Inlägg från: Written Fiction |Visa alla inlägg
  • Written Fiction

NAN 2, när?

gosnosens mamma skrev 2009-08-02 22:31:51 följande:

Vilken djungel! Men tack för att ni delat med er! Nu har vi "tvingats" gå över till semper istället! Bor i en skithåla där affärerna inte beställer in varor fast man ber och ber och ber! Så nu finns inte nan 1 på hyllorna! Har handlat slut på både pulvret och tetrapacken! Får hoppas att semper fungerar lika bra för skrutten!
    men fy :(
  • Written Fiction

Written Fiction skrev 2009-08-03 11:31:28 följande:

gosnosens mamma skrev 2009-08-02 22:31:51 följande:
    men fy :(
    alltså att dom inte beställer hem det ni vill ha menar jag. Trodde butiker var till för kunderna.. *suck*
  • Written Fiction
    LizzieT skrev 2009-08-03 13:28:06 följande:
    NAN 2 kan man ta från födseln, står på baksidan =) När vi var på neonatalavdelningen så drack alla prematurbarn NAN 2 =P
    vad säger du? Inte dom minsta hoppas jag...
  • Written Fiction
    LizzieT skrev 2009-08-03 21:16:34 följande:
    T inne skrev 2009-08-03 20:12:51 följande:
    Tror dom blev sondmatade och sen matade dom prematurbarnen med NAN 2. Det var det enda som fanns, min dotter fick också NAN 2 när hon bara var några dagar gammal - på BB och sen när vi kom till neonatalavdelningen så fick jag mata henne utöver min bröstmjölk med NAN 2 då den inte räckte i början. :-S
    Ingen bankmjölk??!

Jag trodde _alla_ mycket för tidigt födda eller extremt för tidigt födda fick bankmjölk.
  • Written Fiction

Nu när jag tänker efter. De prematurer som är liite större, Börjar man inte med Pre Nan hy?
    och pre nan?

• Written Fiction

gosnosens mamma skrev 2009-08-03 23:19:17 följande:

Written Fiction skrev 2009-08-03 22:06:46 följande:
    Jo så måste det vara! Det är ju en himla skillnad på att vara född i vecka 36 och 26!Jag menar när vår skrutt föddes så började vi med att mata honom med 1,5 ml (bankmjölk/min mjölk) var tredje timma! De har ju jättekänsliga magar! Deras magar skulle ju inte ha tagit hand om mat på veckor egentligen! Och utanför magen måste man ju vännja dem låååååångsamt! Så nan 2 till alla prematurer kan inte stämma!?
    precis min tanke... vågar knappt tänka på hur min lille fis reagerat. han började med 1 ml han också
Svar på tråden NAN 2, när?