kanske fru larsson skrev 2009-08-18 07:48:42 följande:
Hej hej! Sonen föddes i v. 35, men var stor; 3975 g och 51 cm lång. Nästa vecka blir han 6 månader, och han rullar runt, greppar tag om saker och flyttar mellan händerna. Dreglar har han gjort i flera månader känns det som, och så skall det bitas på allt (så snart kommer det väl en tandabissing). Han har lite problem med att komma tillro när det är sovdags. Vissa kvällar kan han bara somna om jag ligger och håller om honom (han ligger på min arm med ansiktet mot mig). Har varit så sedan 1 månads ålder. Väldigt mysigt, men får väldigt mycket "skäll" från sambons familj att jag skämmer bort honom. Själv tycker jag inte man kan skämma bort ett barn med kärlek och närhet, så vill han sova hos mig så gör det inte mig något (men ibland när man måste gå på toaletten blir det jobbigt :) )
Måste bara få hålla med om det du skrev oxå :) Min son sov aldrig i sin spjälsäng. han ville alltid ligga nära. tycker faktiskt inte att det gör någonting..allt har sin tid. Men även min sambo med familj har skällt över att jag är för mesig. Men vips en dag när han va 1 sov han i egen säng men vaknade ofta och nu är han precis fyllda 2 och sover egen säng i eget rum hela natten. Han behövde bara lite tid..