• kardemummakrydda

Trivs hon inte hemma tro?

Min dotter på ett är ofta gnällig hemma, vill sova och sitter mycket ner.

När vi är ute går hon mycket och springer och är mer nöjd.

Trivs hon inte hemma tro?

• Svar på tråden Trivs hon inte hemma tro?
  • Eisa

Sådär är min son också. Gnälligare hemma. Inte vet jag vad det beror på. Är väl tråkigt att se samma väggar och samma saker men ute är det mera nytt och händer mer.

• kardemummakrydda

Jaha. För jag försöker verkligen aktivera henne hemma men gör jag inte det så kommer hon och klänger på mig.

Trodde ettåringar inte behövde så mycket stimulans..

Eisa skrev 2009-08-14 11:27:59 följande:
    Sådär är min son också. Gnälligare hemma. Inte vet jag vad det beror på. Är väl tråkigt att se samma väggar och samma saker men ute är det mera nytt och händer mer.
  • Ts Mamma
    kardemummakrydda skrev 2009-08-14 11:29:40 följande:
    Jaha. För jag försöker verkligen aktivera henne hemma men gör jag inte det så kommer hon och klänger på mig. Trodde ettåringar inte behövde så mycket stimulans..
    Det skiljer sig nog oxå väldig mellan ettåringar och ettåringar.

Å så har vi väl alla perioder som är mer och mindre roliga...
    ~ Mamma till världens underbaraste prinsessa ~ * ~ ciccilin.blogspot.com ~
  • Eisa
    Jaha. För jag försöker verkligen aktivera henne hemma men gör jag inte det så kommer hon och klänger på mig. Trodde ettåringar inte behövde så mycket stimulans..
    Jag vet, alla här på FL säger att ettåringar inte behöver så mycet stimulans. HAHAAHAHAHAHAAHAHAAHAHAHAHAH.

Jag måste vara utomhus typ JÄMT med sonen. På kvällarna när han börjar bli trött så går det bra att vara inne och leka med sakerna dock.
  • kardemummakrydda

Hon blir fort uttårkad hemma, Sitter vi och läser en bok så vill hon göra något annat (helt ointressant), är hon i lekparken vill hon ofta ner från gungan efter en halv minut och göra något annat.

Hon är lugn som person men verkar vara ointresserad av det mesta..

• Eisa
    kardemummakrydda skrev 2009-08-14 11:37:24 följande:
    Hon blir fort uttårkad hemma, Sitter vi och läser en bok så vill hon göra något annat (helt ointressant), är hon i lekparken vill hon ofta ner från gungan efter en halv minut och göra något annat. Hon är lugn som person men verkar vara ointresserad av det mesta..
    Jag tror snarare att hon är intresserad av det mesta, därför kan hon inte hålla sig till en sak utan måste avsluta grejer hela tiden, vill vidare.
  • kardemummakrydda

Ja så är det nog.

Eisa skrev 2009-08-14 11:39:14 följande:
    Jag tror snarare att hon är intresserad av det mesta, därför kan hon inte hålla sig till en sak utan måste avsluta grejer hela tiden, vill vidare.
  • Sencha
    Trodde ettåringar inte behövde så mycket stimulans..
    Det behöver i alla fall min.
    Det behövde hans storebror också i den åldern.
    0401 & 0807
  • Hemmaföräldern

Kanske är det så enkelt att små barn behöver mycket frisk luft och ditt barn i synnerhet. Hon trivs bättre ute helt enkelt :)

• DrKejs

Barn trivs ofta bättre ute.

Har du låtit henne ha tråkigt ibland? Ge henne tid att utforska något helt för sig själv? Inte springa fram och försöka stimulera henne utan låta henne i lugn och ro utforska saker. Att ha tråkigt ibland utvecklar fantasin och kreativiteten.

Svar på tråden Trivs hon inte hemma tro?