• lobj

Vägra föda

Jag har blivit snittad och fött vaginalt, var lite orolig före de vaginala men hade bästämt mig för att göra de bästa av situvationen. Jag tränade väldigt mycket på avslappning i alla lägen innan, de hade jag igen tusen gånger om under förlossningen. Tog 9 timmar från första värken till de var klart, hade lustgas under slutet av öppnigsfasen. De var helt kart de häftigaste jag varit med om längtar efter att få göra om det. Men man måste vilja och kunna slappna av och de är inte helt lätt. Men kommer man in med inställningen att detta går inte och bara tänker snitt klart att de kommer att bli jätte jobbigt!!!

• lobj
    Syra skrev 2009-08-04 23:14:26 följande:
    samma här.födde första med snitt. blev gravid 8 månader senare. var livrädd för kommande förlossning men graviditeten gick så extremt fort att jag aldrig kom för mig att begära snitt.....tänkte att det tar jag sen.....det ordnar sig.... sen gick vattnet i vecka 34+ och det var ju bara att haka på liksom. på något sätt gick jag in i mig själv och visste precis vad jag skulle göra. allt bara rullade på. på förlossningen frågade dom vad jag skulle ha för bedövning men jag hade inte tänkt på det eftersom jag skulle snittats hade jag tänkt. de gav mig lustgas och jag kände fan inte en värk! haha. sen föddes hon bara. fick inte ens en bristning i systemet ashäftigt. ville så gärna föda vaginalt igen men tyvärr ville inte naturen det. jag har 4 barn och 3 barn kom med snitt. det gick det med
    Ja, jag klarade också hela "masikneriet" hel skinat
    Även jag gick in i mig själv, de nästan "tjatade" om vilken bedövvning jag ville ha, mitt svar va -behövs inte än, väntar tills de gör RIKTIGT ont men de blev ildrig så... Super härligt. Hoppas trean blir en vaginal förlossnig.
  • lobj
    Syra skrev 2009-08-04 23:56:45 följande:
    grymt att man kan vara så samlad och medveten fast man aldrig gjort det förr! kanske för att man hade en sån läbbig bild i huvudet hur det skulle vara? man liksom väntade in den där läbbiga scenen men den kom aldrig min tredje förlossning gick utmärkt till sonen inte orkade mer! jäkla unge! jag var öppen 5 cm och kände knappt värkarna. Det hade gått strålande om sonen orkat
    Ja de e säkert så, har sett för mycket på olika förlossnings program... Min man brkar säga att jag måste ha sett alla möjliga senarion vid det här laget! Men de e ju så härligt inte lika behov av att se de nu när jag veta att de kommer att bli en gång till för oss ( om allt går som det ska vill säga).
  • lobj

Man borde lägga mer tid och pengar på de som är rädda, så att de också kan få uppleva de fina med att faktiskt föda barn. Då skulle de kanske bli mer medecinska orsaker till snitt. Min muff klarade sig super duper, värre var de i bak där hemoröjdera slog läger.... men de fanns de salva mot

• lobj
    StorFot skrev 2009-08-05 00:48:53 följande:
    OK, lite sent nu, har tagit hand om min sjuka fru idag och min dotter 4 månader... så kanske missade det, men som sagt vi har olika åsikter, men det är ju samtidigt det som är härligt med ett forum... man FÅR HA OLIKA ÅSIKTER.... kan faktiskt säga att med barn nummer två med exet så hade hon grym förlossningsskräck... med första barnet så tappade hon 3 liter blod och fick sys invändigt och utvändigt... hade Hb 49 efter förlossningen och fick blod i dropp, 6 påsar... sängbunden en vecka...Hon var livrädd inför andra barnet, men vi var till kurator 3 ggr, många tårar och skräck... men hon fick säga exakt hur hon ville ha förlossningen och det skrevs upp på papper och skickades upp till förlossningen från MVC. Det fanns snittberedskap, smärtlindring som hon hade valt från början mm... Allt gick galant, tog 3 timmar... JAG KLARADE DET skrek hon efter barn 2...Så visst finns det hjälp...
    Härligt de e så de ska vara!! Synd att först blev så dramatiskt, tur att hon fick hjälp och SE de hjälpte.
Svar på tråden Vägra föda