• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Pricken76 skrev 2009-09-09 20:18:58 följande:
    Instämmer helt och fullt i att ruvartiden är hemsk. Verkligen påfrestande för psyket. Upp och ner om vart annat. Usch. Amelie: innan jag plussade kände jag ingenting förutom molvärk dag 12-13. Var sååå säker på att mensen var på G. Det fanns inte på kartan att jag var gravid, det var mens jag skulle få. Så plusset var högst chockartat. Vi alla håller tummarna för dig! Hoppas tiden går relativt fort nu, men det är svårt att tänka på annat då man hela tiden påminns om vad som är på gång när man 3 ggr/dag ska ta progesteron. Tortyr är det! Heja lilla embryo!
    Jag känner igen det där med molvärk och sedan så var jag så skör, började gråta väldigt lätt och så. När jag tog testet och det visade gravid, jag har aldrig varit lyckligare i hela mitt liv. Det var den underbaraste dagen i mitt liv.

Bette
  • Bette

Jag slutade tvärt att dricka kaffe, det var ett tecken som jag tog som positivt.

Bette

BF 6/12, det blir en pojke, så mysigt.
  • Bette
    1814 skrev 2009-09-09 22:16:22 följande:
    Hej, jag brukar mest hänga i äggdonator-tråden, men måste bara säga att jag följer den här tråden och håller tummarna för er tjejer...tycker ni är helt fantastiska som kämpar så för era små...vilka älskade barn som kommer till livet! Fantastiskt. Önskar er verkligen all lycka till med allting, förr eller senare går det!
    Tack så mycket för de orden. Ni donatorer är helt fantastiska ni också, ni ger oss möjlighet att skapa liv, det är helt otroligt.

Kramar

Bette
  • Bette
    AmelieS skrev 2009-09-14 21:56:40 följande:
    Pricken, jo det går sådär. Jag har kommit på att jag blir nedstämd av progesteronet och även lättirriterad. Det har blivit mycket tårar de senaste dagarna. Idag har ialla fall varit en bra dag, jag har fått mycket gjort på jobbet, så jag känner mig nyttig. Är på RD 10 idag och ska testa nu till helgen, då behöver jag inte gå till jobbet och vara rödgråten och svullen, om det blir minus. Min intuition säger mig att det blir minus... Ni som testat plus, vad sa er känsla innan ni såg resultatet? Efter detta försök har vi en sista i frysen, känns lite läskigt förstås att starta upp en hel behandling och inte veta om det blir någon återföring ens. Jag är ju hela tiden steget före och planerar i tankarna. Det är svårt att låta bli. Jag har nu bestämt mig för att gå till en kurator, känner att jag behöver det nu, för första gången. Hur går det för dig? Hur mår du?
    Jag hade också lätt för att gråta och var mycket emotionell, jag hade ganska mycket molvärk och jag ville definitivt inte dricka kaffe och det visade ett plus på stickan mycket snabbt. Ett tips är att köpa de digitala graviditetstesterna.

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-09-15 20:02:10 följande:
    Amelie: Kan tänka mig att du också blir nedstämd och deppig pga det du går igenom. Hopp och förtvivlan om vart annat. Det är verkligen en stor påfrestning att gå igenom dessa behandlingar. Jag testade plus på RD 14,,,, anledningen till att jag testade två dagar innan huddinges testdag var just denna konstiga molvärk som jag haft i 2 dagar. Samt att jag inte orkade vänta och hoppas mer. Ville liksom bara få det överstökat. Att det skulle bli ett minus och att jag där och då kunde gå vidare. Men så blev det ett plus. Helt galet. På bara någon sekunde kom det upp ett streck (clearblue ej digital) och jag tänkte, japp det blev minus och efter ett par sekunder till kom nästa streck. Oj det är plus... Helt ofattbart. Nu känns det mer än väl att det är någon i min mage. Den bökar och stretar på ena sidan jämt. Ligger med rumpan upp på revbenen, så jag har nästan ständigt ett tryck där. Lite lätt smärtsamt. Är i vecka 34 nu, så tiden tickar på i en himla fart. Känns som om det börjar bli dax att handla lite grejer snart. Måste passa på att njuta av att vara gravid eftersom det är det jag längtat så efter, för snart är det över. Men det är svårt att njuta fullt ut då man sover dåligt, inte kan röra sig pga sammandragningar, har sura uppstötningar mm
    Men visst är det härligt att känna av bebben i magen. Jag är i vecka 29 nu och jag tycker att jag sover helt okej faktiskt. Vi har en stor dubbelsäng. Jag tog också test 14 dagar efter enligt instruktion från Riga och det blev ett plus direkt, helt otroligt mysigt. Jag hade också molvärk i början.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-09-16 22:00:50 följande:
    Jasså är det 2 dagar efteråt insättning sker, jag trodde det var 3 dagar efteråt. Hoppas det löser sig med datumen, jag vill verkligen inte göra detta själv.
    Jag åkte till Riga själv, min man var där och lämnade sperma tre dagar innan insättning, sedan så vilade jag i deras vilorum tills det var dags att åka till flygplatsen. Fick två embryon tillbaks.

Bette
  • Bette

Min man hade sedan middagen färdig till oss två när jag kom hem från Arlanda, det var väldigt mysigt.

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-09-18 15:51:46 följande:
    Amelie. Nu börjar det närma sig testdag... pirrigt. Hoppas hoppas hoppas. Hoppas ni får en trevlig helg. Vi ska för första gången shoppa lite babygrejer. Känns mkt roligt. Men lite svårt att veta vad som kommer behövas.
    Det är klokt att göra en lista över allt man behöver köpa, anmäl dig på pampers hemsida så får du en gratis blöjhink.

Bette
  • Bette
    AmelieS skrev 2009-09-19 21:06:31 följande:
    Pricken, vad gulligt att du tänker på mig. Tack till alla för peppning och råd. Nu ikväll på RD 15 har jag testat och det blev ++++++++ Det känns helt overkligt. Jag har inga känningar och känner mig ungefär som förra gången då jag testade minus. Kanske att jag har haft lite mera molvärk men det var fyra dagar sedan. I onsdags morse vaknade jag svettig och det betyder ju att tempen har gått ner, och man har hört att den inte ska göra det vid graviditet så hoppet har varit nere på noll. Kan inte fatta att det är sant. Det är så skönt i alla fall. Nu håller jag tummarna för många plus framöver. Håller tummarna för att det snart är din tur, Estra. Ha en fortsatt trevlig helg i det soliga vädret! Kramar.
    Stort stort grattis till dig Amelie, nu skall det hålla hela vägen. Vakna svettig kan man göra om det är mycket varmt också så det där är nog inget att lita på menar jag.

Grattis

Bette
  • Bette

Jag råkade hamna på magen inatt och det var inte skönt kan jag säga, jag lade mig på sidan snabbt.

Bette

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5