• stor grön drake

"Så här blir du gravid!"

S1R1 skrev 2009-09-03 11:53:43 följande:
    Att vara på g i kväll = sprutstart
    tänk på att du absokut inte får tänka på att försöka bli gravid när du sprutar
  • stor grön drake
    nevadita skrev 2009-09-04 13:06:52 följande:
    funderar på skillnaden mellan "oförklarligt barnlös" och "ofrivilligt"....? Nån som vet?
    oförklarligt barnlös
    Båda är fullt utredda (inga knutar i garnet här inte) men endå hittas ingen förklaring till varför de inte kan få barn tillsammans (fast det är klart, om de prakktiserar metoden att INTE ha sex så kan jag ge dem en del tips iaf )

ofrivilligt barnlös
    Till detta behöver det inte finnas några medicinska hinder för graviditet (även om det är vanligt att det gör det) utan kan helt enkelt vara så att man har en enorm barnlängtan men ingen partner, eller en partner som inte är redo ännu. Det sistnämnda är -väldigt- tungt, kan jag säga med egegn erfarenhet. Väntade i över 3 år på att mannen skulle bli redo.
  • stor grön drake

Pimpinellan
    Inte behöver du utgå bara för att du är bitter, då kommer det ju bara märkas vilka surkärringgar resten av oss är
    Men seriöst, om man inte får vara bitter och missunsam (?) och allmänt elak här i just denna sorts tråd, var ska man då vara det?

Helenen
    *räcker fram choklad-asken och rödvinet*
    Använd dem väl. Hoppas det värsta är över imorgon, men om inte så finns vi här då oxå.

• stor grön drake
    Marinero skrev 2009-09-07 18:58:50 följande:
    Men gud... va säger man?
    Tur att barnmorskan tog ner flickstackarn på jorden.
  • stor grön drake
    Marinero skrev 2009-09-09 18:29:30 följande:
    Men är det alla hästar hemma hos den där människan eller????? Visste ni tjejer att vi bara är bittra som är ute efter att förstöra
    Ja, men det har väll konstaterats redan (i början av denna tråd).
    Inte unnar vi någon deras lycka om de minnsan blivit gravida genom att slappna aaaav...

Appropå om folk fått sexual undervisning... Åtminstonde när jag gick i skola fick vi lära oss att så fort en viss manlig kroppsdel varit inne (och ibland inte ens det) så kunde man bli gravid. Detta följdes alltid upp av "Därför ska ni ALLTID använda kondom!!!"
    Jag kan bara tro att det är lika överallt. Tanken är god, kondom är ett ypperligt skyddsmedel mot allehanda sjukdomar, men det blir ju lite fel om man sen utan att forska mer försöker bli gravid.

Vi har aldrig fått frågan om bebis blev till på naturlig väg (av dem som visste om problem) utan de har frågat om vi behövde hjälp. Inte för att de egentligen har med det att göra, inte fan frågade jag om deras ungar blev till i soffan eller på köksbordet eller i sängkammarn... Helt ärligt vill jag inte veta heller...
  • stor grön drake

så som jag förstår svaret så anser BM att hon ska slappna av och sluta oroa sig för att aborten skulle gett henne svårigheter. Svårt att säga exakt då TS inte var med.

Men jaag upplever inte som att BM säger att hon kommer bli gravid lättare om hon slappnar av, utan mer som ett allmänt råd.

• stor grön drake

Så sant, så sant.

Eftersom "alla" ger tips i sånna trådar om hur man ska lyckas (eftersom de har gjort det) kanske jag borde börja säga åt alla att äta metformin, det var ju det som ffunkade för mig. Om det nu inte var det total-hysteriska samtalet till kliniken som resulterade i att jag fick träffa en läkare (för läkaren innan hade inte bokat någon ny tid, inte ens skrivit att vi skulle börja försöka, för hon höll inte med tidigare läkare om att jag var utan ägglossning bara för att jag inte hade mens...).
    Måste varit det hysteriska samtalet, då jag grät mer än jag pratade, som gjorde att spänningarna släppte och jag 3 mån senare blev gravid... (för man tänker absolut inte på att göra barn när man medicinerar och tvingar sig till aktivitet trots magsjuka vid den tidpunkt då man hoppas på att få ÄL...)

• stor grön drake
    Marinero skrev 2009-09-13 21:14:48 följande:
    Sen är jag säker på att det va för att jag gjorde vul några dar innan. Det va nåt magiskt över den där staven 
    Jo j*vlar, visst är det det!
    Jag blir som skinnflådd och kan knappt sitta på resten av dan efter ett VUL... Misstänker gynekolog-allergi...
    Eller så använder de elakingarna kondomer med sandpapper på åt mig...
  • stor grön drake
    drömmaromsmått skrev 2009-09-15 20:04:15 följande:
    Attans också!! jag har gjort bort mig *bölar stora krokodil tårar* jag dammsög för en stund sedan, happ då är ju hela ivf-grejjan till ingen nytta. Precis då jag satte in dammsugaren i skåpet kom jag på att det var en av de saker man inte skulle göra om man ville bli gravid. ;)
    Å nej!
    och dessutom tänkte du ju på att du ville ha barn när du kom på det.
    Gud vad jag tycker synd om dig! Jag menar, hur kul är det att kasta bort ett IVF för att dammkrokodilerna nafsar en i knävecken?
  • stor grön drake

Stella 78 skrev 2009-09-18 17:28:46 följande:

Och att sambon nästan somnade på mig en morgon när jag var så himla sugen innan jag stressade iväg till jobbet hade inget att göra med tvång att göra... han var nog bara lite trött, men "kompisen" verkade ju sugen eftersom han ju kom!!
    *skrattar så tårarna rinner*
    Helt underbart! GRATTIS!!!
  • stor grön drake

Ja, min bebis i magen blev nog oxå till för att jag slappnade av.
    Att tvinga mannen till "aktivitet" när jag legat i magsjuka i 5 dagar var ju bara för att jag var så jäkla sugen liksom.
    Finns inget mer avslappnande och upphetsande än vinterkräksjukan. Rekomenderas varmt!
    Iof kanske han bara var glad att jag kom och sov i sängen istället för på badrumsgolvet...

• stor grön drake
    drömmaromsmått skrev 2009-09-22 15:39:27 följande:
    Nu är jag så irriterad att jag nästan kokar, vi har precis misslyckats med vårt andra ivf försök och jag fick mensen idag och med våra dåliga siffror (11% i befruktning dvs ett av nio varje gång) gör ju inte att man känner så stort hopp inför vårt sista försök som förmodligen blir vårt sista öht om vi inte får bättre resultat nästa gång när det gäller befruktningsprocent. "du kommer få missfall på sista försöket för du tänkter på det" URSÄKTA? "ja de lär ju fortfarande ut att det är så! kroppen gör ju vad man intalar sig, typ vill man bli gravid så blir man ju skengravid och tänker du på att du kommer misslyckas så kommer du misslyckas då blir det ju missfall" sagt av en annars så smart och förståndig människa
    URSÄKTA???

Stryk skulle människan ha!
    Dessutom skulle det ju ge dig något annat att tänka på...
  • stor grön drake

Pratade med en i min förlossningsgrupp. Hon sa att efter 6 månader hade de fått komma på koll eftersom de var så oroliga att de inte kunde få barn (dock gick hon privat till gyn, så hon tog ingens plats inom normala vården )
    blev lite irriterad först, men sen sa hon att de ville verkligen, så de hade testat med ÄL-test enda sen de slutat skydda sig, och aldrig fått utslag, så hon var ju rädd att något var fel och hon inte hade ÄL alls.
    Och då kan jag endå känna att det är OK att vara orolig fast så lite tid har gått. Sen sa hon att hon faktiskt inte visste att det i snitt tog 7-8 månader, för alla runt henne hade blivit gravida på 1-2 månader. Och de hade varit okänsliga nog att fråga "Vaddå, har du inte blivit gravid ennu? Ni skulle ju börja försöka sa du..."
    Med sånna vänner behöver man ju inte ovänner...

• stor grön drake

Ja, när de gjorde VUL sa läkaren "men du har ju ÄL just nu?" men testerna visade endå inget, hon förklarade inte mera varför, men sen 2-3 månader senare tog det sig.
    Men när de visste att det fungerade som det skulle så "slappnade de ju aaaav" *gör fula miner*
    Alltså, hon sa INTE det, men anhängarna till den teorin skulle väll säga så...
    Hon var bara glad att hon hade ÄL och konstaterade att för vissa tar det lite längre

• stor grön drake

Berättade för mannen om detta med stress idag...
    Han undrade hur f*n hans encelliga simmare skulle gå och dö om han visste när jag hade ÄL... (om jag nu hade det vill säga...)

• stor grön drake
    Pimpinellan skrev 2009-10-15 13:59:01 följande:
    Kanske ska be maken klubba ner mig nästa vecka inför ÄP och ev. ET/FET? Vore väl en perfekt avslappning med koma...?
    Men han måste ju oxå slappna av... Kan du inte be grannen slå ner er båda?
  • stor grön drake
    Mia100 skrev 2009-10-15 14:21:10 följande:
    så vidare han inte brukar dra en "handtralla" i sovande tillstånd...?! Kan lova att grannen får något att berätta för de andra grannarna sen....
    Han kan väll både köra och "jobba" lite
  • stor grön drake
    helenen skrev 2009-10-16 19:56:11 följande:
    Vi har ju fått remissen för IVF ivägskickad nu,
    GRATTIS!
    Eftersom du fått din remis är du nu officellt avslappnad och kommer att bli gravid av dig själv inom 3 dagar.
    Vetenskapligt bevisat baserat på alla kusines-väns-brors-morbrors-pysslings-dagiskompis som minnsan finns att berätta om här på FL
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"