• grön banan

Ska mentalt handikappade få äta ute?

En annan tråd handlade om högljudda barn på restauranger. Vad tänker ni ang. mentalt handikappade eller andra handikappade med sk "jobbiga" ljud? Varken de eller barnen kan helt ansvara för sina ljud.

• Svar på tråden Ska mentalt handikappade få äta ute?
  • grön banan

Handikappade kan träna bort vissa beteenden, om det är till gagn för dem själva o ibland för andra.

• FreeForAll

grön banan skrev 2009-09-01 12:00:28 följande:

Fru Brastad skrev 2009-09-01 11:59:32 följande:
    Var är det skillnad?
    Ett barn har inget utbyte av att sitta still och tyst på en fin restaurang, därför tycker jag att det snällaste mot dem är att lämna dem hemma. Det är det som är skillnaden.
  • Me o Mike

Klart dom får äta ute. Men nog kan det vara irriterande för folk..
    Men what to do?!

• grön banan

Äpplen och Päron skrev 2009-09-01 12:03:47 följande:

grön banan skrev 2009-09-01 12:00:28 följande:
    Ett barn har inget utbyte av att sitta still och tyst på en fin restaurang, därför tycker jag att det snällaste mot dem är att lämna dem hemma. Det är det som är skillnaden.
    Vet många barn som har det inkl mina. Finns många handikappade som inte har nåt utbyte.
  • Fru Brastad

grön banan skrev 2009-09-01 12:02:40 följande:

Handikappade kan träna bort vissa beteenden, om det är till gagn för dem själva o ibland för andra.
    Så bra...men jag tror fortfarande att det e lättare att uppfostra ett barn (utan handikapp)
  • grön banan

Fru Brastad skrev 2009-09-01 12:04:40 följande:

grön banan skrev 2009-09-01 12:02:40 följande:
    Så bra...men jag tror fortfarande att det e lättare att uppfostra ett barn (utan handikapp)
    Det är olika. Ett sk jobbigt barn kan va svårare än en vuxen med lindrigt handikapp.
  • FreeForAll

grön banan skrev 2009-09-01 12:04:28 följande:

Äpplen och Päron skrev 2009-09-01 12:03:47 följande:
    Vet många barn som har det inkl mina. Finns många handikappade som inte har nåt utbyte.
    Så du menar att det är någon som tvingar mentalt handikappade att äta ute? Nej, vuxna människor bestämmer själva, har de valt att gå dit så är det nog för att de tycker det är trevligt.

Om dina barn tycker det är trevligt att sitta tyst och stilla på en restaurang så ser jag inga problem med att dina barn följer med dig.
  • Fru Brastad

grön banan skrev 2009-09-01 12:05:22 följande:

Fru Brastad skrev 2009-09-01 12:04:40 följande:
    Det är olika. Ett sk jobbigt barn kan va svårare än en vuxen med lindrigt handikapp.
    Jajjamen och då måste ju föräldrarna säga till
  • Skogsflickan

Huh?? Anmäld för vad??

Svar på tråden Ska mentalt handikappade få äta ute?