• Tésan

Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?

De är ju inte extrem prematur direkt men ändå prematur. Min son föddes i v 35+6
    Hur går de för er i utveckling osv?

Idag blir han halvåret precis och har fått en tand(förra veckan), kan kontrollera händer, skrattar, "pratar" och på god väg att lära sej krypa och sitta

• Svar på tråden Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?
  • Tésan

Hej!

Trevligt att så många hitta hit

Min slempropp gick på fredagen 13e Februari och natten till Måndagen den 16e kl 2 vaknade jag upp av att jag hade värkar. Jag försökte på alla sätt att somna om men de gick inte pga smärtan som bara blev starkare.
    Han föddes sedan kl 12.14 på dagen.
    Någon förvarning hade jag väl fått men trodde inte så mkt på de.
    Han var beräknad att komma 16e Mars, så datumet var iaf rätt

Han låg i kuvös i några timmar efter förlossningen efter som vi fick lov att fraktas bort till ett annat sjukhus (neonatalavdelning) 10 mil bort. Han fick sondmatas i ca 1 - 2 veckor kombinerat med amning.
    Jag lyckades bara amma honom i 5 månader efter som att mjölken sinade.

Jag har under och efter graviditeten blivit utsatt för psykisk misshandel av pappan till barnet som jag lämnade i December.
    Därför tror man att han föddes för tidigt och att mjölken sinade.
    Så jag är nu ensamstående på heltid med sonen plus att jag har en dotter på 4år varannan vecka med en annan pappa.

Vi fick ligga inne i 15 dygn på neo och åkte hem då de funkade med bröstmjölken

Igår tog han ett litet första kryp-steg minsann och vända sej har han kunnat ett tag.
    En glad och sprallig kille är de.

Svar på tråden Fler med barn födda i graviditets vecka 35-36?