Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Du har fortfarande inte svarat på de frågor jag ställde till dig ovan..

grön banan skrev 2009-07-27 23:54:42 följande:

Kan inte minnas allt.
  • älskarlivet81

So?? Varför ska man vara hemma för man fött barnet?

grön banan skrev 2009-07-27 23:57:22 följande:

För att man fött barnet.
  • älskarlivet81

FAst varför ska allt vara svart och vitt? Så som förälder får man aldrig vara utan sina barn en enda stund?

vittra skrev 2009-07-27 23:58:45 följande:
    Givetvis ska man vilja vara med sitt eget barn, under hela livet Tycker man livet som förälder är så jäkla tråkigt och hemskt så varför skaffar man då barn?
  • älskarlivet81

Nej det säger inte sig självt, förklara nu!

grön banan skrev 2009-07-28 00:00:26 följande:

Säger sig väl självt.
  • älskarlivet81

Varför är mamman bättre än pappan?
    Tryck på "visa endast" så kan du se de saker jag skrivit..

grön banan skrev 2009-07-28 00:00:51 följande:

Då får du fråga om.
  • älskarlivet81

Svara igen då så är du bussig..

grön banan skrev 2009-07-28 00:02:27 följande:

Har svarat.
  • älskarlivet81

Fast varför ska det just vara mamman som är bäst för barnet? Pappan då?

vittra skrev 2009-07-28 00:07:09 följande:
    Ställer mig fortfarande frågande till varför man känner att det är tråkigt att vara "hemma" på heltid, med andra ord, att vara med sitt barn om dagarna? Barnet behöver dig ju, det är ditt ansvar och det är du som skaffat barn. Dagarna blir vad man gör dem till och har man tråkigt får man väl hitta på något roligt då? Förstår öht inte problemet, särskilt inte när lösningen istället i många fall blir på bekostnad av barnet.
  • älskarlivet81

Oj, vad fördomsfull du är! Nej men då är jag väl inte redo för barn då.. Synd att vi planerar barn just nu då.. Stackars barn!

Och stackars barn som slipper gå på förskola/fritids något lov, för jag är lärare så då låter jag ju barnen vara hemma på alla lov..

Ja fy vilken usel mamma jag kommer bli! Och vet du? Min man vill vara pappaledig också.. Kors i taket!

grön banan skrev 2009-07-27 23:40:39 följande:
    Att jobba mer än halvtid om man inte måste, innebär att man inte är mogen för barn.

• älskarlivet81

Jag har läst, men var har du skrivit det?
    Jag vet också att "grön banan" tycker att det är mamman som ska vara hemma för att hon fött barnet.. Det är sååååå fel!

vittra skrev 2009-07-28 09:24:21 följande:
    Ja om du hade läst mina tidigare inlägg hade du vetat att jag skrivit exakt just det. Återigen blir jag fruktansvärt less när folk inte ens läser inläggen innan de börjar hoppa på någon!
  • älskarlivet81

Sorry då, då har jag väl råkat citera fel.. Vet att det var någon annan här inne som verkade tycka att mamman är allt för barnet..

vittra skrev 2009-07-28 09:27:48 följande:
    Alltså, jag har skrivit att pappan också är förälder och är givetvis lika viktig för barnet. Är jag tydlig?
  • älskarlivet81

Hehe, har inga barn än, håller på att försöka få..
    Ja, jag ska nog ha hemundervisning med mina barn, lite som Michael Jacksons barn, för de barnen mår säkert jättebra..

Moment22 skrev 2009-07-28 09:28:31 följande:
    vilken hemsk mamma du är ;) har du ditt barn på dagis?? du vet väl att du som lärare kan bedriva undervisningen hemma, då slipper barnen träffa folk :p
  • älskarlivet81

Jag sa sorry för att jag citerat fel.. Vad ska jag göra mer för att be om ursäkt? Behöver inte bli arg för det.. Sådant som händer..

vittra skrev 2009-07-28 09:29:32 följande:
    Ja DET har jag sett att hon skrivit. Men vad har jag med grön banans åsikter att göra? JAG har aldrig någonsin påstått att mammorna är viktigare, jag har alltid hävdat precis det motsatta och så även i den här tråden. Ja du, det är många sidor bak... testa typ första sidan? Eller så kan du klicka på "visa endast" tror jag, så ser du allt jag skrivit.
  • älskarlivet81

Jag har massor av barn i min närhet och ser hur de löser saker och vi har pratat mycket om hur vi själva vill ha det, med tanke på att vi hoppas att vi får en liten till nästa sommar..

Man måste väl få ha åsikter även om man inte har barn? Jag vet hur långtråkigt det blir att vara hemma nu på sommaren t.ex.. Tror inte det ändras när jag får barn..

vittra skrev 2009-07-28 09:41:09 följande:
    Sorry, såg inte att du skrivit det innan jag skickade mitt sista. Men intressant dock att du själv inte har barn än, men kan yttra dig om både det ena och det andra i den här tråden, ta det inte personligt, medan jag själv blir felaktigt anklagad för att INTE ha barn, uppenbarligen bara för att jag tycker om att umgås med min dotter och gärna är hemma med henne längre än till 1 årsdagen
  • älskarlivet81

Men är det FEL att gilla sitt jobb då? Att vilja gå tillbaka för att man gillar sitt jobb? Man avskyr inte sina barn för det..

vittra skrev 2009-07-28 09:44:19 följande:
    Absolut, ska barnet hellre vara på en institution, en förvaringsplats, än i sitt hem med sin familj? Bara för att föräldrarna tycker det är för tråkigt att gå hemma och behöver "stimulans" och därför jobbar? Säger dock inget om dem som verkligen inte har råd, men många här har ju kommenterat att de faktiskt inte vill vara hemma och därför återgår tidigt till arbetet och resultatet blir då om pappan också vill arbeta (vilket han oftast vill) att barnet hamnar i institutionsvård istället.
  • älskarlivet81

Fast tror du inte jag får höra ofta att jag itne får ha åsikter för att jag inte har barn och vet?

vittra skrev 2009-07-28 09:46:40 följande:
    Jo man kan absolut ha åsikter, därför tycker jag det är synd att människor använder "du kan inte ha barn så som du resonerar"-argumentetet jämt och ständigt här... det är liksom lite lågt.
  • älskarlivet81

Man kan INTE ge upp hela sig själv för att man får barn..

vittra skrev 2009-07-28 09:53:47 följande:
    Nej det är väl klart att man bör gilla sitt arbete, men skaffar man familj följer ett visst ansvar och jag anser fortfarande att om ens egna behov av stimulans och arbete går före barnets behov så blir det fel. Men jag vet ju att det öht råder en individualism och en egoism i dagens samhälle, vårt samhälle, Sverige. Det egna självförverkligandet är det viktigaste.
  • älskarlivet81

Man kan INTE ge upp hela sig själv för att man får barn..

vittra skrev 2009-07-28 09:53:47 följande:
    Nej det är väl klart att man bör gilla sitt arbete, men skaffar man familj följer ett visst ansvar och jag anser fortfarande att om ens egna behov av stimulans och arbete går före barnets behov så blir det fel. Men jag vet ju att det öht råder en individualism och en egoism i dagens samhälle, vårt samhälle, Sverige. Det egna självförverkligandet är det viktigaste.
  • älskarlivet81

Är det inte en jämvikt som är bäst? Vi älskar att resa t.ex., men är det fel att vi lägger pengar på det? Det är livskvalitet för oss att kunna resa!

vittra skrev 2009-07-28 09:57:30 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-07-28 09:53:48 följande: Instämmer i ditt inlägg, är konsumtionen det viktiga? Eller är det livskvalitet?
  • älskarlivet81

Stora materiella behov? Ja visst en del kanske har det, men man kan väl inte ge upp allt och leva i en risig lägenhet etc för att man måste vara hemma med sina barn? Jag skulle inte må bra då heller faktiskt..

Le petite moi skrev 2009-07-28 10:24:12 följande:
    Vi har för stora materiella behov för att ha råd att vara hemma länge med barnen. Om vi sänkte våra krav, gjorde oss av med många onödiga utgifter så skulle det funka.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?