• Team J

Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?

Våran dotter är född i v 36+5, inte heller jätte extremt, men som du även säger så är hon klassas prematur. Hon blir 11 veckor på onsdag så inte riktigt så stor som din är hon ännu, men hon lär sig mycket och verkar växa som hon ska =)
    Börjar jollra lite smått, börjat dreggla massa:P haha. Hur var din lille knodd i 2-3 månaders åldern?

• Team J

Jag födde oxå helt oväntat...men jag hade mina känningar...för jag gick och öppnade mig och gick med en buktad hinna i en vecka ca innan hon kom. Jag hade en del sammandragningar men inte så det gjorde ont. Men jag hade något på känn... min slemmis släppte redan i v31...hon va fixerad då, och i v33 så var min livmodertapp helt utplånad, och kanske va den det innan...den 2/6 så bad jag om en undersökning igen..då va jag öppen 5 cm...vi åkte in, de ville inte ta vattnet på mig, men det var bara en tidsfråga när det skulle gå av sig själv..jag hade inte onte alls..öppnade mig till 8 cm utan att känna ett dug...och då gick vattnet, och det tog 10 min tills första värk kom..och 2 timmar efter var hon född...Så ja....vi vet inte varför, men vi ska tacka att jag har en väldigt seg hinna...för annars hade hon kommit innan 36+5...

FamÅsling skrev 2009-08-19 17:42:58 följande:
     Nån mer son födde helt oväntat utan Havande skaps förgiftning eller dyligt?
Svar på tråden Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?