Nytt jobb utan att berätta om graviditet
Jag har idag gjort något som jag egentligen tycker är moraliskt fel men eftersom att jag vet att jag har lagen på min sida så handlade jag som jag gjorde ändå.
Jag blev erbjuden ett nytt jobb som ska pågå fram till juni 2010 och där stod jag och visste att jag är gravid i v.10 (dvs. beräknad i mars). Jag övervägde att säga att jag var gravid innan jag tackade ja men tänkte att det faktiskt inte är min skyldighet.
v.10 är ändå rätt så tidigt och precis vad som helst kan hända, ska jag avslöja och riskera att inte bli anställd och sen händer något och jag står där utan både jobb och bebis...(Ja sa på intervjun att jag och sambon planerar syskon och blir det så blir det så det är ju iaf inte helt främmande för dem när det väl kommer, om allt går vägen).
Jag vet att det kommer att drabba vissa på mitt nya arbete när jag sedan förhoppningsvis får min bebis men jag måste väl ändå tänka på mig sjäv i första hand och min ekonomi....Tänkte när jag väl säger något säga att jag inget visste när jag tackade ja till jobbet pga. blödningar eller något sådant liknande.
Å ena sidan har jag dåligt samvete men å andra sidan så vet jag att jag inte vill ta ut något i förskott utan vill vänta till UL i v.18 innan någon får veta.
Blev kanske tjorvigt förklarat men ni kanske förstår dilemmat...någon som handlat som jag har gjort eller har jag bara gjort galet....?