Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Phu nu har jag snott runt i massor med gästböcker och lämnat nya tråd adressen så jag hoppas ni hittar hit
Actionvera - alla försvarmekanismer i världen kan inte skydda en "om" det hemska verkligen händer, det blir ofattbart ändå! Så du borde släppa dom tankarna och koncentrera dig på att njuta - men med det sagt så är jag ju precis som du och det lär ju inte bli lättare att slappna av efter vad som hänt mig! Men nu har du ju kommit så pass långt på väg att jag tycker att du borde släppa fram spralliga, knasiga actionvera som dessutom skall bli mamma
Makima vad bra att du drog med kalendern så vi kan fortsätta hålla koll!
Jag instämmer med Bettina innan jag började med ÄD så kändes det så läskigt och osäkert att ge sig ut i vida världen (Åbo) men ni förstår vad jag menar, nya mediciner och nya behandlingar och att tajma med en donatorn med allt vad det innebär. Men tack vare den här tråden har man fått så mkt råd och tips och blivit lugnad otaliga ggr det är guld värt!
Saknarknytte men vilken gynekolog??? man blir ju mörkrädd, jag går ju hos Ultragyn men där har dom patientstopp dessvärre låter jättejobbigt vad du går igenom och både vara orolig och ha ont, förstår inte vad det kan vara? Hoppas din klinik kan ge dig ordentligt svar på vad du skall göra eller att du får tag i en annan gynekolog och kan få en second opinion! Kram Kram
Nioli det vore ju bra om slemhinnan kunde växa till sig till åtminstone 8 mm och det borde den kunna hinna fram till nästa vecka, ska du öka östrogen dosen eller? Vore ju kanon om din donator behövde ngn extra dag på sig hon oxå
Hinos blev alldeles tårögd när jag läste vad du varit igenom hemskt hemskt vad man får stå ut med, därför är jag extra glad att du nu har knoll och totta hoppas att du snart mår bättre vännen!
Säger även krya på dig Solis!!!
Hur går det med ruvningen Anm?
Idag är första dagen som jag kan gå omkring utan att magen värker för varje steg, det har nu gått 29 dagar sen jag startade mitt Ma - som tur är sa min gyn att det är väldigt ovanligt att man får det så här jobbigt som jag fått det... jag sa till henne att ngt sånt här vet jag inte om jag klarar igen....
Nu känns det härligt med Fredag
Nioli lycka till nu, hoppas mannen får till en kanon batch
Ja Rödluvan hoppas du får börja med progynon nu, jag mådde super bra när jag åt dom dom kändes som rena skönhetskuren
Merlot vilken tjock fin slemhinna du verkar ha, spännande att det snart är dags för dig!
Annikamarie HÅRDA TUMMAR inför ditt FET!!!!
Solis hoppas du hittar ngn som hjälper dig med immunologiska tester
Isisisis så glad att höra att tvillingarna mår bra, hoppas kunna följa i dina och mytroubles fotspår "snart"
Tack Kikki70 för att du delar med dig och sprider hopp!
Hejja Hejja Sodkt
Villsågärna - jag tog en nedregleringsspruta på cykeldag 21, väntade in blödning som kom efter en dryg vecka, var några dgr efter det på kontroll för att se att slemhinnan var under 4 mm, det var den så då fick jag börja äta östrogen dvs progynon tabletter, 3 x dagen, gjorde det i ca 2 veckor, sen koll av slemhinna för att se att den var tillräckligt tjock, några dagar innan ET fick jag sen även börja med progesteron vagitorier för att slemhinnan skulle bli redo för embryot/na
villsågärna - jag upplevde hormonbehandlingen som mkt lindrigare vid ÄD än vid IVF:erna, sen var det en fantastisk känsla att bara göra ET och inte göra ngt ÄP, normalt sett vid IVF är man ju rätt öm och mörbultad fortfarande vid ET så det var en skum känsla att må superbra och få embryon instoppade och bege sig hemåt
Saknarknytte - hoppas slemhinna ser bra ut dvs är tillräckligt tunn så att du kan få börja med progynon tabletterna, vilken gullig pappa som följer med och hjälper Er!
Hinos då hoppas jag att jag skall bli grymt illamående om jag blir gravid igen... nu sist som slutade med Ma mådde jag ju som en prinsessa och mådde inte illa någongång.... ja tänk så intelligent ditt barn kommer bli
Nej Vallmo vad ledsen jag blir för Er skull det finns ju inga ord som tröstar när sånt här händer.... bamse bamse kram
Sen blir jag extra ledsen för att man skall behöva brottas med att ingen gyn vill hjälpa en för att man gör ÄD utomlands... när skall de sluta sparka på dom som ligger undrar man? Tror dom att vi vaknade en morgon och bestämde oss för att göra ÄD utomlands för att krångla till det... inser dom inte att om man gör ÄD utomlands så är det pga att man uttömt alla andra möjligheter redan och man betalar dyrt för det.... blir så trött!
Vallmo ja jag börjar äntligen bli återställd, men det har tagit 1 månad.... hur blir det för dig, behöver du få ngn hjälp m skrapning, tabletter eller liknande eller har det blödit ut av sig själv?
Du har inte tänkt på att börja m akupunktur/örter för att stärka upp kroppen, hon jag går hos är expert just för att hjälpa kroppen motverka missfall!
Önskar jag kunde hjälpa dig med hemmagyn men jag har med nöd och näppe fått löfte om att gå hos Ultragyn (odenplan) pga att jag gick där innan fertilitetssvängen och för att jag gick där när jag var gravid.... förstår inte hur man kan vara gynekolog och känna ovilja för att hjälpa folk bli gravida oavsett metod....
Kram vännen
Vallmo jag går hos Lagercrantz! Hoppas det kommer igång snart så att det snabbare är över. Det var det enda jag ville att det hela skulle vara över så att man kan bygga upp styrka igen och blicka framåt! Skickar en stöttande kram till!