• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Nej, nidblödning kan det inte vara. Vi försöker inte just nu. Konstigt som f-n.

Jemema: Skit också. Det är ju det värsta med cytotec, det funkar oerhört sällan enligt alla de läkare jag talat med. Jobbigt med skrapning så här i efterhand. {#lang_emotions_yell}
    Knas att de inte kan tänka sig att ta de proverna också, det är ju typ bara kromosomprov och ev koagulationsprover som skiljer. I övrigt är ju infert-utredningen oerhört mycket grundligare än mf-utredning på SU. Kan kanske vara värt att ta de proverna privat?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Nope, just nu väntar jag bara besked efter sista skkprovet för 1½ vecka sen. Tror jag väntar och ser tiden an; nu har jag börjat blöda mer. Det är nog bra, förhoppningsvis kommer kroppen igång igen.

PP: Nu hänger jag inte med alls.. Hade du sett ett extra streck?

icka: På dem bara. Jag kanske borde skriva om mina upplevelser också? Orkar inte just nu bara...

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

PP: Ingen skillnad på hur länge urinet fått stå i blåsan innan test och så då? *hoppas-ändå*

Ego: Min blödning tycks öka, så nu räknar jag den som mens. Missade så klart att tempa imorse så jag har noll koll på tempen. Har fullt upp med sjuka hundar och min egen förkylning dessutom. *hostar-och-snörvlar*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

PP: Nåväl, du har väl, kanske, rätt då. Men jag hade nog tagit ett extra test på BImdagen ändå. Just to be sure.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

PP: Jo, jag tänkte nog det. Får bara hitta orken först. är för mycket nu med kroppen som strular, hundar som mår dåligt, allmän kris osv *ramlar-ihop*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: Skall du inte göra ivf på ett tag så kan du nog likagärna hålla upp med trombylen. Provera kickar väl egentligen inte igång någonting, men den gör att slemhinnan släpper vilket väl i sin tur kan kicka igång resten. Typ. På mig funkade det ju inte alls, men testa du.

PP: Ja, smått kontiga kurvor för oss alla tre den här månaden. Fast din är klart snyggast.
    Gulaschsoppa. Mums!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

PP: För mig är det lite olika; oftast får jag min mens på kvällen samma dag som tempen sjunkit.

Inser nu att jag måste få sambon att göra gulaschsoppa till mig snart.
    Igår blev det plankstek med oxfilé och sen cheesecake. Vi firar vårt 6årsjubiléum nu i helgen.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    LuPeRo skrev 2009-10-18 14:27:15 följande:
    Bettan: Då är det bara att vänta in den. Mensen borde komma idag tror jag. Har nu även haft ett litet samtal med sambon och nu vill han genomgå en utredning på sig själv. Det är trots allt 9 månader sedan mitt MA och inget har hänt. Jag har blivit kollad på alla sätt och på mig ser allt bra ut. Men det är 2 år sedan sambon blev kollad senast, då var hans spermaprov normala. Någon som har tips på hur man kan "pigga" upp spermier?
    Ett tips är att se till att han får i sig zink och folsyra; det skall tydligen vara väldigt bra för simmarna.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Jupp, det ser ut som om det bidde en vanlig mens till slut. Har inte tempat de här dagarna, men är rätt säker på att tempen kommer att ligga lika lågt som vanligt imorgon. Undrar bara hur kroppen tänker kring ÄL den här cykeln bara. Hoppas att den kommer antingen sent eller tidigt (kommer den som den brukar så missar vi chansen den här månaden pga kommande tjänsteresa). Har investerat i storpack äl- och gravtester. Just in case.

Hur är det med dig?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Ja, nu är det ju snart dags ändå. Kanske lika bra att ha VUL så sent, för då känns det ju lite säkrare också. Bra att du nojjar mindre.
    Här är det ok, men inte mer. Mycket att tänka på som vanligt.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet