• FruNaftra

"Så här blir du gravid!"

Ja och hur tusan kan folk bara anta att det är kvinnan som problemet ligger hos? Min man kommer inte bli mer fertil eller mindre steril av att JAG lyckats bli gravid en gång liksom. Suck...folk tänker verkligen inte och sätter hellre in barnlösa i ett enda fack där allas förutsättningar är likadana.

Selenea skrev 2009-08-14 23:35:27 följande:
    Det har jag också fått höra. Jag har en dotter efter IVF och nu säger alla: "Men nu när din kropp vet hur det är att vara gravid, så kommer det av sig själv." Eh? Jaså? Jag har fortfarande PCOS, endometrios och trånga passager. 11 månader utan skydd, och jag har fortfarande inte blivit gravid. Så nej... Kan inte folk bara läsa på lite? Sekundär barnlöshet skulle inte ens existera om "kroppen visste hur den skulle göra" efter en graviditet. Behöver man hjälp med IVF, så är det i regel för att man inte kan på egen hand. Sen kan vissa ha tur, men det hör ju varken hit eller dit.
  • FruNaftra

Ja det är riktigt. Folsyra ökar inte chanserna att bli gravid. Hur folk har lyckats röra ihop de två sakerna är för mig obegripligt.

Ova skrev 2009-08-22 12:19:30 följande:
    OT, men ger folsyra även ökad chans för befruktning? Jag trodde bara att det minskade risken för ryggmärgsbråck.
  • FruNaftra

Grrrr....sånt retar gallfeber på min. Som tur var får jag intrycket att det inte är så många som resonerar så.

drömmaromsmått skrev 2009-08-22 12:52:38 följande:
    nej jag ska inte lägga mig i, det har jag redan bestämt men fy fan vad arg jag blev nyss då jag läste nyaste anonym som inte ville att dennes skattepengar skulle gå till att hjälpa barnlösa. Funderade en snabbis på att skriva att jag skulle tänka på denne när jag puffade min dyyyyra medicin som jag inte betalat ett enda ruttet öre för eftersom de finansierats av hennes/hans skattepengar, men så kom jag på att jag inte orkade bråka idag...
  • FruNaftra

Jävla idioter det finns. INGEN HÄLSORISK men barnlöshet? Ursäkta men vilken planet och tidsålder bor den personen på?

• FruNaftra

Jag borde ha blivit spågumma. Då hade jag blivit gravid på en gång. Fan, att jag inte kom på det förrän NU *skäms*

• FruNaftra

Hjulet snurrar men hamstern är död

Marinero skrev 2009-08-22 17:15:54 följande:
    Ja hon verkar va lite bakom faktiskt.
  • FruNaftra

Pimpinella, jag blev riktigt ställd när jag läste på IVF hemsidorna om att stress kan sänka fertiliteten hos både män och kvinnor. Jag hade ingen aning för jag har lyssnat på läkarna och köpt det rakt av. Nu står det helt plötsligt att det KAN hjälpa att ta till yoga och promenader och sån shit, på seriösa IVF hemsidor. Jaha.....vafan säger man? Är det ingen myt då? Vad betyder detta?

• FruNaftra

Vilka ord?
    Shit, nu missade jag högklassigt skvaller igen

Pimpinellan skrev 2009-09-01 20:51:10 följande:
    Den här surkärringen anmälde kränkande kommentarer i tråden ovan och tänk,det funkade! Mycket tar jag,men inte de orden!
  • FruNaftra

Vad är tråden, var är tråden???

Marinero skrev 2009-09-12 09:37:07 följande:
    Exakt! Och nu tror hon att vi inte har bättre för oss än att vi ska starta en hatasundsvallstjejklubb hahaha. Nej men nu kan jag ju bara skratta åt henne, va ska man annars göra Ju trevligare och sakligare man är mot henne, desto aggressivare blir hon. Hoppas hon blir mer ödmjuk när hon får sin bebbe Selenea dina inlägg är så jäkla bra! Jag är säker på att hon läste ditt andra med, men hon tål bara inte kritik helt enkelt.
  • FruNaftra

Aahhh...intressant lilltjej. Hon skriver ju själv i inlägg 7 att hennes "tro" är flummig. Avfärdar hon alla vetenskapliga bevis som talar emot henne, för hennes egen flummiga tro? Såg att hon hänvisade till en artikel som helt saknade vetenskaplig grund...(skratta så blir du gravid). Hade jag sett hennes råd så hade jag blivit gravid direkt för gud vad jag hade garvat Det borde vara åldersgräns på vissa trådar...jisses.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"