Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Ska mentalt handikappade få äta ute?

Mariohn skrev 2009-09-02 18:17:18 följande:
    Dessutom kan man lära barn med autism saker Även om de kanske glöms bort. Det är sällan eller aldrig bra att inte sätta gränser för barn oavsett om de funkar eller ej. Glömmer aldrig lillkillen på coop som stod och skyfflade i sig av lösgodis och var helnöjd. När hans pappa bad honom sluta eftersom man inte får ta saker man inte betalt för svarade han "Men pappa det förstår inte jag. Jag är bara liten" haha killen var typ 5. Jag skrattade ner i en frysdisk.
    Vem har sagt att man inte ska sätta gränser öht? Gränserna måste bara sättas på ett för handikappet rimligt sätt. Annars förstår personen ändå inget o man har lagt energi o ilska i onödan.
  • grön banan

Mira 70 skrev 2009-09-02 17:48:44 följande:

Inte alls. Eftersom Grön Banans son gör knappast det för att va dum. Det är antagligen ett beteende som gör att han inte kan sluta med det och skulle även tro att det inte skulle hjälpa att säga ifrån. Men jag tror knappast TS son har skadat någon.
    Nej, inte mer än pucklat på mig o sin lillebror o sånt löser vi med hjälp av hab.
  • grön banan
    Diva skrev 2009-09-02 17:42:51 följande:
    Mira 70 skrev 2009-09-02 17:34:35 följande:
    Jo, för alla handikappade är ju av precis samma skrot och korn, det är ju det alla skriver...eller? Det finns mentalt handikappade personer som ÄR aggressiva och som inte ens fungerar i vårt samhälle utan som hålls inlåsta till och med. Just för att de är så farliga för sin omgivning. Du är väll medveten om att flera av de som står bakom grova våldsbrott diagnostiserats med just allvarliga mentala och psykiska handikapp. Sen finns det mentalt handikappade som inte har några som helst problem att fungera i samhället, även på restaurang. Varför är du så kategorisk?
    Den aggressiviteten beror på dåligt omhändertagande.
  • grön banan
    Mariohn skrev 2009-09-02 17:46:31 följande:
    Hahaha sammanfattning Grön banan berättar att hennes son uppvisat ett beteende där han slagit och sparkat på folk utan för andra uppenbar anledning-Vi bemöter det och tycker att nog ska man avstyra det beteendet.Tredje part hoppar in och blir upprörd över att vi verkar tro att handikappade kan slå och sparka på folk utan för andra uppenbar anledning. Är det detta som kallas att bita sig själv i rumpan?
    Och du tror inte att jag avstyrt beteendet så pass det gått. Har tagit mitt ansvar o sökt färdtjänst. Tack o lov fick jag det, fast läkare sa att det var lönlöst att söka. Min son kan få utbrott ändå, men inte allvarliga. Vad menar du att den person som blir aggressiv på bussen o nekas färdtjänst ska göra? Den kan knappast ta körkort.
  • grön banan

grön banan skrev 2009-09-02 21:10:11 följande:

Den aggressiviteten beror på dåligt omhändertagande.
    Om personen blir farlig alltså.
  • grön banan
    RockBella skrev 2009-09-02 17:36:08 följande:
    Mira 70 skrev 2009-09-02 17:34:35 följande:
    Jag har sett handikappade sparka och slå andra människor.
    Jag har sett icke handikappade sparka o slå.
  • grön banan
    RockBella skrev 2009-09-02 17:04:37 följande:
    TS har erkänt att hennes son har sparkat på folk förut.
    Han har inte sparkat PÅ folk utan MOT folk. Har väl råkat träffa nån gång, men finns ju folk som lägger sig i för fort.
  • grön banan
    RockBella skrev 2009-09-02 21:26:10 följande:
    grön banan skrev 2009-09-02 21:24:27 följande:
    Alltså sparkat på, om han träffat =)
    Nån enstaka gång ja, men folk behöver inte storma fram o va nyfikna, när en person skriker. Man kan kika försiktigt för att se om hjälp behövs.
  • grön banan
    Shana88 skrev 2009-09-02 21:40:19 följande:
    Boende bortom kommunala linjer.
    Vad skulle det mer va.
  • grön banan
    RockBella skrev 2009-09-02 21:45:13 följande:
    grön banan skrev 2009-09-02 21:13:29 följande:
    Tycker du att man ska låta handikappade vråla aggressivt, spotta hej vilt och hota människor på en finrestaurang?
    Om det inte är dominerande ja.
Svar på tråden Ska mentalt handikappade få äta ute?