Ska mentalt handikappade få äta ute?
En annan tråd handlade om högljudda barn på restauranger. Vad tänker ni ang. mentalt handikappade eller andra handikappade med sk "jobbiga" ljud? Varken de eller barnen kan helt ansvara för sina ljud.
En annan tråd handlade om högljudda barn på restauranger. Vad tänker ni ang. mentalt handikappade eller andra handikappade med sk "jobbiga" ljud? Varken de eller barnen kan helt ansvara för sina ljud.
Själklart skall dom oxå få äta ute! Annars vore väl världen sne!? Ungefär som att svarta inte fick vistas på "vitas bussar" förr!
Det är skillnad tycker jag...Barn kan man LÄRA/UPPFOSTRA att man beter sig lugnt ute..De förståndshandikappade som för olika ljud kan inte rå för det...Det är min åsikt
Fru Brastad skrev 2009-09-01 11:50:12 följande:
som skogs flickan säger! barnen kan man ju lära och uppfostra. har själv två barn som ibland har betett sig dåligt på resuranger och jag tycker inte det e acceptabellt! I allafall om man som förälder försöker att agera/ säga till barnet men det finns ju verkligen föräldrar som bara skiter i sina snor ungar och då blir jag vansinnig....till och med så arg så jag ibland sagt till dem själv
Fru Brastad skrev 2009-09-01 11:56:59 följande:
oftast finns ju bara ljuden hos handikappade där och går inte att ta bort...glädje tjut tex!
Fru Brastad skrev 2009-09-01 11:57:58 följande:
Jo det eklart men det e ändå skillnad...tycker du inte?
Fru Brastad skrev 2009-09-01 11:59:32 följande: