• Thalis

"Så här blir du gravid!"

Bubblan83 skrev 2009-07-28 12:37:29 följande:
    Jag hade svårt för att bli gravid, försökte i två år med 4 mf och ett utomkvedshavandeskap i bagaget. Tillslut knäckte det mig och jag sjönk ner i depression, fick äta antideppressiva, ångestdämpande och sömntabletter, min sambo och jag gjorde slut, jag rasade i vikt och min mens försvann. Vi hittade tillbaka till varandra och påbörjade utredning om mf, visade sig att jag får blodproppar i livmoder/navelsträng vilket leder till mf, blev gravid igen och nu under denna graviditet äter jag trombyl och förhoppningsvis går allt vägen.Ett fint råd jag fick "om du bara tar det lugnt när du blivit gravid så ska du se att det inte blir missfall.."Snacka om att känna sig själv extremt skyldig till att det blev mf...Så tips till alla, bli deprimerade, bli av med mensen och ät så mycket tabletter ni bara kan så ska ni se att det tar sig  
    OT: Jag åt trombyl under min graviditet och nu har vi en busunge på 16 månader
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Pimpinellan skrev 2009-07-28 12:48:07 följande:
    Thalis: får jag messa dig? Vill inte ta allvar i tråden.
    Vänta så ska jag lägga till dig i adressboken
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Pimpinellan skrev 2009-07-28 13:01:39 följande:
    Miracle Cats skrev 2009-07-28 12:56:27 följande: Eller den värsta av alla kommentarer: det kanske inte är meningen då att ni ska ha barn. Nähä,men knarkare,pedofiler,psykotiska,de som inga barn vill ha,de som misshandlar dem,de som gör allt för att inte bli gravida,de som super,storröker m.m-DÅ är det meningen!? Har en vän som tror så här och jag har aldrig berättat att vi har problem. Hon hade själv den enorma turen att få två barn efter 40 så hon ska ju hålla tyst...
    Uff jag hatar denna välmenande replik!
    Fick det av en religös kollega,2 månader efter att vi förlorat vår son.
    Fast hon sa mer: Allt har sin mening i livet och det var inte meningen att ni skulle ha fått behålla barnet. Det är guds vilja.
  • Thalis
    Miracle Cats skrev 2009-07-28 13:09:06 följande:
    Usch! Alltså råd i all välmening, men en del väljer verkligen sina tillfällen...
    Det tog hårt men jag vet att hon inte menede något illa. Hon är religiös och vet att jag är katolik,så jag tror att hon trodde att det var det jag ville höra.
  • Thalis
    MrsAssault skrev 2009-07-28 13:12:35 följande:
    Ok det här är min handlingsplan nu efter att ha läst här: 1. Köpa en kolonistuga2. Säga upp mig från jobbet3. Börja knarka4. Prostituera mig utan skydd med de vidrigaste män jag kan hitta5. Skölja muffen med coca-cola6. Aldrig göra ett graviditetstest
    Chakladen och fären! Och adoption.
  • Thalis

choklad och fåren,sonen är här och slåss med mig om tangentbordet.

• Thalis
    Meli skrev 2009-07-28 13:31:17 följande:
    Förstår att ni är trötta på alla "tips" om att sluta tänka på det osv.Men jag försökte med vår 2a i 2,5 år, intensivt utan att missa en enda ÄL.1,5 månader innan det tog sig, så provade jag två naturpreparat från "homeopathuset i Söderdala". Det var "thymin" och "Refemale".När mensen kom, så blödde jag otroligt mycket, var verkligen glad att det råkade vara en VABdag. Efter det så tog det sig. Jag undrar trots allt om det inte hjälpte mig.FÖr jag har även all anledning att tro att mina besvär egentligen berodde på mina GBSbakterier.Så ett litet tips är ändå att kolla om ni lider av GBS, många gör det och nästan ingen får problem, men jag fick. Behandla i så fall med antibiotika.OCh naturprodukterna blev jag tipsad om på FL att fler långtidskämpare faktiskt lyckats efter att ha tagit dem.Kram och lycka till!PS, jag tänkte precis lika mycket på det den månad det tog sig, som de övriga 2,5 åren
    Men GBS gör inte att han har svårt att bli gravid!
  • Thalis
    Meli skrev 2009-07-28 13:43:13 följande:
    ThalisJo, jag tror det gjorde det på mig. GBS har gett mig totalt 3 bekräftade livmodersinflammationer, 2 trots att jag fick antibiotika under förlossningen.Efter första förlossningen så hade jag fruktansvärt ont och nu, efter 3 barn, så vet jag att det var något fel, och troligtvis en mindre allvarlig livmodersinflammation.Det var också efter detta, outredda som problemen uppstod. När jag fått antibiotikan efter barn nummer två och var fri från GBSen ett tag, så blev jag gravid lätt igen.Vidare har jag hört om en kompis kompis som hade streptokocker i underlivet och fick antiobiotika och sen klarade hon att bli gravid. DÅ fattade jag inte vad det var, men nu antar jag att det var GBS.De flesta får dock inga problem, men även min BM sa att det kanske berodde på det och att det troligtvis då var en mindre livmoderinflammation efter barn 1.
    Ja, men att antyda att GBS orsakar infertilitet skapar bara onödig panik!
    Det som gjorde det svårt för dig att bli gravid var inflammationerna i livmodern(som tydligen orsakades av GBS) MEN de många kvinnor har GBS utan att en veta om det och de flesta blir gravida och föder barn utan problem.
    Jag har GBS,som gjorde att jag hade mycket SD under graviditet och jag fick antibiotika under förlossningen. Har inga problem med att bli gravid men jag löper risken att lätt få sena mf,men det är pga av annat som inte har med GBS att göra. 
  • Thalis
    Meli skrev 2009-07-28 13:53:06 följande:
    ThalisMen jag tycker nog att det är värt att kolla om det är så att en antibiotikakur hjälper.... Jag hade ju inte ont eller en inflammation i 2,5 år. Jag skrev ju att de flest ainte har problem, men när man är och försöker länge, så vill man hellre testa saker än att inte testa dem, om det kan hjälpa.
    Man kan kolla upp GBS,men det är sällan man för behandling om man inte redan är gravid och har en massa besvär av GBS t ex UVI och/ eller mycket SD.

Jag har som sagt GBS men jag kommer inte att få antibiotika kur förrens vid en eventuell graviditet och efter v.12 då jag kommer att få cerklage igen.
  • Thalis
    regnbågspappan skrev 2009-07-28 13:57:37 följande:
    folk säger att man blir med barn utav att bli påsatt men har prövat aktivt sen jag va 13 år gammal och har inte plussat än, va gör jag för fel?
    Fel ställning är säkert orsaken!
    Testa skeden,missionären och doggystyle(denna är även bra om du vill ha en pojke).
  • Thalis
    regnbågspappan skrev 2009-07-28 14:07:39 följande:
    ja bara det inte blir en valp om man kör doggy.. har nog provat de mest vanliga och ovanlga ställningar.. trodde verkligen det skulla taden går jag red i en barstol men NÄÄÄ då
    Det blir en valp bara om du är blondin!
  • Thalis
    Singeladopt skrev 2009-08-02 10:36:54 följande:
    Tror du att det gäller även mig, eller måste man ha någon att ha sex med också?
    Hej vännen!
    Jo,det hjälper alla!!! Och inte behöver man ha sex!
  • Thalis
    drömmaromsmått skrev 2009-08-04 09:10:51 följande:
    Nu riktar sig artikeln till de sekundärt barnlösa och idag har de även slängt in varför man ska slappna av trots att läkare sagt att det inte spelar någon roll i en annan artikel för inte så länge sedan *suck*www.alltombarn.se/villhabarn/sa-blir-du-gravi...
    Jag läste det igår och tänkte faktiskt skicka ett mail. Men orkade inte engagera mig MEN VI alla i tråden kanske skulle bombadera dem med mail.....?
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"