• Meli

Svårt att få till syskon andra tråden

nu har jag fått mens igen.
    Det går inte helt enkelt ochy då är det så skönt att ha denna tråd, att man inte är ensam, för i verkliga livet så måste jag säga att jag är helt ensam om detta, alla andra har två barn, eller väntar....
    Nu håller jag på att trappa ner med Pergot. Först två tabletter, så 1,5 och så provar jag men en denna månaden och ser om det ger ÄL....

Kram

• Meli

dison

jag trappar ner för att jag hade ÄL utan pergo innan, om än oregelbunden, fast sist jag testade helt utan så hade jag ingen ÄL, så jag vill se hur svag dos som krävs. och nu har jag ätit Pergo från och till i 1,5 år, och jag kan ju inte äta det för evigt....det har ju inte hjälpt med bebisverkstaden....
    vet hur du känner dig med att man är utanför normen...
    Kram

• Meli

Katta

Åhh vad tråkigt, skickar tröstkramar.....

• Meli

Katta

Ja, tänk om man hade vetat, när man för 5-10 år sedan bara var livrädd för att råka bli gravid....

På ett sätt är det kanske bra att ni har fått en förklaring. Det enda jag jämt hör är hur bra alla prover och värden och spermier är.......jaha, men varför tar det sig inte då? Det enda jag kan komma på är att jag är för gammal....visst många får barn efter 29, men kanske just jag, osm unik person skulle ha skaffat mina barn mycket tidigare. Har aldrig haft problem att bli gravid tidigare ju, har ju tom en abort bakom mig....
    Ibland börjar jag fundera på om det inte sitter i huvudet ändå, har alltid sagt att det inte kan göra det, men när inga andra fel finns, var sitter felet då?

Kram

• Meli

callesmama

vad skönt att du skriver det, men det börjar brådska för mig med i så fall, han fyller 3 imorgon, och jag har ju mens så klart

• Meli

callesmama

Ja, precis så känner jag med, energin ska ju läggas på det barn man redan har. Men jag blir också knäckt när mensen kommer....
    Ja, blir det 10 år emellan, så är det ingen man kan påverka, jag menar, vad mer kan man göra än att se till att mysa på rätt dagar.

Någonstans läste jag att det är YTTRST ovanligt att man aldrig lyckas igen när man redan lyckats ihop en gång, och det är ju en liten tröst. Någon gång bör det ju gå tycker man....

Kram

• Meli

callesmama

Jag känner ingen längre som bara har ett barn, och då började jag försöka först.....alla har två, utom en som är gravid. Eller en till, men hon ska vänta.....så visst känner man sig lite ensam. Bra att man kan prata av sig här.

Hur gammal är din pojke? Min fyller tre år i morgon.

Kram

• Meli

Nettisen

Tycker också det är konstigt. Precis som om något rubbats under graviditeten.....man undrar vad och varför. Själv har jag ÄL, eller hade, utan Pergo. Nu håller jag på att trappa ner på Pergo för att se om jag fortfarande har ÄL av mig själv, kan ju inte käka pergotime resten av livet....

Kram

• Meli

callesmama

Hej!

Såg inte att du skrivit till mig, jo, det blir kalas till helgen, barnkalas, och helgen därpå blir det släktalas. Pust Men det är ju roligt för honom. Han heter Anton

Känner som du, redan efter ÄL kommer funderingarna, men jag känner inte efter olika symtom längre, för jag har haft alla och de varierar månad efter månad....

Kram

• Meli

callesmama

Jag provade zonterapi, men det hjälpte inte....

Ja, det är roligt med företaget, har precis börjat, men det är, nu i varje fall, bara för att det ska vara roligt, så får vi se sen, om det kan bli något lönsamt av det

Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden