• Jontesfru

Epilepsitråden 9

Smuliz
    Axel har tonusväxling så han är mjuk o slapp för att nästa sekund vara stel som en pinne o ja hans balans är ju som den är...obefintligt! men jag tror att det är rätt lätt för en läkare att se om det är en CP-skada eller inte o säger dr att det inte är det så litar jag på det. Skönt att f å det uteslutet och om det visar sig inte vara en mito-sjukdom är det ju jätteskönt. Såklart inte roligt om det är en muskelsjukdom, men i jämförelse med mito... hoppas du förstår mina tankar.

Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru
    060810 skrev 2009-09-08 14:30:17 följande:
    Smuliz:Vilka glädjande nyheter för er!!!! Härligt!!Jag tror på Amanda och tror att hon kommer lära sig gå en vacker dag. :)Jag önskar så att det inte är en mito sjukdom hon har utan något annat, om det nu ska vara en sjukdom överhuvudtaget liksom.Skönt att läkaren kunde ge dig lite hopp. Nu återstår bara Minos läkarbesök som jag hoppas ska gå bra och så det hemska läkarbesöket md Izabelle på torsdag.. :pJag behöver med lite positiva nyheter nu.Ska snart hämta mina älsklingar på dagis och så ska vi ut och äta middag tillsammans idag. Älskar mina ungar så mycket och båda älskar att äta ute så det ska vi göra idag för att fira att vi kommit så här långt och att livet förhoppningsvis blir ljusare och lättare för alla.Kramar från mig (skriver kanske ikväll hur det gått idag)
    Mysigt! med uteätande. Själv ska jag köra Anton till flyget. Han ska till sin pappa i Stockholm. Han har inte träffat honom sen veckan innan midsommar så det är väl dax. Blir en middag på McDonald i Staffanstorp på väg till Sturup. Som tur är Sandra här o har Axel eftersom jag måste åka iväg med Anton innan Jonas slutar o nu är han så himla gnällig (pga förkylningen).
  • Jontesfru

grattis 3busfrön! Då får du byta nick snart då!

• Jontesfru
    2små2stora skrev 2009-09-13 19:57:31 följande:
    Det verkar inte bli ett 4:e busfrö här då jag har fått blödningar idag.
    håller tummarna för att det bara är en blödning. Det hade jag från o till när jag väntade Axel.
  • Jontesfru

happy
    hoppas det blir bättre snart

• Jontesfru

Mopsan
    Nu bara spånar jag rätt ut. Kan det vara att hon försöker sig på lite konstaktsökeri??? Hon har sett att Lusken får uppmärksamhet genom att krampa o så gör hon på samma sätt. Bara en tanke?

Tycker trots allt du ska fråga en neurolog mitt amatördokteri är ju inget som kan lugna en direkt.

• Jontesfru
    2små2stora skrev 2009-09-14 15:20:12 följande:
    Blev ett missfall av det hela.
    tråkigt tråkigt.
  • Jontesfru

Själv är jag något nervös inför Axels MR imorgonbitti. Usch o fy...h-by! Men det kommer säkert gå bra, men det hjälps ju liksom inte nervös ändå!

lillis23 skrev 2009-09-14 17:05:57 följande:
    3busfrön, är så lessen för din skull. Hoppas du orkar se framåt ändå.stor kramHappy2 tänker på dig massa, du är så tapper och kämpar och tandvärk är väl typiskt att du ska behöva ha det mitt uppe i allt. Stay strong. kramSmuliz, vad spännande och kul med framsteg.Triplet lady, håller med att man undrar vad som är personlighet och sjukdom?Här är det annars bra, Elliot har varit så grinig sista veckan och jag har undrat om det kan vara ep...nu imorse kände jag en liten tagg i munnen, en tand på g långt bak:) så skönt att det var något helt normalt:)Annars går det framåt motoriskt och jag tycker han kräver mer stimulans och idag stod han helt själv i nån sekund och tycker det är så kul:) Han som suttit i mindre än en månad, nu vill han upp:):) som en sol!!!Ska på hab nästa fredag så då hoppas jag vi får lite hjälp och kanske lite hjälpmedel som för honom framåt i utvecklingen.Soliga kramar från en stolt mamma
    Va häftigt att han står själv! Toppen!
  • Jontesfru

Ja i Lund. Ska vara på BUS kl 07.30 så jag borde väl sova nu...

Det är väl konsekvenserna efter hjärnblödningen o även om ep. går att operera. Ja nått sånt.

• Jontesfru

Schnappi Man får ju inte vara mer än en o bara förälder. o man får inte var 2 föräldrar utan bara en. Så jippi! pga svininfluensan. men jag har inte klappat någon gris o inte Jonas eller Axel heller...

Svar på tråden Epilepsitråden 9