Trivs hon inte hemma tro?
Min dotter på ett är ofta gnällig hemma, vill sova och sitter mycket ner.
När vi är ute går hon mycket och springer och är mer nöjd.
Min dotter på ett är ofta gnällig hemma, vill sova och sitter mycket ner.
När vi är ute går hon mycket och springer och är mer nöjd.
Jaha. För jag försöker verkligen aktivera henne hemma men gör jag inte det så kommer hon och klänger på mig.
Trodde ettåringar inte behövde så mycket stimulans..
Hon blir fort uttårkad hemma, Sitter vi och läser en bok så vill hon göra något annat (helt ointressant), är hon i lekparken vill hon ofta ner från gungan efter en halv minut och göra något annat.
Hon är lugn som person men verkar vara ointresserad av det mesta..
Ja så är det nog.
När vår dotter var nyfödd och upp till ett halvår ville hon aldrig ligga i vagnen utan blev jättenöjd när jag bar henne. Det gjorde att hon fick mycket intryck.
Var vi på shoppingcenter bar jag henne överallt nästan och det blev ju egentligen för tok för mycket för henne.
På kvällarna kunde hon gallskrika och jag tror det kunde ha att göra med att det blev för mycket för henne helt enkelt. Hon kom aldrig till ro. Träffade vi när avänner släktingar kunde hon gallskika så släktingingarna och vännerna kallade henne "sjövild".....
Nu är hon relativt lugn men vill att jag ska leka med henne och vill att jag ska hitta på nya saker hela tiden. Tyvärr sover hon inte riktigt hela natten än....Vi samsover i samma säng och jag ammar lite än....särkilt till sömns...
Om vi läser en bok är den rolig en kort stund så vill man göra något annat.
Hon blir lätt rastlös så jag önskar att hon kunde koncentrera sig lättare men är det för mycket att begära av en ettåring kansek?
Likaså ger hon ofta skorna tigit på morgonen och går till sin vagn och vill gå ut. Är det också ett tecken på att jag överstimulerat henn som spädbarn?
Så bra. Fick höra från äldre generationen att så små barn ej bör titta ut och för mycket intryck men jag lyssnade på mitt lilla barn och tog upp henne.
Funderar ibland om det är därför hon vaknar på natten. Vi nattar henne vid 19.00 eller 20.00. Så vaknar hon oftast vid 23.00 en gång. Så sover hon til 07.00 och vill gå upp. Ibland redan vid 05.00.
Så det är sönderhackat "schema". Vet ju många ettåringar som sover non.stop...
Då är vi ej ensamma om det här då. BVC sa att dem flesta sover hela naten och att det är bra för dem små hjärnorna.
Men att våra barn inte sover hela natten gör väll inte att dem får ADHD eller något eller?