• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

mytrouble - aj då jag trodde man fick missfall tidigare om det var immunologiska faktorer, jag var ju i vecka 9+4 när mitt Ma inträffade, hade släppt oron på sådana orsaker och tänkt att då borde jag inte gått så långt, har intalat mig att det var kromosomfel på fostret!

• Caribe

Gottisen grattis till att ha plussat, jag håller hårda tummar att allt skall gå bra trots blödningar! {#lang_emotions_heart}

Skickar varma kramar till Vallmo idag oxå, tänker på dig!

Rödluvan vad härligt att du är igång med progynon nu nu går det undan och snart är det dags!!!

Isisisis - jag har ju använt trombyl men även jag funderar på Fragmin? Jag har ju vitiligo samt har opererat mig för giftstruma så det är ju 2 autoimmuna sjukdomar, min endokrinläkare sköter bara mina TSH, T4 värden och är inte intresserad av att hjälpa mig med ngt annat som det verkar, är det honom jag skall pressa på test  eller finns det speciella immunologer? och isåfall vad heter just sådant test som Fragmin hjälper mot?

Skönt att höra att du mår bättre Hinos, nu går det åt rätt håll!

Sodkt hur går det för dig?

Kram Kram

• Caribe

Grattis Annikamarie - nu hoppas jag jättemycket att det skall fungera den här gången!

Happies instämmer det var mkt intressant läsning och det gör mig glad att tänka att det är så!

Gottisen hoppas skrämselskotten håller sig borta nu!

Jag har en fråga till Er: Mitt företag erbjuder oss att få influensa vaccination i slutet av oktober, men man måste säga ja eller nej redan nu! Jag vet ju inte när det blir dags för FET men det blir väl därefter ngn gång, har hört att vaccinet skulle kunna påverka infästningen av embryo och alla möjliga olika spekulationer, hur skulle ni gjort? Tänker ni vaccinera er?

• Caribe

Makima - Ja om jag redan var gravid så skulle jag ta den, men vet inte om jag vågar om det på ngt sätt skulle störa i "processen" att bli gravid? Kanske skall göra som du säger och avvakta litegrann.

• Caribe

Jag har då aldrig hört talas om kvinnor som är ute på ägg donations turné i Europa? Så dit skulle inte mina tankar gå när jag läste trådrubriken.... förhoppningsvis hittar dom hit som behöver

Anm ledsen att det blev minus för dig, men tack för de fina och peppande orden till oss andra, varm kram!

Stackars dig gottisen, jag instämmer med de andra vila och extra progesteron, jag hoppas på det bästa!

Sodkt jag hoppas oxå på det magiska plusset för dig

Jag får fundera på det där med vaccinet det blir ju troligtvis mitt under mina FET planer...

• Caribe

Grattis Nioli roligt att höra, vila nu och låt dom 2 små borra in sig ordentligt

Trevlig helg alla!

• Caribe

Skönt med lite humor mitt i allt medicinerande nioli så klart blir det kanonbra om embryona matas med granater hi hi hi och håller med om att man firar verkligen konstiga saker nuförtiden, själv firar jag att jag slutat blöda det tog 5 veckor men nu äntligen så slipper jag binda och blod, tjoho

Saknarknytte varm kram till dig, det är inte alltid så lätt att behålla sitt självförtroende när man hela tiden får höra om allt som är skruttigt på en, men ge inte upp vännen!

Tjorvar grattis till ruvarstatus hoppas på plus för er!

• Caribe

Gottisen fy vad jobbigt, jag hoppas att om 10 dgr så har ni åtminstone ett fint hjärtljud kvar, om det nu är missfall på gång så får man hoppas att det är den ena som inte klarade sig. Att det fanns hjärtljud på den andra var ju iallafall positivt, håll fast vid det nu och så kan man bara hoppas! {#lang_emotions_heart}

Kramiis lycka till på vul imorgon hoppas slemhinnan växt på duktigt! Åh vad avis jag blir på Er som får vara till Åbo och göra ET nästa vecka vill oxå!!! spännande!

Beträffande nedtrappning etc. Min läkare i Åbo föreskrev att jag skulle sluta tvärt med progesteron och östrogon exakt 8 veckor efter ET dvs när jag var i vecka 10 men det gjorde inte jag utan jag började trappa ned då istället, i några dgr tog jag 2 östrogen och 2 vaggisar istället för 3, och sen i några dagar 1 av varje tills exakt när jag gick in i vecka 12 så slutade jag! Nu fick jag ju Ma i vecka 9 så det spelade ingen roll i det stora hela men så kändes det iallafall bäst att göra, jag tycker det känns läskigt att sluta cold turkey

• Caribe

Kramiiis - grattis till fin slemhinna, den hinner ju tjocka till sig lite ytterligare oxå tills det är dags. Nej det är väldigt jobbigt att man får reda på "när man ska åka" med så oerhört kort varsel! Jag satt och bokade upp massa biljetter för olika scenarion & sen fick jag avboka dom som inte blev aktuella, jobbigt och man får hålla tungan rätt i mun! Men till Åbo kommer du iallafall, tror det är på viking line dom har hytt lösa platser som dom säljer, man får helt enkelt sova på en stol ngnstans.. inte så kul men då vet man iallafall att man kan komma dit!

Idag stod det med stora bokstäver i min kalender "STORA UL - 18+1" kände hur ledsen jag blev när jag såg det, tänk att jag kunde varit halvvägs i graviditeten nu..... längtar sååå att få försöka igen!

Gottisen och Sanndy håller tummarna att det är ofarliga blödningar och att allt går bra!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa