• Rondellen

Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?

... och om du blivit gravid ígen, har du båda äggledarna kvar eller är ena bortopererad?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?
  • Stella 78

Har plussat idag!
    Håller nu tummarna för att det sitter rätt! Slapp ju IVF - påbörjade nedregleringen igår men fick hastigt avbryta den idag då ett litet mirakel inträffade!

• Pemberly

Stella 78 skrev 2009-09-17 18:13:02 följande:

Har plussat idag! Håller nu tummarna för att det sitter rätt! Slapp ju IVF - påbörjade nedregleringen igår men fick hastigt avbryta den idag då ett litet mirakel inträffade!
    Stort grattis! Jag hoppas verkligen det sitter rätt den här gången!
  • Jessica201

Stort grattis Stella 78! Du är verkligen värd det efter alla motgånger under våren.

• snillis

Jag hade ett utomkveds våren 04. Båda äggledarna är kvar och ganska exakt ett år senare blev jag gravid igen - på samma sida. Och den gången funkade det

• snillis
    pepprar skrev 2009-08-21 11:45:39 följande:
    Jag vet flera som har fått barn med bara en äggledare, det verkar inte vara något större problem. Däremot har jag funderat på varför det hände och kommit fram till att jag var i extrem känslomässig stress båda gånger jag fick utomkvedes. Dom värsta tiderna i mitt liv faktiskt. Så kanske kroppen reagerade på detta. Det skulle vara intressant att veta om det kunde vara något som andra känner igen som en möjlig orsak.
    Fast huruvida det är trång i äggledarna eller ej kan ju omöjligt ha med stress att göra.
    Att man blir trång i äggledarna har ju en medicinsk orsak, antingen att de är för trånga redan från början eller att något har hänt som gjort att de blivit trånga, tex en underlivsinfektion som bildat ärr i äggledarna.
  • volvo bm 814

Grattis stella 78. Håller tummarna för dig.
    Håller själv på att gå på en sorts behandling. Zonterapi.

• Rondellen
    JuliaIsabella skrev 2009-09-21 22:26:56 följande:
    Hej jag blev gravid efter 7 månader efter mitt utomkved och jag op bort min vänsta äggledare.
    Grattis grattis! Det är sånt jag behöver höra!
  • Rondellen

Mikes bride skrev 2009-08-30 10:03:23 följande:

Jag fick operera bort min ena äggledare i januari. Har sedan kännt att det är så himla hopplöst..... men igår plussade jag!Så nu är det bara till att hoppas att det sitter "rätt" den här gången.
    Hur har det gått? *nyfiken*
  • Rondellen
    snillis skrev 2009-09-18 09:15:15 följande:
    Jag hade ett utomkveds våren 04. Båda äggledarna är kvar och ganska exakt ett år senare blev jag gravid igen - på samma sida. Och den gången funkade det
    Hur vet du att det var på samma sida?
Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?