NAN 2, när?
När har ni andra med förtidigt födda gått över från nan 1 till nan 2?
Det står ju från 4 månader på nan 2! Min lille skrutt e 4 och en halv månad! (kor 1 och en halv). Känns väldigt länge att vänta till han är 7 månader!
När har ni andra med förtidigt födda gått över från nan 1 till nan 2?
Det står ju från 4 månader på nan 2! Min lille skrutt e 4 och en halv månad! (kor 1 och en halv). Känns väldigt länge att vänta till han är 7 månader!
Du märker väl när NAN1 inte längre mättar nog.. Så gjorde iaf vi.. Men hon var bara 3v tidig..
Fast om det står från 4 månader så bör man väl inte börja ge det vid 2 månader?! Det e lite så jag tänker!
Men hans kropp växer ju annorlunda nu än som i magen.. Man räknar ju från att de föds.. Men jag förstår hur du tänkter.. Prata med bvc, det är nog bäst..
Nu vet jag ju inte om det är specialregler för prematurer men barn födda i normaltid kan äta Nan2 från födseln om de inte ammas (vilket står på förpackningen). Enda skillnaden mellan 1 och 2 är att det är något mer järn i 2:an vilket barn behöver lite mer av runt 4 månader.
Vi har bytt efter korrigerad ålder eftersom jag började se att viktuppgången planade ut. Nu har vi mestadels givit Bifidus som är från 4 veckor - 6 månader men blandar ut med Nan. Nu när dottern blev 4 mån korrigerat bytte vi till nr 2.
Min dotter är nu 6mån (korr 4,5mån) och vår bvc tant sa att vi skull börja med smakisar när hon var 4mån och byta till Nan2 när hon var 5mån, för att magen skulle vänja sig långsamt till annerlunda mat, har bara ätit Nan1 innan ju.
Prata med Bvc, de är nog olika beroende på barnets "korr" ålder och hur barnet är i magen, vi har ju haft/har problem (ibland). Men de blir ju bättre.
Vilken djungel! Men tack för att ni delat med er! Nu har vi "tvingats" gå över till semper istället! Bor i en skithåla där affärerna inte beställer in varor fast man ber och ber och ber! Så nu finns inte nan 1 på hyllorna! Har handlat slut på både pulvret och tetrapacken! Får hoppas att semper fungerar lika bra för skrutten!
gosnosens mamma skrev 2009-08-02 22:31:51 följande:
Written Fiction skrev 2009-08-03 11:31:28 följande:
Vi började med Nan2 när vi märkte att Nan1 inte mättade längre, vi matade och matade hur mycket som helst, då bytte vi..