• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Jemema: Fast när jag var där blandade de hejvilt. Abort kallas det ju för oavsett (rätt slarvigt ordbruk, men ändå). Fick också sitta och vänta med en tjej som skulle göra vanlig abort när jag var på Östra; hon drev mig till vansinne. Maken till ytlig människa. *morrar*
    Fick du någon bra läkare nu då? *hoppas* Och HOPPAS du kan tjata till dig en mf-utredning. Även om den ju inte innehåller så mycket mer tyvärr.

Liss: Det är hela poängen med tråden ju. Spy på du bara. *kram*

PP: Skit också...

Ego: Jag fick brev från SU idag. Fortfarande för högt TSH (vet dock inte HUR högt för det skrev hon inte *morrar*) så jag skall höja till 50mikrogram varannan dag och sen ta nytt prov. Får väl se hur det funkar då.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hinner inte skriva så mycket, men vill bara skriva till Jemema att sorg inte behöver vara något jämngrått utan faktiskt "får" vara randig. Ta tillvara på de glada stunderna och försök känna att de faktiskt kommer att bli fler och fler allteftersom. De vita ränderna kommer liksom att bli bredare medan de svarta träder undan. De grå kommer säkert att vara kvar länge (kanske alltid), men det måste också få vara okej. *kram*

återkommer med kommentarer ikväll. *kram* till alla.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla. Var en lååång dag igår. *pustar*

Jemema:
    Ja, visst blir det helt sjukt när man kan skriva så. Värst är nästan att jag egentligen inte tänkte på det förrän du påpekade det. Att något så hemskt skall börja kännas som vardagsmat?

Icka: Stackars dig och stackars bilen. Hoppas verkligen att du får hjälp med ryggen.
    Jag går tvärtemot alla andra och säger att jag nog skulle avvaktat den här månaden, nu när du har utredning på g och allt. En månad eller två är ju inte hela världen.

Ninni:
    Min mens brukar vara som vanligt efter mf/ma. Förutom det här sista missfallet då.

Liss: TSH mäter sköldkörteln, jag har en liten underfunktion vilket skulle kunna förklara mina missfall. Hade höga värden redan innan sista missfallet, men läkaren (den inkompetenta nollan) gjorde inget åt det förrän jag satte hårt mot hårt. Lite sorgligt om det visar sig vara enda förklaringen till mina missfall; jag har bett att få kolla sköldkörteln flera gånger om, men ingen har reagerat.

TT: Nu är det bara en vecka kvar till vul då. Rent statistiskt ligger du grymt bra till. *kram*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Ninni: Vet inte om värdena är sämre, men hon skrev att de fortfarande är höga. Har dock ingen aning om vad det innebär (om hon tittar på generella gänsen som säger 4,0 eller tom 4,5 eller om hon tittar på den som de flesta -kunniga- fertilitetsexperter tittar på dvs 2,0). Jag HATAR verkligen när läkare behandlar en som en idiot på det där viset och det borde hon fatta om hon läser min journal (där det står att vi alltid vill ha ut alla provsvar etc etc). Nu har jag ringt och fått förnyade recept (hoppas jag!), men får nog ringa igen och fråga om provsvaret.

icka: Vilket pucko. Har också fått liknande kommentarer, så jävla korkat och okänsligt. {#lang_emotions_yell}

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Sanne: Förstår att du är nervös, men jag tror att det kommer att gå bra. Har ännu inte hört om någon som inte kunnat operera iaf, det måste väl vara ett bra tecken?
    Vilken kul dröm; kanske skulle satsa på elefantbebis istället. De ÄR rätt söta.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    icka76 skrev 2009-10-22 18:41:36 följande:
    Jemena och Bettan: Har tyvärr inga söta smileys att bjuda på men nu jäklar ska jag ta tag i det här..... i morgon, för nu har sambon fått för sig att steka pannkakor och vispat grädde o grejer, men i morgon.... då jäklar
    Imorgon är en annan dag. *nynnar*
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

SanneS: vad roligt att höra.

Ninni: Känner också igen mig. Tänker hela tiden så där; har svårt att komma mig för att köpa träningskort nu eftersom jag ju kommer hålla upp med träningen helt om/när jag blir gravid igen. Å andra sidan kanske jag aldrig får kommit igång och mått bra om jag sätter livet på "hold" hela tiden..

Icka: Usch vad jobbigt du har det. Ta väl vara på dig. Skall jag vara riktigt ärlig så hade jag nog pausat i verkstan tills utredning är klar och ge ryggen tid att komma lite "i fas" igen om jag hade haft det som du. Måste göra skitont att gå utan medicinen så där.

*vinkar* till alla.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Jemema skrev 2009-10-23 18:32:53 följande:
     Bettan, skulle du inte kunna köpa månadskort eller klippkort?
    Äh, nu fick det bli årskort ändå. Lika så bra; får väl lobba för fler yogapass och liknande sen.
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet