Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Ska mentalt handikappade få äta ute?

RockBella skrev 2009-09-02 21:46:20 följande:
    grön banan skrev 2009-09-02 21:31:18 följande:
    Alltså sparkat på.
    Nåt de flesta skulle göra i självförsvar.
  • grön banan
    mamlan skrev 2009-09-02 21:50:31 följande:
    Ja, om de nu inte kan rå för det så skulle då i alla fall jag förstå och inte ta illa upp...sedan tror inte jag att problemet uppstår så ofta..dessa människor går nog sällan på "fina" restauranger för att slippa bli tittade snett på,.
    O det är tragiskt att de drar sig för det.
  • grön banan

Jane Roe skrev 2009-09-02 21:50:28 följande:

Låta,  alltså låta ? Ja, vad ska man annars göra ? Vadå "låta" dom ?Dom kan väl i rå för det ? Svårt att fostra en individ med begränsningar. Särskilt när det gäller sociala regler och samspel.Man kan ju se det på ett sånt sätt också. Varför är det rätt att det ska vara tyst på en restaurang ? Vem bestämmer det ? Förmodligen den som kan vara tyst.. Är det rättvist, när varieringar i begåvning alltid har varit och är förekommande ?
    Samma sak som att säga att man inte ska låta förlamade sitta i rullstol. De får väl skärpa sig o promenera istället.
  • grön banan

Jane Roe skrev 2009-09-02 21:56:16 följande:

Håller helt med.Fortsätter folk med denna människosyn blir väl snart individer med ADHD portförbjudna !
    Är de inte redan det. ADHD ingår i autismspektrat.
  • grön banan
    RockBella skrev 2009-09-02 22:02:22 följande:
    grön banan skrev 2009-09-02 21:52:09 följande:
    Haha nyss skrev du att han "Har väl råkat träffa nån gång" xD
    Om nån far fram o lägger sig i kan det hända alla att man krockar oavsett om det är ilska eller annat.
  • grön banan

Jane Roe skrev 2009-09-02 22:05:04 följande:

Bättre att skriva att här är alla välkomna efter sina förutsättningar.
  • grön banan
    Mariohn skrev 2009-09-02 22:16:52 följande:
    grön banan skrev 2009-09-02 21:03:07 följande:
    Det håller jag med dig om Jag uppfattade det bara som att du menade att man inte fick sätta några gränser alls för människor som inte kan förstå gränser.
    Sätta gränser får man, men gränserna är inte lika effektiva som på vanliga människor.
  • grön banan
    malinagirl skrev 2009-09-02 22:17:52 följande:
    Nej adhd ingår inte i autismspekrat.
    Jo, numera ingår det till viss del. Men inte helt.
  • grön banan
    Mariohn skrev 2009-09-02 22:18:50 följande:
    Jag upprepar. Det är inte handikappade och barn som är oönskade. Det är ett visst beteende. Om jag har en restaurang till vilken folk kommer för att under middagen lyssna till pianokonserter av kända pianister som jag hyr in så har jag all rätt att välja att ha den atmosfären i min restaurang. Det är inte diskriminering av handikappade eftersom de är välkomna. Det är folk som skriker som inte är välkomna. Oavsett vem som gör det eller varför. Och man kan inte som förälder till ett skrikande, handikappat barn bli arg för att jag som restaurangägare inte är villig att förlora hela min kundkrets och gå i personlig konkurs samt överge mitt livsverk och min dröm för deras barns rätt att sitta och gallskrika genom en hel kväll.
    Lättare att behålla kunder om alla är välkomna. Kan man inte tillåta alla besökare efter sina förutsättningar, bör man inte ha en sån rörelse.
  • grön banan
    malinagirl skrev 2009-09-02 22:21:18 följande:
    Nej det gör det inte, hur skulle det gå till ? till en viss del? däremot är det många som har dubbeldiagnos asberger och adhd.
    Det ingår delvis eftersom delar av ADHD problematik är väldigt lik autism.
Svar på tråden Ska mentalt handikappade få äta ute?