• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Idag har jag varit på Spec mödravården, fick en liten brun blödning imorse, det visade sig att det är gammalt blod och läkaren kunde inte se varifrån den kommer. Livmodertappen är ok, lilla killen rör sig precis som han skall, fostervattenmängd normal och moderkakan är också bra. Läkaren gjorde en steril gynundersökning och det gick bra och så kände hon på tappen och så gjorde hon vaginalt och vanligt ultraljud och så fick jag göra CTG kurva också.

Är så lättad att allt är bra med parveln.

Bette

• Bette
    plupp06 skrev 2009-10-23 08:59:05 följande:
    Pricken: Jag har ringt Huddinge för över en timme sedan men de ringer inte upp??Vad kan man kolla upp på sjukhuset menar du?
    Du kan inte kolla något ännu, det är för tidigt att se någon hjärtverksamhet, det man kan se är fosterhinnor.

Ta extra proggisar flera stycken och sov.

Bette
  • Bette
    AmelieS skrev 2009-10-23 17:44:14 följande:
    Estra, åh vad jobbigt med blödningar. Förstår att du är orolig. Jag håller tummarna hårt för att allt är som det ska trots allt. Om du slutar blöda kanske du kan kolla upp hcg med ett blodprov, att det ökar som det ska. Kram vännen!
    Det är superbra tips till dig Estra, blodprov HCG, se att det ökar och inte går ner, ta ett på måndag och så tar du ett på onsdag, det kommer att ordna sig.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Skönt att höra att alla mår bra. Bra att du ska till bm nästa vecka Ankie. På mig kollar de urinen varje gång och det har varit bra hela tiden, samt att blodtrycket ligger helt normalt. Jag tycker också att det känns underbart att ni i den här tråden finns så man kan vädra erfarenheter osv även fast inte alla av oss gjort ÄD i Sverige så är vi i ungefär samma ålder vilket känns bra.

Hoppas att ni alla får en riktigt skön söndag

Går in i vecka 35 imorgon den 26/10
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-25 19:54:14 följande:
    Ankie: låter inte alls kul med svullna fötter och ben, lite svårt att sätta miug in hur det känns, men jag glömmer inte hur mina fötter och vader såg ut efter en 30 timmars bussfärd, not fun kan jag säga. Emmylou: Låter ju lagom kul med en promenad i regnet ...du verkar vara så hurtig! Pricken: du är snart inne på övertid nu då Amelie: Förstår om du har svårt att ta in att du är gravid, jag tror fortfarande varje morgon när jag vaknar att jag bara drömt allt. Bette: Skönt att allt är bra med dig och parveln i magen Jag mår fruktansvärt illa och känner mig som jag har en ordentlig bakfylla, allt började i fredags efter den hemska stora blödingen. Antigen har jag åkt på någon magsjuka annars är det gravidsymptom, ärligt talat vet jag faktiskt inte vilket. Jag kan inte äta mat, äcklas av bara tanken på mat samtidigt som jag är jättehungrig. Är rädd att jag kommer tappa i vikt , något jag absolut inte vill då jag redan är så smal.
    Det är gravidsymtom, du är inte magsjuk.

Bette
  • Bette
    geten skrev 2009-10-26 09:49:04 följande:
    Hej tjejer!! "Mensen" kom i fredags efter det att jag slutade med vaggisarna i tisdags... ... men jag har en liten fundering. Det är så att jag hade en fruktansvärd mensvärk i fredags och sen kom det ut en klump stor som en pingisboll... ...funderar på om det faktiskt var så att det var ett supertidigt mf, bara det att jag inte blödde ut det förens jag slutade med vaggisarna. Hade ju massor av gravsymptom och tyckte mig se ett mycket,mycket svagt plus första gången jag testade men sen blev det ju bara minus........ Man kanske kan få så stora klumpar ändå??? Jag har aldrig fått det innan i varje fall.
    Det kan mycket väl vara så. Hoppas att er frysis är det som leder till graviditet för er.

Kram

Bette
  • Bette

Hej på er,

Idag blir en lugn dag, ja veckorna flyger iväg även om man är hemma bara. Skall iväg och handla present idag till min brors äldsta tjej som snart fyller år och så ska jag handla lite andra grejer och så där.

Håller på att tvätta lite till bebisen också, mysigt.

Ha en underbar dag

Bette

Nu är jag inne i vecka 35
  • Bette
    geten skrev 2009-10-26 09:56:59 följande:
    Tack! Ser fram imot FET med skräckblandad förtjusning vill ju så gärna att det ska bli + då men är livrädd för att det ska bli -. Den här gången har vi varit väldigt öppna med att vi har gjort en behandling men har insett att det kan vara ganska jobbigt att folk frågar och undrar, även om det är för att de bryr sig och inget hellre vill än att det ska gå bra för oss. Men vi har bestämt att vi inte ska säga någonting när vi ska göra fet, möjligen till min chef men ingen annan. Får se om det blir innan eller efter jul.
    Har ni funderat på någon klinik utomlands?

Bette
  • Bette
    geten skrev 2009-10-26 10:19:23 följande:
    Nej, vi har inte funderat så mycket alls... ...inte på någonting annat än att vi ska göra vårat FET så fort vi kan och får. Är det bättre resultat utomlands eller varför rekomenderar du att man inte ska göra det i Sverige??? /Geten
    Det är klart man kan göra ÄD i Sverige, det är väl bara så att om man ändå skall betala för försöken sedan så kan man lika gärna göra försöken utomlands på grund av att det går fortare, det var därför som jag undrade. Man sätter ju tillbaks två embryon oftast då också, jag tror att det är bättre.

Bette
  • Bette
    geten skrev 2009-10-26 11:16:31 följande:
    Bette: Ok, ja det är klart att två embryon ger en bättre chans men där vi går sätter de också tillbaka två men inte första gången om man får ett toppembryon. De har frågat oss om vi vill ha två tillbaka om det skulle komma till det läget och vi har sagt ja till detta!! Tyckte att det gick jätte fort för oss här i Sverige också, pratade med kliniken om vidare behandling om det inte skulle gå bra med vår eskimå om vi skulle kunna göra en egen finansierad behandling i vår då och det trodde hon skulle gå bra men hon tyckte att vi skulle se ljust på vår frysis för det är lika stor chans att den ger ett + som ett färsk försök. Så jag får väl försöka att ta en sak itaget och sattsa fullt på detta försök!
    Absolut, det är många som blir gravida på frysförsök. Det ger er en bra chans, ni ska få plus innan Jul tycker jag.

Kramar
Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5