Inlägg från: Hemmaföräldern |Visa alla inlägg
  • Hemmaföräldern

Trivs hon inte hemma tro?

Kanske är det så enkelt att små barn behöver mycket frisk luft och ditt barn i synnerhet. Hon trivs bättre ute helt enkelt :)

• Hemmaföräldern
    Eisa skrev 2009-08-14 11:34:25 följande:
    Jag vet, alla här på FL säger att ettåringar inte behöver så mycet stimulans. HAHAAHAHAHAHAAHAHAAHAHAHAHAH.Jag måste vara utomhus typ JÄMT med sonen. På kvällarna när han börjar bli trött så går det bra att vara inne och leka med sakerna dock.
    Hmmmm. Nej och jag har inte ändrat mig på grund av kardemummas inlägg :) Du skriver att du måste vara ute jämt och det verkar väl jättebra att han får frisk luft. Med stimulans verkar många tro att små 1-åringar behöver någon slags skola och pedagogik, lekar i 10 timmar om dagen med 20-30 andra barn. Ständig sysselsättning så att de inte får en chans att sitta och ha tråkigt en stund för att sedan få ett lugn och hitta sin kreativitet och börja leka en stund. Jag tror att små barns hjärnor mår dåligt av för många intryck utifrån, för hög ljudvolym av att behöva hävda sig i en stor grupp eller mot flera äldre barn när de är så små att de inte kan gå.

Jag tror t o m att för mycket stimulans kan vara så skadligt att barnen kan bli hyperaktiva och sen lätt hamna i ett fack där någon vill ge dem en diagnos. Men det är vad jag tror. Men då har jag läst på om små barns utveckling och hur deras hjärnor formas..........
Svar på tråden Trivs hon inte hemma tro?