• NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej på er allihopa! Tittar in på lunchen igen.. kanske blir en vana ;)

Oj, vad ni har varit aktiva! Har försökt läsa i kapp.

Bettan: detta låter fruktansvärt. Hur kan din dumma läkare inte ta detta på allvar? Hoppas verkligen att du får bättre lycka med läkaren du ska ringa nästa vecka. Nu måste det ju vända för dig, önskar dig glada nyheter nästa läkarkontakt!

Sanne: såklart chefen måste ge dig ledigt! Att hålla koll på allt det här är ju en heltidsysselsättning ;)

Liss: skönt att utredningen snart sätter igång och bra att du är förberedd med frågor. Det finns väl inget mer irriterande än när man varit hos läkaren och glömt att fråga om nåt viktigt.

• NinniNinna

Hej igen....

Har fått mens i dag. Den här gången känns det faktiskt inte så farligt för jag VET ju att vi inte gjorde några ordentliga försök den här månaden. Dessutom, så tror jag faktiskt inte att jag var psykiskt redo för att vara gravid igen. Låter kanske konstigt, men jag tror det var så. Förra gången tog det också ett par månader innan jag VERKLIGEN började längta efter att vara gravid igen.

Dessutom så måste man ju se mensen som ett friskhetstecken nu efter ett ma. Känner med dig Bettan och hoppas att din mens kommer igång snart.

Ha en skön helg allihopa!

• NinniNinna

Hej på er allihopa

Välkommen Viktoria. Vi är många som är i samma situation här, 30+ med tråkiga mf i bagaget.

Känner mig lite låg i dag... Det känns som att jag är fullkomligt omringad av gravida kvinnor! På jobbet är min närmsta kollega höggravid och två av mina närmsta vänner ska föda sitt andra barn vilken dag som helst. Ingen av dessa tre har haft några som helst problem att bli gravida. Det känns så himla orättvist!

Inser också, trots att det kändes bra att få mens den här gången, att vi har försökt få barn i 2,5 år nu. Det känns inte rikigt upplyftande att beställa ägglossningstest igen...

Vad bara tvungen att gnälla lite :)

• NinniNinna

Oj, vilken fart det är på tråden, kul!

Skrev ett inlägg som försvann, så nu skriver jag igen.

Pillan: 5 1/2 år! Måste vara mycket jobbigt för er! Vet att det är många här som försökt länge och jag är faktiskt imponerad av att ni håller modet uppe och kämpar vidare. Starkt av er!

Bra att ni gaddar ihop er, Bettan och Icka! Tillsammans är ni starka ;) Nu måste det komma lite positiva nyheter!

• NinniNinna

Intressant det här med tempen. Ni verkar helt frälsta. Blir lite avskräckt av att man måste testa varje dag. ...och samma tid dessutom. Är inte det jobbigt?

Pillan: hur vet du när du har äl? Använder du också äl-test?

Gravidmagar överallt... ja, håller med er om att det handlar om hur man ser på saken. Oftast går det bra, men i dag funkar det inte alls och då är det ju skönt att få gnälla hos er ;) En plats där alla förstår hur man känner det!

• NinniNinna

Icka: Ha, ha, ser det framför mig! Ja, de stackars männen får stå ut med mycket ;) Inte trodde man att samlivet skulle bli så här oromantiskt ;)

Tack för peppningen. Känner mig gladare redan nu! Ett av barnen som ska komma, ser jag faktisktg fram emot "på riktigt" (inte bara det där spelade intresset du skrev om PP, som jag känner igen mycket väl..). Dottern som den kompisen redan har och jag har riktigt bra kontakt och jag tycker faktiskt det ska bli rätt spännande att få träffa hennes syskon.

Temping... ni kanske övertygar mig till slut. Fram till dess fortsätter jag med äl- testerna. Innan vi började med det hände absolut ingenting, så vi klarar oss inte utan. Romantiskt, som sagt ;)

• NinniNinna

Bettan: ja, varför inte byta läkare? Låter inte som att din läkare sköter sitt jobb....

• NinniNinna

Hihi, ja fruktansvärt romantiskt ;) Min kille har börjat hota med att sexvägra nästa äl, men han håller det tur nog aldrig när det väl gäller ;)

• NinniNinna

PP: skönt att höra att även andra par har dessa galna uppgörelser ;) Romantiskt, som sagt ;)

• NinniNinna

Nu släcker jag ner datorn och gör mig redo för Hollywoodfruar. Ha en bra kväll tjejer!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet