• NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Välkommen in Älvan! Jag gick faktiskt också med i FL efter att ha sett den här tråden. Det här var den enda tråd, som jag kände passade för mig.

Vad tråkigt att du fått gå igenom allt det där! Känner igen det där med att man blir irriterad på folk som säger att man ska vara glad att man i alla fall blir gravid. Irriterande! Oftast tycker jag dessutom att detta kommer från vänner som har barn och inte haft några som helst problem att bli gravida = de har ingen aning om hur det känns för oss.

• NinniNinna

Icka, hur har det gått???? Höll tummarna för dig i går ;)

• NinniNinna

Icka: vilken jobbigt besök hos privatmittagningen! Verkligen tråkigt! Skönt att du sedan fick prata med en vettig läkare som lyssnade på dig. Håll hårt i den läkaren ;)

Hur känns det nu? Kan du slappna av lite efter samtalet med den bra läkaren?

• NinniNinna

Välkomen Singoalla! Beklagare missfallen. Jag har också "bara" haft två ma och fick väl i princip samma råd som dig. I morgon har vi tid på en privat mottagning eftersom jag känner att det är svårt att bara försöka igen och sedan bli utredd efter ett ev. tredje mf nu när jag redan är 35 år. Vi får se om de kan hjälpa oss. Just nu skulle jag bli glad om man bara hittar någon som bara lyssnar på oss.

Icka: skönt att du är igång med utredningen nu! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går ;)

Just nu påbörjar jag den där "roliga" veckan i väntan på mens. Även fast jag vet att det INTE kan ha gått bra den här månaden, vi lyckades knappt pricka ÄL, så börjar jag ändå försöka hitta symptom. Ibland blir jag tokig på mig själv ;) En av fördelarna med att ha varit gravid är i alla fall att jag faktiskt nu har lättare att veta när jag ljuger för mig själv. Jag vet ju nu hur det SKA kännas när man faktiskt är gravid. Ja, nu ska jag sluta babbla.

Hoppas allt är bra med er allihopa!

• NinniNinna

Hej på er allihopa

Var hos gyn på privat mottagning i dag och hon sa att allt var bra och det blir alltså inga fortsatta undersökningar. Skönt bara att få höra det. Nu är det bara att hålla tummarna för att vi inte får ett tredje mf.

När hon undersökte mig sa hon att det såg ut som att jag snart ska få mens ELLER så är det tidiga tecken på graviditet. Jag höll på att börja skatta när jag tänkte tyst för mig själv: förstår hon inte att hon inte kan säga det till en kvinna som redan letar febrilt efter graviditetstecken ;)

Har en fråga till er! Gyn sa att jag, OM jag blir gravid ska ringa henne och boka in ett tidigt ultraljud. Typ i v 6. På en direkt fråga sa hon att de inte kommer ge piller eller annat för att sätta igång mf om det är ett sånt på gång. Detta innebär att de kan se att det gått snett i v 6 och sen ska jag vänta till v 9 (så har det varit vid mina andra två ma) innan det kommer ut av sig själv. Det låter ju helt sjukt! Finns det någon här som har erfarenheter av detta?

Förlåt om det är stavfel och osammanhängande. Har lite bråttom.

• NinniNinna

Imagine: välkommen, men jag beklagar verkligen allt du varit med om!

Mikes bride: grattis!!! Vad roligt. Vilken vecka är du i?

Ja, till er som försökt svara på min fråga, skönt att ni också tycker det låter lika konstigt som jag gjorde! Vill gärna höra från fler av er, som har erfarenhet av vad läkarna gör om de upptäcker ett tidigt missfall på ett vul? Nog måste de kunna hjälpa naturen på vägen då?

Ha en skön kväll!

• NinniNinna

Tack för svaret Bettan. Nej, jag har aldig själv velat göra ett vul så tidigt, det var gyns förslag och då frågade jag vad man gör om man ser att hjärtat inte slår. Men jag tror jag ska ta ditt råd och göra som jag gjorde innan om jag blir gravid igen, dvs. inga så tidiga vul.

Ha en bra dag allihopa!

• NinniNinna

Tack för förklaringen tjejer. Ser verkligen ingen vits i att göra ett vul i v 6, i mitt fall, utan jag håller mig nog till v 9 om jag blir gravid. Vid sista graviditeten så hade jag bokat in ett vul i v 9, men jag kom aldrig till det.

Bettan: visst har du rätt i att man KAN få positiva och lugnande besked också. Bra att du påminner oss om det ;) Hur går det för dig nu?

Sanne: trist att du har fått oroa dig för fel medcin.Kan inte mycket om detta, men jag tänker lita på Bettan när hon säger att det inte är någon fara!

Ha en bra kväll allihopa

• NinniNinna

Bettan: fy, vad jobbigt! Måste vara terror att gå och vänta så länge. Brukar du ha det så besvärligt med mensen?

• NinniNinna

Tittar i en sväng på lunchen.

Bettan: ja, som de andra också säger: vad säger din läkare om detta? Det låter ju fruktansvärt jobbigt för dig.

PP: låter bra att du ska hålla dig ifrån att testa för tidigt. Det är ju bara jobbigt för om man går in i "test-karusellen". Bara stressande!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet