• Rondellen

Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?

... och om du blivit gravid ígen, har du båda äggledarna kvar eller är ena bortopererad?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?
  • malinkat

Min kompis fick utomkveds förra året, blev gravid igen efter ca 4 med en äggledare och ska föda i början av oktober!

• Rondellen

malinkatarina
    Stort grattis till din kompis, o fram för fler historier av denna art för att muntra upp oss dystergökar!

• Jessica23

Hade x i nov 2000, aukut opererades å de sa min chans att bli gravid minskat! Tji fick de för jag hann inte få mens innan jag var gravid igen! Mitt andra barn tog sig me första gången! Har dock fått göra tidiga vul!

• Rondellen

Jessica, grattis!

Vet du vad anledningen var att du fick X alls? Alltså infektion, bukop eller liknande?

• livsmedel

fick ett x i maj och är nu gravid igen i v.11. Har dock båda äggledarna kvar eftersom jag inte behövde opereras.
    Jag har hört att när den ena äggledaren är borta så tar den andra över dess produktion, hoppas det stämmer! Håller tummarna för er!

• Rondellen

livsmedel, grattis!
    Kvarvarandeäggledare blir som en motorväg för båda äggstockar, så där e d ju lugnt. Hoppas bara att den sköter sig och itne stoppar stackars nya små ägg som försöker trilla på plats...

• pepprar

Jag har fått 2 barn med bara en äggledare efter utomkvedes. Dessutom fick jag utomkvedes i min enda äggledare mellan barnen. Men den fick jag dock behålla. Så det har gått himla bra för mig. Blev dessutom ganska snabbt gravid också. Med snabbt menar jag ca ett år efter första och ett halvt år efter andra, det är snabbt för mig.

• Rondellen
    pepprar skrev 2009-08-20 17:43:12 följande:
    Jag har fått 2 barn med bara en äggledare efter utomkvedes. Dessutom fick jag utomkvedes i min enda äggledare mellan barnen. Men den fick jag dock behålla. Så det har gått himla bra för mig. Blev dessutom ganska snabbt gravid också. Med snabbt menar jag ca ett år efter första och ett halvt år efter andra, det är snabbt för mig.
    Vilken tur, men vilken hemsk upplevelse ändå att gå igenom ett utomkveds till! Hur behandlades du då?
  • pepprar
    Rondellen skrev 2009-08-20 17:46:11 följande:
    Vilken tur, men vilken hemsk upplevelse ändå att gå igenom ett utomkveds till! Hur behandlades du då?
    Nej det var inte så hemskt andra gången egentligen. Jag hade redan ett barn så det var inte livsviktigt att få ett till. Jag blev mest väldigt besviken bara.

Jag blev inlagd och dom mätte hormonerna (Om jag minns rätt - det var många år sedan) för och se om de gick ner och allt försvann av sig själv och jag fick åka hem. Så det var ganska smärtfritt.
    Men jag bestämde mig för ett försök till, sen ger jag upp, det blir för tungt och om det är meningen så kommer det ett barn till. Och det blev en liten kille till i alla fall.
Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?