• TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Skrev ett långt inlätt tidigare iag som försvann. Så nu orkar jag itne kommentera.

Icka: Ta nu inte ut något djävulskap i förväg. Bechterew är ovanligt, och ännu ovanligare är det hos kvinnor. Det finns massor av andra orsaker till smärta i SI-lederna. Röntgenförändringar ger definitiv diagnos.

Ang de antiinfl tabl. så är alla samma skrot och korn, det finns förresten en artikel om NSAID här på FL, kolla in den.

Bettan: Hoppas på en sen äl.

Jemema: *Kramar om*

PP: Man kan ju hoppas att din dumma vän fattade när du försökte banka in sanningen i henne. Men tyvärr är det ju ofta så att mot dumhet kämpar gudarna förgäves...

Ego: Här är det vecka 10 idag, men det som förmörkar glädjen är mikroskopiska, svagt färgade brun-rosa flytningar emellanåt sen lördag. Gissa om det kändes som jag dog när jag upptäckte det? Nå, det är vanligt, det vet jag, och behöver inte betyda nåt. Men inte fan blir jag mindre orolig för det... Varför är glassiga graviditeter till för alla andra???

• TantTingeling

Tack för stöd och pepp tjejer, ni är bäst! Jag ska försöka göra som icka och inte ta ut nåt i förskott, om än det är svårt.

Kram till dig liss, den där avsaknaden av plus river verkligen i själen.

• TantTingeling

Tack för all omtanke! Idag är det en ganska bra dag, har haft en liten mini, mini, pytte ytte flytning, men den var så liten så den räknas knappt. *Försöker tänka positivt*

Katrin... Hon är ieg. nte ens värdig en kommentar... Tyvärr kan ju vilken idiot som helst bli med barn, medans världens bästa tjejer kan få kämpa i evigheter.

Ninni: Jag tror att det blir lättare att jobba på sitt sexliv när man inte har pressen på sig så som under äl-bim karusellen. När man väl har sin efterlängtade krabat så kan man fokusera på varandra, på lusten å njutningen, utan att det finns ett enda krav i världen. Då kan man nog hitta tillbaka igen.

• TantTingeling

Orkar inte kommentera så mkt, välkommen iaf bubbeltess.

Tyvärr hjälpte varken hopp eller tummar. Det gick såklart åt helvete även denna gång. Imorse började jag blöda lite, så jag var inte helt oförberedd vid dagens VUL.

Det såg konstigt ut, först trodde hon att det var mola, men sen kom hon fram till att det var ma. Jag har fått cytotec men ska försöka ringa vanliga gyn och få en skrapning. Hon tyckte inte att vi skulle göra andra utredningar än att ta ett spermaprov på sambon. Klokt var iaf att hon tyckte att detta skulle ha kollats upp redan v. 7, så att jag kanske hade sluppit gå och hoppas alla dessa dagar o veckor. Och att hon tyckte att jag skulle få pergo i samband med mitt återbesök i slutet av november.

• TantTingeling

Tack tjejer. Ja det känns verkligen genomjävligt just nu. Förstår verkligen inte hur jag ska fixa detta, jag bävar redan för att gå till jobbet på måndag (jobbar med barn). Vi hade verkligen byggt upp stora förväntningar i och med att jag gått flera veckor längre än tidigare, är ju i v. 10, 9+3. Tidigare har jag fått mf i v. 5+0 och 6+0. Jag har gråtit så mkt idag så jag har nästan värk i käkmusklerna och är sårigt över hela kinderna, svider som attan eftersom jag inte kan låta bli att gråta. Men det är bra att gråta iaf, det lättar lite efter lite bölande :)

Har iaf tagit mig för det praktiska, avbokat KUB, och morgondagens inkskrivning och ringt till gyn och tiggt om skrapning och mf-utredning. Den senare bokade de in utan knussel och skrapningen skulle bm som jag pratade med kolla upp med en gynnis och sen ringa upp. Jag är inte så pigg på cytotec, så jag hoppas jag åtminstone kan få en kontrolltid nästa v för att se om allt åkt ut.

Fick remiss för spermaprov via privata gyn, och vet just nu inte om vi ska lämna in det eller om vi ska vänta till utredningen och förmoda att det ingår. Har spermaprov ingått för er alla som gjort utredning?

• TantTingeling

Skrev ett långt inlägg men råkade klicka bort det, så nu fattar jag mig kort.

Tack igen tjejer, ni är bäst. Det är skönt att kika in då och då och babbla av sig. Jag gråter, medan sambon är mer förbannad och hanterar det genom kroppsarbete, även om han kikar in ibland och pussar på mig. Mao så jag har ett behov av att babbla lite. Så jag får väl varna för en massa egoinlägg idag ;)

Det blev cytotec med löfte om remiss för skrapning om det fortfarande var mkt blod och smärta på måndag. Så nu hoppas jag att cytotec-kramperna inte blir så mkt värre än så här, för nu är det överkomligt.

Bettan: Hur gick det med din äl, inföll den under resan?

• TantTingeling

Tack för att jag får vara hur ego jag vill, ni är allt bra gulliga ni! :)

Ninni: Ja visst är det nästan omöjlig att vara logiskt och rationell när det gäller en själv. Det är som att man bara kan använda ungefär en fjärdedel av ens hjärnkapacitet då, så känns det iaf för mig ;)

Bettan: Håller alla mina tummar för att det går vägen för dig! Nu jäklar ska detta bli en turtråd, det har jag bestämt! 

• TantTingeling

Hoppas du får en härlig helg Icka! Kramis tillbax!

Har påbörjat ny cytoteckur + Methergin, och hoppas nu det ska komma igång lagom mkt. Sambon var tvungen att åka iväg, och jag sitter här och försöker mysa med vovven och en sprakande brasa som sällskap. Det går väl sådär. Ska försöka läsa en bok sen, har köpt Dan Browns nya, kanske lite spänning kan hålla borta tankarna.

Var och handlade idag och kom in bland bebisgrejjerna då jag skulle leta efter en febertemp (tänkte joina er tempklubb). Eftersom jag genast fick tungt och andas och sedan började hyperventilera så fick jag gå därifrån utan febertemp. Man kan nog säga att läget är rätt långt ifrån under kontroll...

• TantTingeling

Hej söta ni. Jo, tack. natten gick bra, satt uppe och dumtittade på tv till halv 1 (ovanligt för att var mig) och sen har jag sovit ända till 9.30 när sambon ringde och hörde efter hur det var. Så jag har sovit sammanhängande och lääänge, med undantag för rastning av kissnödig hund kl 7.

Idag käns det ok konstigt nog. Igår läste jag dåliga prognoser och jag blev rätt nere, med idag har jag läst en massa positiv på cochrane och pubmed så nu är det bättre. Sambon kommer om några timmar också, och ikväll blir det vin med ostbricka - här ska passas på att äta både chevre och blå/grönmögelost!

Bettan. Ja, mödrar/svärmödrar måste väl vara bland det mest avtändande som finns, stackarn ;)

ÄL-stickor har aldrig gett vettiga utslag för mig (beror kanske på knasiga hormonnivåer vid pco), så jag kan tyvärr inte heller hjälpa dig.

Hur mår ni andra? Några BIM som närmar sig?

• TantTingeling

Bettan: Det är trist att du skulle behöva kräva, det ligger ju lixom inom gyns intresse, kunde man ju tycka. Har man aldrig kollat dina hormonnivåer? Min diagnos är ställd på just symtom/objektiva fynd i kombination med omvända nivåer av LH och FSH. Mitt testosteron var inte så jättehögt och mina ovarier är inte så värst polycystiska.

• TantTingeling

Bettan: Ja det var överdjävligt, men ändå inte helt oväntat. Jag har ju lixom haft den där känslan av att det är nåt som inte stämmer. Det är därför jag hängt i andra "upprepade mf tråden " sen mf nr 2 :) Men jag hade hoppats att proggen + ASA skulle räcka, men men nya tag...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet