StorFot skrev 2009-08-05 00:18:32 följande:
Hrm, har för mig att rätt många kvinnor genom årtusenden gjort det utan att snittats... har vart med vi 3 förlossningar... det är det häftigaste som finns, grät varje gång... Men jag menar som sagt, inget medicinskt bakom betala själva... varje snitt kostar väll runt 10-30 tusen kronor, räkna på hur många det görs som inte är medicinska så har du en del vårdplatser eller dagisplatser istället...
Spelar ingen roll hur många som klarat det innan mig. För nu är det just MIG och min muff och framtida samliv som står på spel. Dessutom dog fler förr också innan läkarna tog fram nifarna

......
sen är det lite skillad att stå brevid och vara tårmild och rörd jämfört med att pressa ut en människa genom ett hål som i vanliga fall kan tillfredställa en smaaal varmkorv!
tror även att de flesta förlossningsrädda skulle punga ut 30 000 för sitt snitt om det behövdes. men varför skulle de? i så fall ska alla rökare bekosta sin lungcancervård sen....
och är man totalt livrädd för att föda så KAN komplikationer under förlossningen inträffa. bla låsning...att mamman faktiskt inte öppnas. då kommer det där snittet bli ännu dyrare än vad det hade behövt bli! samt eftervård i form av psykologer som mamman kan komma behöva pga påtvingat truma. kanske vill mamman inte heller ha sitt barn pga förlossningsdepp som kan uppstå pga påtvingad förlossning.....