• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Pillan: Jag kommer att invänta BIM innan jag tar någon medicin alls. Det kan ju ha tagit sig fast jag inte har några stora förhoppningar om det. Men jag är säker på att jag vill läka ryggen först.

Bettan: Jag kör på ditt råd, men jag ska ringa läkaren ändå i morgon som du sa och höra om det finns nått annat som är bra. Håller tummarna att din äl blir antingen för tidig eller för sen denna gången då. Du kanske ska starta ett fertilitet/psykologcenter. Vem vet kanske kan göra dig en rejäl hacka där Funkar det så lägger jag in mig direkt

• icka76

Jemema: kRamar i massor. Man får ha sånna dagar ibland, annars kommer vi nog aldrig vidare.

Bettan: Håller fortfarande tummarna på sen äl.

• icka76

Jaha, nu har jag gått händelserna i förväg som vanligt Har ju haft jättestora problem med vad jag trott var min ländrygg, men enligt läkren jag var hos i fredag så likande det mer inflammation i sacroiliacalederna, bäcken lederna längst ner i ryggen. Givetvis ska jag till o googla på detta och märker då att alla mina symtom stämmer in på Bechterews sjukdom som är en inflammatorisk/reumatisk sjukdom. Vet inte om det är det eller om min andra bindvävssjukdom kan orskat inflammationen. Men jag tänkte att nu när de tagit så många prover på mig vid mf-utredningen så borde det väl visa på om jag har en inflammatorisk process i kroppen? Eller vad tror ni? Vill verkligen inte ha Bechterew, det räcker gott med mina andra ledproblem Varför ska jag alltid in och läsa allt??

• icka76

PP: Provsvaren har inte kommit än. Du har säkert rätt i det du skriver. Jag ska ju till ortoped för ryggen om 3 veckor, då kan jag fråga honom. Jag läste även att EDSen kan orska spondylit som är inflammation i bäckenet eller nått sånt.

Fick även bytt ut orudisen mot dikolfenak. Läkaren sa att diklofenaken är mer utredd och använd så den kanske var säkrare än orudisen. Men som hon sa alla antiinflammatoriska kunde påverka fertilitet i större eller mindre utsträckning.

Så nu ska jag sluta gnälla om min rygg och funderingar.

Hur är det med er andra idag?

• icka76

TT: Usch, vännen. Jag förstår så väl din oro, som Ninni skriver har vi alla varit där. Men försök att inte ta ut nått i förskott nu. Vi har ju flera gånger sett att det oftast går vägen trots flytningar och t.o.m. stora blödningar. Se bara Mikes Bride. Hon hade ju en jätteblödning men allt var bara bra. Jag tänker på dig på torsdag och kommer att hålla alla tummar och tår jag har för att allt ska se bra ut. Nä det här med glassiga graviditeter är nog inteförunnat oss, tyvärr. Även om min nästa graviditet går utan komplikationer så kommer ändå den förbannade oron vara kvar hela vägen ut tror jag.

Jag har lovat mig själv att inte måla f*n på väggen utan vänta och se om ortopeden vill ge mig nån röntgen. Den läkare jag var hos i fredags är en allmänläkare och hon vågade inte ta ställning till vilken röntgen som är bäst. Jag kommer även att äta diklofenaken tills ryggen blir bra. För det är prio ett för mig nu. Det andra får vänta ett tag.

• icka76

Liss: Hur det än är så hoppas man så varje månad trots att man vet i hjärtat att det skulle vara bäst om det inte är nått. Jag har samma funderingar jag. Det kan ha tagit sig här, hade sex tre dagar innan äl, men jag vill helst (hur dumt det än låter) ha svar på mina prover först + att jag vill ha ryggen mer i ordning. Skickar en supervarm hård kram till dig.

• icka76

Ninni: Förstår precis ditt dilemma. Denna månaden har vi bara haft sex tre gånger alltså tre gånger på 30 dagar, inte mycket. Jag har helt enkelt ingen lust och jag tror att sambon tröttnat på att ta initiativet. Hoppas att det kommer tillbaka snart.

SanneS: Säger som TT Katrin är inte ens värd att kommenter, för det är det hon vill, skapa debatt. Hoppas bara att karma fungerar för jösses vad hon kommer att få lida i såfall. En mongis, bara att uttrycka sig så säger väl allt om den frökens intelligensnivå. Jag sa det i en annan tråd oxå att en krokodil har mer empati än den tjejen.

TT: Bra att du har hoppet upp vännen, det har vi med för din skull. Nu är det inte långt kvar tills du får veta. Men jag tror och hoppas att det ligger en litet mini tingeling där inne och vinkar till dig i morgon. Kram.

• icka76

TT: Helvetes jälvla skit, fan, satan...... Du anar inte hur ledsen jag är för din skull, det skulle inte bli så här. Vännen, jag vet inte vad jag ska säga, bara det vanliga att vi finns här och att livet är så in i helvete orättvis. Ni får ursäkta att jag svär men just nu är det befogat. Usch, nu gick luften ur mig alldeles. Jag gråter med dig vännen, kram.

• icka76

Bubbeltess: Välkommen! I den här tråden är vi oerhört måna om varandra och här kan vi prata om allt. Jag hoppas att du kommer att trivas hos oss.

TT: Spermaprov ingick i vår fertilitetsutredning tidigare i år.

• icka76

Vill bara önska er en trevlig helg. Själv ska jag till Asia SPA i Varberg med ett gäng tjejer och bara njuta hela långa helgen. Ses på måndag. Kramisar

• icka76

Bettan: Min kropp har ju oxå varit skum sen sista mf:et. Jag har varit säker på att jag haft äl men tempen har inte reagerat förens ett par dagar senare, förra månaden satte jag själv ut strecket men hade äl ett par dagar tidigare änddå. vet att lutealfasen är 16-17 dagarr. Denna gången är det oxå skitskumt. Tror att jga hade äl 1-2 dagar före FF:s kryss. Tempen har också varit skum i själva temperaturen. Den började bra med hög och fin temp men sen har den bara dalat, nu idag var den nere på 36,74 och jag ska inte ha mens förens slutet av veckan. Fattar ingenting. Fick ni till det i helgen trots svärmor? Konstigt att de inte kollat dig för PCO om du har de symtomen. Jag hade inga direkta avvikelser på hormonproverna men jag har klassiska PCO-äggstockar.

TT: Klart att du inte är i balans, jag är fortfarande inte helt ok i humöret. Har det kommit ut nått mer men den nya kuren cytotek? Tillåt dig deppa och må dåligt nu, din kämparglöd kommer tillbaka när du är redo igen. Jag är nyfiken på det positiva du hittade när du sökte information. Behöver oxå muntras upp lite.

Ninni: Ska oxå kika på boken och ev. beställa den.

Pillan: Kram

EGO: Helgen var underbar, har njutit i fulla drag. Men nu mår jag inte alls bra, magkatarr och illamående. Började vid halv tre igår, kulminerade vid ca 15.45, för att sedan öka igen strax efter 16.00. (illamåendet och magvärken). Vid ca 16.30 så kände jag istället mig totalt apatisk. Vid ca 16.45 kom allt tillbaka med full kraft och tårarna brann innanför ögonen. Vad hade hänt??? Jo mitt Blåvitt förlorade Är så deppig idag och tänker vältra mig i både deppighet och självömkan idag, bara så ni vet. Ursäkta alla stockholmare men jag tycker inte om AIK, speciellt inte idag.

• icka76

God morgon i stugorna!

Här mås det lite tjuvtjockt idag, illamående och ont i magen. Blev kanske smittad av Ninni i går. Hoppas man slipper kräksjukan.

Pillan: Trist med sambobråk. Känner så väl igen bråken kring äl. Tur att det har ordnat upp sig mellan er. Hos oss är det sextorka. Det är snart tre veckor sen sist. Ingen av oss gör någon som helst ansats till att vilja. Hoppas vi hittar tillbaka tills nästa månad då vi har tänkt ge det ett mer allvarligt försök.

• icka76

Nu läste jag artikeln som Tandvärk tipsade om. Den var jättebra och helt rätt. Varför ska vi hålla tyst om vår sorg?

• icka76

Pillan: En överaskning, till mig!? Vad spännande

Ninni: Jag tror jag klarat mig från dina bacillusker, mår hyfsat bra idag, lite illamående bara.

Bettan: Även jag är grymt imponerad. Vårt rekord är tre dagar i rad, resulterade i förra gravven. Har du tvingat i honom nått speciellt innan detta maraton eller han kanske inte är lika svårövertalad som min sambo när det gäller sexmaraton vid äl.

Har ni koll på om lutealfasen kan ändras efter mf/ma? Min tempkurva stämmer nämligen inte alls. Idag tempade jag 36,61 vilken tveklöst innebär mens när som om den inte redan kommit, har en förebyggande propp inne Enligt ff är jag bara på dag 14 idag och jag brukar ha en lutealfas på 16-17 dagar. Skumt

• icka76

Jösses Bettan, sicket skutt din temp gjorde idag. Härligt att ni lyckades pricka in den med besked.

Pillan: Du fick alltså äl-sprutan redan på dag 11 om jag förstått rätt? Hur stort var ägget då? Kanske det behöver växa till sig lite till innan det släpper? Jag kan ingenting om pregnyl, är det helt säkert att ägget ska släppa inom 36 timmar. Hade inte du samma förra månaden? Det jag vet är att min temp alltid stiger när jag haft äl. Under de 1,5 år som jag tempat har jag haft två älfria cykler och då har jag heller inte haft någon temphöjning.

Då vankas det mens här, äntligen kan jag börja med mina antiinflammatoriska. Är glad för mensen så ni behöver inte beklaga. Jag tror att ff satte ut krysset en dag för sent denna gången och att lutealfasen även denna månaden landade på 15 dagar.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet