• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Grattis Låla vilken lycka, tänker tillbaka på när jag fick mitt plus oxå det första i mitt 42 åriga liv och jag var helt hög av lycka men i ditt fall till skillnad mot mig så skall det gå hela vägen

GRATTIS {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_plus}{#lang_emotions_gravid}

Väntar otåligt på att få göra FET, hoppas på start mitten av November
  • Caribe
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-16 18:20:23 följande:
    Grattis, Låla!! Underbart!!Själv har jag precis kommit hem ifrån mitt vul och den här gången fick vi äntligen godkänt av min gyn. Hjärtat slog så fint, så fint!!! JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis vännen vilken rysar helg du fått genomlida, men nu kan du slappna av och glädja dig igen! {#lang_emotions_sunny}
  • Caribe

Ja grattis Carmenzita till att ha blivit ruvare! det är ju många härinne som flugit direkt efter insättning och som blivit gravida!

• Caribe

Kramiiis - klart du brottas med ångest tankar nu, du har ju det förra minuset färskt i minnet!

Nu är det ju så att om det är meningen att du skall bli gravid denna gången så blir du det ändå hur negativt du än tänker... det är ganska naturligt att du försöker skydda dig själv mot besvikelse! Jag kan bara säga hur det var för mig och jag märkte inget av min graviditet förrän på dag 13 så ge inte upp hoppet ännu!

Kram vännen!

• Caribe

Bettina - din gamla ivf klinik hjälper säkert gärna till mot ersättning, dom vet att ta betalt, min klinik tog 1000 kr för 5 minuters titt... däremot kan det ju vara knepigt med julstängt.. men ring och kolla ibland har dom ju jourpatienter och kanske kan klämma in dig? Annars är det att ringa runt till olika gyn och fråga/böna... hemskt att det skall vara så svårt att få hjälp!

Lillalii - jag går i Åbo men där är det långt ifrån billigt tyvärr....

Jag har fått mens, är överlycklig, fick den igår "äntligen" som jag har väntat på att få sätta igång igen! Kan säga att jag hade en progynon tablett i munnen i samma stund som första bloddroppen träffade trosan väntar på att Åbo skall ringa upp mig så jag får tidsplanera för FET, men gissar att det blir ca 7/12!

Kramiiis förstår att det är nervigt nu, jag håller så hårda tummar för dig vännen!

Loppas då väntar vi med spänning på att du får datumet bestämt

kram kram

Väntar otåligt på att få göra FET
  • Caribe

Kramiiis Extra tungt att få höra sånt när du redan har det jobbigt men tänk för en stund att du kanske snart går fram till den kollegan och pekar på din mage & säger "vet du"? (Jag hoppas det!)  {#lang_emotions_heart}

Instämmer med villsågärna och riktar mig inte till kramiiis speciellt utan till alla som känner sig totalt slut i kroppen och mentalt nedkörda att en paus från hormoner hjälper verkligen!

Jag var totalt under isen efter att ha gått igenom 3 inseminationer, 1 giftstruma op, 6 ivf försök, överlevt en psykopatchef som totalt knäckte mig och hela tiden piskade jag mig själv att fortsätt fortsätt, snart är du för gammal, jag hade en sån åldersångest att jag låg vaken på nätterna och bara vibrerade... inte så bra, men jag tänkte bara på vad kliniken hamrade i mig hela tiden & det var hela tiden att jag var för gammal & vid 42 år är du förbrukad då är det bye bye, hasta la vista vi hjälper dig inte längre så lev ditt liv utan barn... var ju dessutom för gammal för adoption....

Så när jag väl kom på det här med äggdonation utomlands och vi bestämde oss att gå vidare med det istället så var det som om en svart rullgardin drogs upp och ljuset kom fram igen, plötsligt var inte åldern en stressfaktor, jag blir ju en äldre mamma oavsett efter att ha kämpat i så många år så ngt år hit eller dit spelar ingen roll, jag fick lite andrum i väntan på äggdonation och jag blev mitt gamla jag igen, började skratta och vara positiv och kände mig lycklig igen, när jag sen blev gravid genom ÄD så föll min sista & största ångest bort nämligen den att jag inte trodde att ett embryo någonsin skulle kunna fästa i mig, tyvärr blev det ju missfall i v.13 men det gav mig blodad tand, för eller senare ska vi lyckas bara vi kämpar på! Men en sak har jag lärt mig fram till nu och det är att inte göra en behandling om jag inte känner mig redo, då är det bättre att ta några månaders paus, kolla på mig nu efter 3 månaders paus efter missfallet så hoppar jag jämfota för jag är så laddad! Så kom ihåg att unna er andrum när ni känner att ni behöver det! {#lang_emotions_heart} 

• Caribe

Tandmaja jag har oxå funderat på det där och jag tror att vi som har svårt att få barn på ngt sätt "triggar" ngt hos dom som har lätt att bli gravida, så att dom verkligen känner att dom har lyckats med en stor bedrift som är så super fertila...??

Min mans bror ringde honom när vi just misslyckats med vårt 6 ivf försök och berättade att dom lyckades bli gravida på första försöket, han skämtade oxå med min man och sa "att du måste se till att trycka in den ordentligt, det gjorde jag och då funkar det".... min man var inte så road just av den kommentaren just då när han var som ett öppet sår....

Väntar otåligt på att få göra FET den 8 december
  • Caribe

Kramiiis jag känner ingen tvekan om att du kommer bli mamma {#lang_emotions_heart}

• Caribe

Här kommer listan, uppdaterar mig!

{#lang_emotions_cheers} VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.

{#lang_emotions_flower} PÅ GÅNG :
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Loppa69: 1:a ÄD Elite clinic, Estland. Plan ET under v. 48
    Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 9/12
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Chris06: 2ÄD, tyvärr ”missfall” de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.
    Nasta: FET varen 2010

{#lang_emotions_heart} RUVARE :
    Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
    Kramiiis 29 år: 5 ivf, ÄD 1 minus, FET 1 TD 24/11, AVA åbo
    ZXZX 46 år: FET 12/11, en 8- och ett 4-cellig frysis insatta! Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors.

{#lang_emotions_gravid} GRAVIDA:
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8

{#lang_emotions_baby} FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm

• Caribe

Kramiiis blir så ledsen för Er skull, ja varför fungerar det inte? Ni fick ju väldigt många och fina ägg, då måste + ägget ligga kvar i frysen fortfarande resonerar jag... instämmer med tandmaja ni får fira jul och nyår så gott det går och samla nya krafter och sen göra nytt FET (om ni orkar) i början på nästa år! Tycker du skall unna dig lite vila imellan försöken iallafall! Bamsekramar vännen!

Grynet grattis till prinsens ankomst {#lang_emotions_sunny}

Loppa - lycka till

Saknarknytte: jag råkade ut för samma som "villsågärna38" jag skulle berätta för min chef dagen efter kub/nupp & väntade så ivrigt, men när vi gjorde nupp/kub så hade även vårt foster dött i vecka 9 trots hjärtljud och bra storlek bara några dagar innan.... efteråt är jag glad att jag väntade med att berätta, men å andra sidan så visste dom flesta på jobbet vad vi gick igenom iallafall då jag blev sjukskriven 3 veckor pga svår blodförlust efter det framkallade missfallet!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa