Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Ett mirakel har inträffat!!!! Jag fick plus på urintestet nu för en timme sedan!!!

Jag är nog chockad för jag kan inte riktigt ta in detta!
    Under dagen idag torsdag skall min gyn ringa och tala om gårdagens hCG-värde, så då kanske jag fattar.

Jag sitter här och skakar vid frukostbordet är helt tagen.

• Rödhåriga tjejen

Tack allihop! Jag sitter nu på jobbet och skakar forftarande. Egentligen vill jag bara springa runt och hoppa och tjuta... Men då skulle nog mina kollegor undra vad som var på g. Hi, Hi.

Jag satte in två stycken. Så spänningen fortsätter... Just nu vill jag bara att min gyn skall ringa och bekräfta plusset.

• Rödhåriga tjejen

Tack!!! Jag har varit i ett lyckorus/chock hela dagen och skrattat så fort jag blivit tilltalad...

Min gyn har inte ringt idag, så jag får ta och ringa imorgon och se om han fått provsvaret. Samt att jag skall gå och ta hCG-prov nr två imorgon.

Kram på er alla

• Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-10-22 13:30:17 följande:
    FET 10 nov om allt går som det ska... fast ngt borde ju överleva hoppas jag verkligen..
    Doktorn i Riga sa att de sedan ca 5 år har en ny teknik för frysning av embryon som medför 100% överlevande av embryona. 100% lät ju som en utopi, men hon var väldigt imponerad över denna teknik. Så jag hoppas du får ett par toppen frysisar tillbaka den här gången. Kram på dig. Jag håller tummarna.
  • Rödhåriga tjejen
    Annikamarie skrev 2009-10-22 19:59:08 följande:
    Grattis Rödluvan till pluset!Vad kul!Ni andra ,ta det lugnt med ruvandet.Ni som har använt eller använder presdinol (hur stavas det), hur länge startade ni äta innan insättning eller är det samma dag?
    Tack!

Prednisolon. Jag började på kvällen samma dag som insättning/ET.
  • Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-23 09:11:37 följande:
    Nej, bara ett embryo tillbaka. Har inte ont i magen, ligger ned i sängen med datorn just nu med proggisar instoppade, jätte kissnödig men vågar inte gå på toa och ställa mig upp för jag är rädd att det ska börja forsa.
    Din stackare!!! Jag lider med dig. Oron måste vara förfärlig... Jag håller tummarna för att det är en ofarlig blödning. Vi som går igenom detta borde ha någon form av medalj för detta är helt otroligt jobbigt.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-23 00:30:55 följande:
    ...
    RÖDLUVAN!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag visste det!!
    ...
    Tack! Jag fick just reda på mitt första hcg=423. Så nu börjar det sjunka in sakta sakta.
  • Rödhåriga tjejen
    Hinos skrev 2009-10-23 11:44:33 följande:
    Grattis Rödluvan!!Min kompis tvillingar är födda den 31/7 och den 1/8!!
    Tack!

Coolt.

Hur mår du? Jag hoppas du mår bättre nu.
  • Rödhåriga tjejen
    Nioli skrev 2009-10-23 13:12:29 följande:
    Det innebär att man öppnar upp sitt hem för barn el. ungdomar som inte längre kan bo i sin ursprungsfamilj av någon anleddning. För längre eller kortare tid. Mer känt uttryck är väl fosterförälder. Men vi har inte tagit beslutet helt ut ännu utan vill gå på det här mötet för att se lite mer vad det innebär. Eftersom vi är medvetna både mannen och jag att det kan vara både jobbigt och ansträngande att ta hand om trasiga barn och ungdomar.
    Aha. Det har jag också funderat på. Visste inte att det hette familjehem nu.
    Som du säger är det nog tufft, men jag tror även att det är väldigt givande om man lyckas hjälpa ett barn/ungdom att få rätsida på sitt liv och ge dem en trygg tillvaro. Men man skall känna att man orkar och vill.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa