• Rondellen

Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?

... och om du blivit gravid ígen, har du båda äggledarna kvar eller är ena bortopererad?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?
  • Rondellen
    pepprar skrev 2009-08-20 19:22:06 följande:
    Nej det var inte så hemskt andra gången egentligen. Jag hade redan ett barn så det var inte livsviktigt att få ett till. Jag blev mest väldigt besviken bara.Jag blev inlagd och dom mätte hormonerna (Om jag minns rätt - det var många år sedan) för och se om de gick ner och allt försvann av sig själv och jag fick åka hem. Så det var ganska smärtfritt.Men jag bestämde mig för ett försök till, sen ger jag upp, det blir för tungt och om det är meningen så kommer det ett barn till. Och det blev en liten kille till i alla fall.
    Å vilken solskenshistoria. Samma hände mig, att jag blev inlagd och att homonerna sjönk. Men sen steg de igen och sen brastäggledaren och jag fick åka in akut och opereras. Vilken tur att du fick ett barn till. Turgumma! :P Men det är sånt man behöver höra nu...
  • pepprar
    Rondellen skrev 2009-08-20 22:22:11 följande:
    Å vilken solskenshistoria. Samma hände mig, att jag blev inlagd och att homonerna sjönk. Men sen steg de igen och sen brastäggledaren och jag fick åka in akut och opereras. Vilken tur att du fick ett barn till. Turgumma! :P Men det är sånt man behöver höra nu...
    Jag vet flera som har fått barn med bara en äggledare, det verkar inte vara något större problem.
    Däremot har jag funderat på varför det hände och kommit fram till att jag var i extrem känslomässig stress båda gånger jag fick utomkvedes. Dom värsta tiderna i mitt liv faktiskt. Så kanske kroppen reagerade på detta.
    Det skulle vara intressant att veta om det kunde vara något som andra känner igen som en möjlig orsak.
  • volvo bm 814

På mig spolade de båda äggledarna för de kundeinte se i vilken det hade suttit i. Min kropp hade stött ut fostret i buken. Så jag har båda i behåll. Försöker på nytt att bli gravid trots rädslan.

• Rondellen

volvo bm 814 skrev 2009-08-21 11:50:25 följande:

På mig spolade de båda äggledarna för de kundeinte se i vilken det hade suttit i. Min kropp hade stött ut fostret i buken. Så jag har båda i behåll. Försöker på nytt att bli gravid trots rädslan.
    Oj, vilken tur ändå att du slapp opereras! Det kommer nog gå bra nästa gång. Spolningarna kan ju rensa äggledarna oxå har jag förstått
  • volvo bm 814

Jag blev opererad. De ville in och titta om de såg något i äggledarna, men de hittade inget och inte i vilken den suttit i heller. De var även tvugna att suga ut allt från buken+spolade båda äggledarna för säkerhets skull.
    De visste inte varför det hade hänt mig, men de sa att det var mycket vanligt.

• Mikes bride

Jag fick operera bort min ena äggledare i januari. Har sedan kännt att det är så himla hopplöst..... men igår plussade jag!
    Så nu är det bara till att hoppas att det sitter "rätt" den här gången.

• Rondellen

Mikes bride skrev 2009-08-30 10:03:23 följande:

Jag fick operera bort min ena äggledare i januari. Har sedan kännt att det är så himla hopplöst..... men igår plussade jag!Så nu är det bara till att hoppas att det sitter "rätt" den här gången.
    Åh grattis! Jag håller tummarna för dig. Antar att du får gå på tidigt VUL ganska så snart bara för att kolla att allt sitter rätt?
  • vixon

Stort jättegrattis Mikes bride!

• Michas

Jadå, 7 gånger... (varav ytterligare 3 utomkveds).

Men vi lyckades också få 3 underbara barn.

• Jessica201

Utomkveds i november, ena äggledaren bortopererad.

Plussade igen i mitten av mars, utvecklades inte ordentligt.
    Men ändock så var det en graviditet som nådde livmodern.

Hoppas på plus snart igen och att det går bra hela vägen.

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?