• nevadita

"Så här blir du gravid!"

stor grön drake skrev 2009-08-21 06:05:14 följande:
    Ooh... Neva is back in action...
    Ja passa er

Har tyvärr inte fler "så-här-blir-du-gravid"-historier på lager så jag ligger lågt.
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Humlet skrev 2009-08-22 13:42:07 följande:
    Oh, nu har jag fått ett underbart råd (eller siande) som platsar i min hall of fame över korkade råd.Jag o väninna sitter på ett fik för någon vecka sedan. Hon vet inte att jag är mitt uppe i en IVF men vet att vi är ofrivilligt barnlösa.Hon strålar som en sol och berättar att hon minsann varit hos en spådam (bara det skrämmer mig lite) och att spådamen berättat att en i bekanskapskretsen försöker att få barn. Go figure - vi är alla i 30-årsäldern så vad är oddsen för det. Det beslutas iallafall att det säkert var jag och min väninna tittar på mig helt allvarligt ock säger att om jag bara tar det lugnt och inte DAMSUGER, det var något med armrörelserna som spådamen inte tyckte var bra, så kommer bebisen innan jag vet ordet av.Matt är bara förnamnet
    OH MY GOD! Spåtanter is da shit!

*skakar förundrat på huvudet*
  • nevadita
    Pimpinellan skrev 2009-08-29 12:08:34 följande:
    Upp till kamp tjejer!:www.familjeliv.se/Forum-1-3/m46789561.htmlJag FATTAR inte att folk är så korkade att de verkligen _tror_ på detta och sen för myten vidare? Vem startade nåt så absurt!? I skolan får man ju i.o.f.s inte lära sig nåt vettigt om fertilitet så vad ska man kräva av naiva kvinnor som inget begriper ang. grundläggande fakta?
    varför är alltid såna trådar "för en väns räkning"...?
    Man upphör aldrig att förundras.

Länka till denna tråden vetja, här finns alla tips som behövs
  • nevadita
    helenen skrev 2009-08-31 22:17:33 följande:
    Jo, men jag hade inget hemma. Tror du att det kan påverka graviditeten om jag testar för sent?
    du får göra tvärtom, dvs inte testa ALLS för då är du ju självklart gravid
    Så länge du inte vet att du inte är det så är du det, var det inte så spågumman sa??
  • nevadita
    beami skrev 2009-09-04 10:04:05 följande:
    Jag tycker att termen "ofrivillig barnlös" låter så hemskt - kan man inte kalla det för nåt annat typ "prokreations hämmade" istället! =)
    funderar på skillnaden mellan "oförklarligt barnlös" och "ofrivilligt"....? Nån som vet?
    Pimpinellan skrev 2009-09-04 12:55:46 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m46974472.htmlSuck. Verkar som rena konspirationen på sistone att sprida denna myt vidare. Och av en som _själv_ hade svårt uppenbarligen!
    Men för fan Är det samma pellar som drar igång trådarna för att få igång debatten eller??

Ser dessutom rött av att aborter används så flitigt av somliga som p-medel. Fy.

*går o spyr lite*
  • nevadita
    stor grön drake skrev 2009-09-05 08:23:22 följande:
    oförklarligt barnlösBåda är fullt utredda (inga knutar i garnet här inte) men endå hittas ingen förklaring till varför de inte kan få barn tillsammans (fast det är klart, om de prakktiserar metoden att INTE ha sex så kan jag ge dem en del tips iaf )ofrivilligt barnlösTill detta behöver det inte finnas några medicinska hinder för graviditet (även om det är vanligt att det gör det) utan kan helt enkelt vara så att man har en enorm barnlängtan men ingen partner, eller en partner som inte är redo ännu. Det sistnämnda är -väldigt- tungt, kan jag säga med egegn erfarenhet. Väntade i över 3 år på att mannen skulle bli redo.
    oki så då kvalade jag in under båda kategorierna då.

Väntade också lääänge på att hans klocka skulle börja ticka, min SLOG ju för tusan
  • nevadita
    Pimpinellan skrev 2009-09-05 13:12:48 följande:
    Jag skrev ett svar om oförklarlig resp. ofrivillig barnlöshet,men det försvann!?Oförklarlig barnlöshet: försökt ett år ,gjort utredning,inga fel hittade. Dock hittas ofta fel vid IVF.Ofrivillig barnlöshet: klassat som sjukdom,två års försök att få barn,men man får inga.
    åhå?
    Får man alltså INGA barn vid ofrivillig barnlöshet ens med IVF?
  • nevadita

Pimpinellan: du är i en alldeles egen kategori du...
    bedrövligt att det ska behöva vara så jävla svårt för vissa när andra kallar sina barn för olyckor

*skickar över lite rättvisa*

• nevadita

tack för förklaringen. Har liksom aldrig fattat skillnaden.

• nevadita

FEM oplanerade! oj.

Har aldrig tänkt på att det kan finnas viss problematik i att vara överfertil också... hm... finns ju inte riktigt i våran värld.

• nevadita
    Selenea skrev 2009-09-07 21:42:50 följande:
    Alla barn som kommer till på naturlig väg är by default oplanerade och oönskade.
    Naturlig väg?
    Hur menar du?
    Föds/tillverkas på en skogsstig?

Är inte IVF och insemination osv den naturliga vägen?
    Har svårt att tro på att folk blir gravida på annat sätt....
  • nevadita
    Pimpinellan skrev 2009-10-13 17:45:51 följande:
    Citat från idag:Jag förstår att du blir ledsen, och att man känner sig hjälplös men slappna av...vet att det är lätt att säga men det hjälper, om du stressar kroppen tar signaler som att det är inte ett bra läge Jag har hört att man kan börja få hjälp efter ett år, fast som sagt stressa inte!
    inför skottpengar på de som envist håller fast vid slappna-av-tramset 

har folk inte nåt positivt och genuint omtänksamt att säga så kan, och bör, de hålla snattran.

blir jag sån sabla besserwisser som går omkring och skriver dumheter på folks näsor, så ber jag: snälla SKJUT MIG
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"