lobj skrev 2009-08-04 23:07:28 följande:
Jag har blivit snittad och fött vaginalt, var lite orolig före de vaginala men hade bästämt mig för att göra de bästa av situvationen. Jag tränade väldigt mycket på avslappning i alla lägen innan, de hade jag igen tusen gånger om under förlossningen. Tog 9 timmar från första värken till de var klart, hade lustgas under slutet av öppnigsfasen. De var helt kart de häftigaste jag varit med om längtar efter att få göra om det. Men man måste vilja och kunna slappna av och de är inte helt lätt. Men kommer man in med inställningen att detta går inte och bara tänker snitt klart att de kommer att bli jätte jobbigt!!!
samma här.
födde första med snitt. blev gravid 8 månader senare. var livrädd för kommande förlossning men graviditeten gick så extremt fort att jag aldrig kom för mig att begära snitt.....tänkte att det tar jag sen.....det ordnar sig....
sen gick vattnet i vecka 34+ och det var ju bara att haka på liksom. på något sätt gick jag in i mig själv och visste precis vad jag skulle göra. allt bara rullade på.
på förlossningen frågade dom vad jag skulle ha för bedövning men jag hade inte tänkt på det eftersom jag skulle snittats hade jag tänkt. de gav mig lustgas och jag kände fan inte en värk! haha. sen föddes hon bara. fick inte ens en bristning i systemet
ashäftigt.
ville så gärna föda vaginalt igen men tyvärr ville inte naturen det. jag har 4 barn och 3 barn kom med snitt. det gick det med