Inlägg från: FamÅsling |Visa alla inlägg
  • FamÅsling

Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?

har en son som är född i vecka 36+4 han vägde då 2660g och va 46 lång. I dag är han 8 månader och sitter själv, har en tand + enpåväg. Säger mamma och pappa, titta och tisse. Han är jätte duktig på att gå i gåstol och i händerna, han rullar runt och ålar bakåt och i cirklar.. Han är nu normalviktig och vägde för 1 vecka sedan 8680g och va 69½ lång..

Min son föddes förtidigt helt oväntat då vattnet gick i vecka 36+3 utan några känningar innan. hade aldrig högtblodtryck, äggvita, sammandragningar eller förvärkar. Nån mer son födde helt oväntat utan Havande skaps förgiftning eller dyligt?
  • FamÅsling
    Team J skrev 2009-08-19 20:37:41 följande:
    Jag födde oxå helt oväntat...men jag hade mina känningar...för jag gick och öppnade mig och gick med en buktad hinna i en vecka ca innan hon kom. Jag hade en del sammandragningar men inte så det gjorde ont. Men jag hade något på känn... min slemmis släppte redan i v31...hon va fixerad då, och i v33 så var min livmodertapp helt utplånad, och kanske va den det innan...den 2/6 så bad jag om en undersökning igen..då va jag öppen 5 cm...vi åkte in, de ville inte ta vattnet på mig, men det var bara en tidsfråga när det skulle gå av sig själv..jag hade inte onte alls..öppnade mig till 8 cm utan att känna ett dug...och då gick vattnet, och det tog 10 min tills första värk kom..och 2 timmar efter var hon född...Så ja....vi vet inte varför, men vi ska tacka att jag har en väldigt seg hinna...för annars hade hon kommit innan 36+5...
    När jag kom in till förlossningen hade jag inge värkar men va öppen 4 cm men livmodertappen va inte utplånad ännu. Sonen föddes 17 timmar efter vattnet gick, 9 timmar efter jag fått värkar
  • FamÅsling
    Virrpirr skrev 2009-08-20 08:47:59 följande:
    Min kille föddes i vecka 36+1 (i en snabb förlossning, med värkar i 45 sedan krystvärkar i 1 h). Han vägde 3300 och var 48 cm lång. Han har utvecklats i normal takt. Tog de första stegen utan stöd när han var 9,5 månad men kröp inte förrän han var 11 månader :PDet som inte funkade var amningen, han tog felaktigt tag så vi slet inne på BB som bara den med det. Jag fick riktigt elaka sår som blev infekterade.
    Min son har också utveklas som andra. Han är nu 8 månader, rullar runt och älskar sin gåstol. Han börjar komma upp i krypställning så snart blir det inte en lugn stund. Tror doxk han går innan han kryper.
Svar på tråden Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?