Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
PMS Princess skrev 2009-07-27 22:29:21 följande:
Min dotter som är 3 år går på dagis - hon älskar att vara på dagis!
När dagis är stängt ber hon mig ringa till de andra barnens föräldrar så vi kan mötas
och leka i parken tillsammans!!!
Att säga att hon inte har behov av att träffa sina vänner är helt galet!!!
Ni som påstår detta kan ha hur många års erfarenhet ni vill och forska i ämnet helt underbart länge, det gör det samma för jag känner mitt barn!
Mitt barn (en egen individ inte statistik) har ett enormt behov av att leka med andra barn och har en bästis som hon älskar.
När hon började inskolninen på dagis blev hon överlycklig! Hon blev jätteledsen när jag kom och hämtade henne från dagis och frågade varför hon inte fick vara kvar och leka med sina nya vänner! Jag förklarade att dagis stänger på kvällen men att hon skulle få leka med dem igen imorgon. Då var det ok att gå hem till oss.
När vi är lediga med henne vill hon ut i parken och "leta" efter sina vänner.
Det finns ingen i världen som kan övertyga mig om att hon har det bättre hemma med mig än på dagis!!! Även om vi målar och bygger, klättrar och simmar så blir det roligare med dagis. De är massor med olika vuxna att leka med och massor av olika barn som hittar på massa nytt varje dag.
Jag är gravid igen och min dotter ska få vara hemma med mig och nya bebisen så länge hon själv vill men jag tror att hon kommer sakna dagis och vilja gå tillbaka.