktiga just nu...
    Håller med Caribe. Försök koppla av under semestern och Julen, eller varför inte ta ett break på några månader. Vi tog ett halvår ca innan vi började med ÄD beh, man behöver det och framför allt behöver man tiden med varandra.

Kram

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-30 14:18:33 följande:
    Hej alla tappra! Har inte orkat skriva förrän idag. Mitt VUL i torsdags visade att den ena tvillingen inte hade klarat sig. Den andra mår bra men sorgen och oron gör så att vi inte vågar hoppas på att det kommer att gå bra för knyttet. Jag försöker verkligen att tänka positivt men mina känslor är helt blockerade. I helgen skippade vi släktträffen och bara tog hand om varandra. Vi har varit så inställda på tvillingar och gjort planer för ett liv med dem. Dagen innan VUL så vågade vi för första gången vara riktigt glada över våra småttingar. Torsdagens besked känndes därför som en mycket grym kalldusch. Det var första gången jag såg min sambo gråta. Jag mår ingen vidare och jag har oroat mig för hur jag ska kunna hålla fasaden uppe för min chef. Vi ska bort två dagar i denna vecka på ett konvent och nästa vecka åker vi till Tyskland för möten. Darrande berättade jag för min chef om att jag var gravid och varför jag inte kom till arbetet i fredags. Han var helt underbar och det känns så skönt att inte behöva ljuga längre. Han sa att jag skulle tänka på mig och den lille i första hand och ta tid för att vila om jag behövde. Resten fixar sig alltid. Kram
    Vad sorgligt att den ene inte ville vara med längre. Men den andre lille är ju kvar och ni såg väl hjärtverksamhet. Det kommer gå jättebra för er, ni har en kämpe i magen. Vi hade ju två i magen från början också men den ena gav upp väldigt tidigt, då tänker jag så här att det är den starkaste som överlevde och som kommer till oss.

Ta hand om dig och din sambo, vila mycket, dra ner på arbetstempo osv. Ta det bara lugnt.

Kramar

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-30 15:40:41 följande:
    Den som är kvar såg fin ut och hjärtat pulserade starkt. Vi får hoppas att den kämpar vidare. Min sambo viskar till den varje kväll att den ska kämpa på. Lycka till nu med kejsarsnittet. Vad härligt det ska bli för er att äntligen få träffa lillkillen. Kramar
    Vad gullig sambo du har, som viskar till liten varje dag. Det är viktigt att prata med magen, det har jag gjort hela graviditeten {#lang_emotions_smile}.

Kramar

Bette
  • Bette

Hej alla,

Vi har fått en son den 1/12 planerat kejsarsnitt, vikt 3950 gram och 53 cm. Helt underbar liten kille, amningen har precis kommit igång. Har varit en liten tuff början, legat på neonatalen sedan i onsdags. Christian hade svårt med andningen i början och syresatte sig lite dåligt, fick sondmatas och övervakas ett dygn, nu är allt dock toppen och killen säger till när han är hungrig och vi ska byta blöja. De röntgade även lungor och tarmar för att se att allt är okej, han hade mycket fostervatten som kom upp första dygnet. Imorgon åker vi hem med vår guldklimp.

Kramar

Bette

• Bette

Hej på er,

Lycka till alla ruvare och ni som kommer att ruva snart, sonen har sovit helt okej inatt faktiskt. Igår var vi i centrum och provade ut glasögon till maken och så var vi och fikade och Christian sov hela tiden i vagnen, han är så snäll lilla pojken, men han har röstresurser också kan jag tala om.

Bette

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa