• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Vad jag hört från flera kliniker är att man bör vänta och få åtminstone en normal blödning efter "bortfallsblödningen" innan man påbörjar en nu behandling.

Tror att klinikerna bara ser till profiten i vissa fall.Tyvärr.

Jag är rätt säker på att du behöver recept för trombylen Geten.

Ha en fin dag tjejer

• isisisis
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-21 19:57:08 följande:
    Saknarknytte: Hur mår du? (Glömde fråga i mitt svar ovan. ) Estra: Hur går det för dig? Jag har bara läst att du kanske fick ett plus på stickan. (Jag har kanske missat att du skrivit mer ang hur det gått.) MyTrouble: Hur går livet i norr? Visst skulle dina twins komma i slutet av dec? Jag kom på en skoj tanke: Hur blir det om ena tvillingen föds precis innan tolvslaget på nyårsnatten och den andra några minuter in på nya året? Får man olika födelseår då? Då blir ju den ena tvillingen ett år äldre än sitt syskon...
    Ja,gud så tokigt! Då får de kanske inte ens gå i samma klass? Hmmm
  • isisisis

Jättegrattis Rödluvan! Vad skoj!

Inis,jag blödde också i början med nån veckas mellanrum.
    Blödde tom för någon vecka sedan,men bara lite rött på pappret,sedan lite brunt.
    Det är nog bara känslig slemhinna,eller livmodertapp.
    Gyn brukar ha de förklaringarna
    Jag har EN ampull kvar.Men de brukar ju räcka i 3 veckor!?
    Så står det p mina iaf.
    Men jag blödde iaf,trots ampullen faktiskt.Men det kanske hade varit värre utan.

Skönt att du är hemma igen My Trouble och att allt är bra

• isisisis
    Inis skrev 2009-10-22 09:59:11 följande:
    Stort, stort Grattis Rödluvan!! Isis: tror att det är olika styrka på ampullerna du och jag har fått för jag tar 2 ml progesteron + 2 ml dicinon med tolv timmars mellanrum . Har blivit riktigt duktig på sticka mig själv i baken! Men tack för att du berättade.
    Jaha.
    Ja jag känner inte igen dicinon.
    Det är 2,5 ml ampuller jag har som ska tas intramuskulärt.
    Kaprogest.
  • isisisis

Tintin M skrev 2009-10-22 15:58:32 följande:

Hej alla! Finns det ngn här som gjort ÄD på AVA i Riga och satt in så kallade blastocyster?? Jag har en känsla , men vet inte om den stämmer, att de flesta som lyckas med ÄD har återfört just sådana, (kliniken väntar ngn dag extra för att se vilka embryon som är starkast och väljer ut ut just dem). Jag har börjat dra i trådarna igen för ett nytt försök med ÄD i Riga och frågade just i ett mail om man kan göra blasocystodling hos dem. Jag fick svar att de kan erbjuda mig det. Men när jag gjorde mina förra försök sa dr Violeta att de inte gör detta i Riga. Det gör mig lite osäker för jag läste här ngn gng att den legendariske dr Sven sagt att han rekommenderade blastocystodling när man ska göra ÄD. Men bara om klininiken är van och duktig på det. Eftersom de i Riga inte brukar göra det i vanliga fall (men kan tänka sig att erbjuda mig det) kan de ju inte vara så erfarna på det området....? PUH! Alla dessa grubblerier.....
    Det finns många kliniker som gör blastocystodlingar.
    Polen,Grekland,Tjeckien mfl....
    Jag fattar fortfarande inte varför folk väljer att betala nästan det dubbla priset för att göra behandlingen på kliniker som gör ÄD på löpande band.

De stora klinikerna har inte bättre resultat än de små,eller bättre laboratorium eller bättre råd ang medicin.Snarare tvärtom!

Gör man sig lite extra besvär genom mailkontakt och google kan man göra 2 behandlingar för samma pris som en.

Jag fick iaf 7 dagars blastocyster,de fästa bägge två.
    Fick 2 insatta.Toppenkvalitet.
    Men dessförinnan blev det snöpligt med donatorn,alla äggen dog.
    Så kanske de ansträngde sig lite extra.

Jag tycker du ska maila flera kliniker och be om väntetid,pris och antal odlingsdagar
    Mitt råd
    Lycka till
  • isisisis

Jag lägger in mitt hcg värde också då

RD 3 1 hcg
    RD6 113
    RD10 901
    RD17 10000

Så kan det också se ut

• isisisis
    plupp06 skrev 2009-10-26 09:19:04 följande:
    Jag ska se om jag kan få ta nya hcg värden i veckan, bara för att få reda på om det fortfarande finns något levande kvar i magen efter störtblödningen i fredags. Annars har jag vul inbokad 4/11.
    Det var min klinik som villa ha HCG:na på dessa dagar.
    Som tur var gick gyn med på det,men de var lite kinkiga

Jag tror säkert det är liv i magen
    Det är ändå rätt vanligt med blödningar i början.
    Ditt gick ju över i brunt också,så hade jag också det.

Lycka till
  • isisisis

Geten,det är ju inte helt omöjligt att det är ett tidigt MF.
    Var 3:e graviditet är ju ett MF.
    Det kan också vara så att slemhinnan är väldigt tjock.
    Man har ju byggt och behållt den extra länge.

• isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-26 13:25:55 följande:
    Siffrorna kanske skiljer sig åt när embryona är odlade i 7 dagar innan insättning, som dina är...från en novis
    Ja,det är möjligt att de kanske blir högre snabbare när det är odlade längre.
    Vet faktiskt inte.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa