• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

TT: Jag viskar oxå ett litet grattis och håller tummarna att plusset blir starkare. Kommer du köra på trombyl och fragmin oxå?

• icka76

TT: Klart att du inte får ett mf till, som sagt nu är vi alla positiva här. Montera växthus nu? Är det inte bättre att göra det till våren så att du slipper städa ur det då innan du "inviger" det. Eller har du tänkt att vinterförvara växter där inne nu? Jag måste snart ta tag i mitt växthus och rensa ut och skura (drar mig in i det längsta för det) Mina tomatplantor är stendöda men ger fortfarande frukt!? Skumt, men nästa helg åker de ut. Har köpt 150 meter bubbelplast som jag ska klä in växthuset med för att vinterförvara pelargoner och skydda örterna som växer där inne från frosten. Det är väl snart frost i dina trakter eller har den redan kommit?

Vad som händer i helgen. I kväll ska jag vara sjukvårdare på hockey, matchen börjar 20.30! Så fredan är helt förstörd vad gäller slapptid. I morgon ska jag gå på bokmässan hela dagen och på kvällen ska min bästa vän och hennes dotter sova över hos mig, vi ska ha en riktigt tjejkväll. Det är hon som bär på min blivande gudson. På söndag tänkte jag ta en sväng till den lokala plantskolan för jag såg att de hade 50 % på alla plantskoleväxter, vilket är rena himmelriket för mig men rena pesten för sambon (taskigt) och så ska en kompis komma ner och länsa mitt päronträd och förhoppningsvis hjälpa mig att plantera alla nya växter som jag hoppas hitta till vrakpriser.

Jaha, det var min helg det.

• icka76

TT: Tänkte inte på det här med snö för det är ju sällan ett problem för oss här nere. Oftast kommer snön i mitten-slutet av januari och är borta dagen efter Jag vill gärna utbyta tips och idéer med dig till våren. Låter jättespännande med alternativ odling. är det ekologisk odling eller? Jo min helg blir nog jättemysig om man bortser från ikväll då. Sambon ska iväg och spela golf med kompisens man och sedan sova över hos honom så vi blir ensama i morgon. Skönt att få prata tjejsnack utan killar som lägger sig i. Hennes man hade försiktigt föreslagit att han och min sambo skulle komma ner på kvällen till oss. Aldrig i livet svarade hon då

• icka76

Nu har jag överlevt helgen, höggravid vänninga med 2,5 årig dotter är på väg hem och jag slappar framför fl. Helgen har varit jättemysig. Jag och vänninan satt uppe till halv3 inatt, har nog inte hänt på väldigt länge, och bara pratade. Är lite seg nu för 2,5 vaknade vid 6.

Bettan: Äntligen verkar du fått prata med en vettig läkare. Säger som Pillan nu är det stor chans att den verkligen kommer. Hade hon någon plan B utifall? Sa hon nått angående fortsatt mf-utredning? Vad trodede hon om ditt höga TSH?

Tingeling: Väntar med spänning på nytt prov.

Hade tänkt röja i trädgården idag men vädret känns inte lockande, då dra böckerna jag köpte igår mer.

• icka76

Bettan: Då var hon kanske inte så vettig ändå Håller tummarna att östrogenet gör verkan och att du får mens nu.

• icka76

TT: GRATTIS!!!!!! Härligt tjejen. Nu ska den lill* allt se till att stanna där inne. Hoppas att trombylen gör susen.

SanneS: Hej! Låter som att du klarade dig från förkylning och nu antar jag att du tagit död på allt som fanns i bakterieinnehåll med tanke på hur sent festen slutade Är som dig, kollar oxå av antalet gravida antingen vid fester eller inann fest. Vi firar alltid nyår ihop med en annan familj, ja hon som bär på gudsonen. Det brukar även vara en annan familj med och jag veta att de försöker. Jag har tänkt att om hon är gravid på nyår och inte jag så stannar jag hemma.

Ninni: Jag har oxå spänningar till o från, vilket jag bara har när jag är gravid annars. Tror att det är körtlarna i brösten som inte riktigt fattat att de inte ska fortsätta utvecklas (min teori) Inte p.g.a. hormoner utan att de faktisk var på tillväxt och sen avbröts bryskt. Om du förstår vad jag menar?

• icka76

Bettan: Håller tummarna att det är mensen som är på g, synd bara att du har/haft så ont.

Ninni: Håller med, skönt att ha er.

Viktoria: Håller oxå tummarna för bra TSH-värde.

Pillan: Har du drunknat i skolböcker? Hur har det gått med genusuppsatsen?

• icka76

Pillan: Det är ett av de prover som påvisar hur sköldkörteln fungerar, men jag överlåter en mer ingående förklaring till de som kan det bättre.

Måste bara få berätta. Fick en liten chock idag. Jag drömde i helgen att jag skulle vinna pengar på travet, vilket jag inte gjorde. Men idag så fick jag brev från mitt försäkrningsbolag om att de bedömt min EDS och att jag enligt dem har 8% funktionsnedsättning vilket innebär att jag får, håll i er nu.... 100 125 kr!!!! Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vilken tur att mamma sa åt mig att ringa dem i våras och höra om min sjukdom var ersättningsberättigad. Ibland har man tur. Snacka om sanndröm för jag drömde att vinsten skulle vara 100 000 kr. Så nu känns livet lite ljusare för ett tag.

• icka76

Ninni: Vissa människor är så jäkla plumpa. Om du orkar så säg rent ut till dem att du fått två missfall och tycker att det är jättejobbigt att prata om och med gravida. Jag hade en gravid kollega i våras och alla på jobbet pratade om hennes graviditet, frågade om bebisen sparkade och så, alla utom jag. Jag gick in till henne en dag och förklarade att jag precis haft ett mf och att jag visst var glad för hennes skull men att jag inte orkade bry mig om hennes graviditet. Hon tog det jättebra och kramade om mig och sa även till de andra som visste om mitt mf att de inte skulle prata om det när jag var med. Ibland måste man tyvärr tala om för plumpa människor att de är plumpa så att de förstår.

Bettan: Intressant kurs, du kanske kan lära ut lite tips om det skulle behövas nu inför kommande äl ? Jag tycker nog att du ska äta enligt ordination och se om blödningen kommer igång mer. Som TT skrev i andra tråden så har du nog en del att blöda ut. Om det inte är mens så får du gå ytterligare en månad kanske innan den kommer. Så mitt tips är att fortsätt.

SanneS: Skönt med läkartid även om det känns långt bort. Håller med Bettan om att du nog ska vänta tills efter det läkarbesöket innan ni försöker igen. Det är dumt att chansa om det skulle behövas behandling. Men det är nog inte fel att läsa på lite innan du ska dit.

Nu har jag pratat med SU, provsvaren har inte kommit än, inte alla iallafall. Tycker det är lång tid, på måndag är det tre veckor sedan jag tog dem. Med känns bra att veta att hon inte bara glömt bort mig. Det stod även att hon pratat med nån som heter Lars Nilsson, Bettan är det någon du känner till? Det stod att de diskuterat vidare behandling men att de skulle avvakta provsvaren.

• icka76

Viktoria. Jag tror att det bäst att säga som det är, då lär de sig att inte fråga om de inte är säkra.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet