• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

plupp06 skrev 2009-10-28 11:43:31 följande:
    Började funderapå inskrivningen i morse att det är dags att boka tid. Är just nu arg, har ringt 2 st mottagningar och ingen kan ta in mig pga av det är fullt. GAAAAAAAAAAAAAAAAAH Har ni andra sagt att att det gäller ÄD vid tidsbokningen? Receptionsiten frågade mig när min sista mens var men jag svarade bara att jag gjort assisterad befruktning och är i vecka 6.
    Jag har gått på vanlg mödravård, det är ingen skillnad vid ÄD. Och sedan har jag gått på Spec MVC för läkarbesök efter ultraljud och CTG kurvor osv.

Var bor du?

Bette
  • Bette

Jag  har sagt att det gäller ÄD vid första tidsbokningen, det är inget konstigt med det, det är vikitgt att de vet om det, de gör ju lite fler ultraljud osv vid ÄD så de måste ju veta.

Bette

• Bette
    plupp06 skrev 2009-10-28 12:45:39 följande:
    Beror nog på vilket landsting man bor i, de har olika riktlinjer beträffande ÄD. Konstigt kan man tycka.
    Man går på Spec MVC också för kontroller efter ultraljud och CTG kurvor senare under graviditeten. Detta är alltså Stockholms Läns Landsting.

Bette
  • Bette

Du skall åtminstone ha 3 ultraljud, det första är RUL, det andra är noche (de kollar blodflödet till barnet/alltså dina kärl och så kollar de navelsträngen osv) detta gjordes i vecka 26 tror jag det var, och sedan skall du ha ett tillväxtul i vecka 32 och om du inte fött i vecka 40 så ska du ha ett till ul då också, detta gäller vid ÄD beh.

Bette

• Bette
    Lippa skrev 2009-10-28 17:56:12 följande:
    Hej tjejer, Nu är jag åter "på benen" efter en lånvarig förkylning med halsont, hosta och två penicillinkurer. Har kikat på era inlägg då och då men själv inte orkat skriva något. Vill passa på att säga GRATTIS till alla er som det har gått bra för !! Själv är jag nu inne i vecka 6, så nästa vecka blir det förhoppningsvis ett lyckat UL. Har börjat få ändrat smak- och luktsinne. Från att tidigare varit en kaffedykare, så smakar det nu helt plötslig - bläää! Tycker att jag blivit lite svullen i kroppen sedan en tid tillbaka, funderar på om det kan på hormonerna. Är det något som ni känner av oxå??
    Det där med kaffet kännar jag igen så har det varit för mig hela graviditeten, det är ett gott tecken . {#lang_emotions_wink}

Hoppas att Ultraljudet nästa vecka går super.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-10-29 10:08:01 följande:
    kikar förbi er och kramar om er knaprar ju endast progynon och väntar på FET för tillfället så har inte så mycket att prata om.... kram
    När blir FET av? Går det inte första gången skall det lyckas andra gången så är det bara.

Bette
  • Bette

Jag var hos bm häromdagen och allt är bra med parveln, han växer så det knakar.

Bette

• Bette
    Makima46 skrev 2009-10-29 13:34:23 följande:
    Fick väl en smärre chock idag!! Har fått veta HCG värdet på RD 20. Den låg på 16600!! Jösses! Har bägge fastnat??
    Kanske trillingar?{#lang_emotions_wink}
  • Bette
    Carmencita03 skrev 2009-10-30 17:40:01 följande:
    Hej tjejer! Har följt er alla och gläds med er som är gravida! Följer er andra med spänning och innerlig önskan att det ska gå bra! Jag var på mitt andra VUL i behandlingen nu inför ET och slemhinnan såg bra ut (9 mm). Men, nu visade det sig att donatorn var en vecka sen i sin period så mitt planerade ET den 9 nov blir troligtvis istället 16 nov. Då ska jag äte estrogen 2 veckor till innan ET. Då blir det nästan 4 veckor med estrogen sammanlagt innan ET. Hur länge har ni andra fått vänta efter att ni varit på VUL och fått ett OK, innan ni fått ET? Jag blev så besviken att få det framflyttat en hel vecka, men det kanske inte är ovanligt? Hur har det varit för er andra? KRAMAR och tack för alla som delar med sig av sina erfarenheter!!
    Det är ingen fara, jag fick framflyttat en vecka och jag får min parvel i början på dec så du behöver inte vara orolig. 4 veckor är inte så lång tid, gör ett till VUL bara och kolla att allt är ok.

Bette
  • Bette
    Carmencita03 skrev 2009-10-31 00:33:30 följande:
    Tack för era svar! Lycka till Lala67! Du gör ET på samma dag som mitt första preliminära datum! Fick framflyttat till 9/11 och nu ska jag göra det den 16/11. Känner mig lite orolig för det blev framflyttat men tack Bette för dina tröstande ord. Roligt att höra att det gick bra! Var var du någonstans? I Riga? Lycka till till er andra! Och tack för tummarna! Det känns lite jobbigt att gå och vänta två veckor till... Men, jag vet att jag inte är ensam om att vänta. Vi är så många som väntar och har väntat på det detdär lilla knytet man drömmer om! Ha en riktigt skön helg alla!!
    Jag var i Riga på AVA kliniken, de är superbra där. Mycket professionella.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa