• Fru U

"Så här blir du gravid!"

Byteshandel *hmmm* Maken skulle nog gilla tanken

Undrar om jag också kommer att få höra efter nästa FET (som lyckas och ger en baby) att vi kommer att spotta fram ungar sen, för i så fall så kommer jag att fråga om graviditeter gör att äggledare växer fram (för jag menar DET vore ju medicinskt fantastiskt och borde leda till nobelpris)

• Fru U

*asg*

stor grön drake skrev 2009-08-02 21:43:40 följande:
    jag tycker vi anmäler fru U med vän till grannfejden så att de får hjälp av professionella medlare ;.D
  • Fru U

Hon förstod att jag tyckte som jag gjorde, att något annat hade varit dumt (för klart att man är för saker som är positiva för en själva)

men jag tänker inte så

Jag röstade blått för jag trodde det var bäst för sverige ÄVEN om det inneburit en försämring för mig som sjukpensionär.

Jag är för surrogatmammor för att det ger barn möjlighet att komma till familjer som verkligen vill ha barn, för att det funnits kvinnor som fött barn åt andra i alla tider (enda skillnaden nu är att man kan göra så att barnet som "ges bort" är mottagarföräldrarnas biologiska)

Pixter, jag tror nog att vänskapen tål att jag säger att det inte kändes bra sist. FruNaftra jag tror inte att hon och jag kan diskutera detta på ett bra sätt någonsin

Vänskapen fortsätter med all sannolikhet men jag kommer nog aldrig att tycka att det blir som innan (för jag blev rejält sårad).

Bästa är nog att säga att det inte kändes bra och att det bästa nog är att inte diskutera detta alls

• Fru U

Tack för att ni lyssnar. Inte så många man kan prata med om sånt här

• Fru U

En del förstår, och då menar jag verkligen förstår (har också en vän som erbjudit sig att bära ett barn till oss) men de är sällsynta

• Fru U

Just idag vill jag ge alla som säger "slappna av" en fet smäll och alla som säger att man inte får vara ledsen över att man själv inte blir gravid när ens vänner blir gravida vill jag sparka i arsl*t

(mensgnällig)

• Fru U

Att du måste tänka på annat än barn under tiden

beami skrev 2009-08-23 22:25:19 följande:
    [citat]
    Efter att ha följt den här tråden från början har jag kommit fram till följande; Häng knäveck från en taklampa medan du häller fil på ditt onämnbara, äter bullar och dricker bärs allt detta medan din partner utrustar spermierna med GPS, ha helst en gravid person med i rummet så det smittar av sig och framförallt - SLAPPNA AV!!!=))) Har jag glömt nåt?
    [/citat]
  • Fru U

Just sådana människor som säger saker som "om det är meningen...." vill jag slänga ut i skogen, nakna som när de föddes och säga så, lev nu enligt naturlagarna"

Det är länge sen vi höjde oss över att enbart göra som naturen och generna säger. Läkarvård i olika former har funnits sen människan började organisera sig (eller gå upprätt om man så vill)

• Fru U

Hej igen, jag skriver här för det är den enda tråd som jag tror går säker från snokande blickar

Hur säger man till sin vän att det är okej att de pratar om barnet, dvs ul, läkarbesöket, barnvagnen men INTE de ömmande brösten, mensvärken som inte är mensvärk, aborten om barnet visar sig ha tex downs

Förstår ni vad jag menar? Jag är beredd att kompromissa för jag kan inte säga att hon inte ska prata alls om barnet (precis som att hon inte har rätt att kräva att jag ska lyssna på allt om graviditeten) men hur säger man det?

Jag orkar inte stötta henne när hon pratar om rädslan för mf när hon gör saker som jag anser (som vetenskapen anser) ökar risken för mf, jag kan inte slå knut på mig själv så mycket

• Fru U

Att hon är gravid är i sig okej, växande magar stör inte mig (jag har aldrig drömt om att vara gravid, vill bara ha barn) men jag fixar inte grav-snacket och snacket om hur underbart det är med bebis (adopterar vi så lär vi aldrig ens få uppleva bebistiden)

• Fru U

Det kommer alltid att dyka upp personer som är "helt övertygade" om att de vet, att de förstår.

Till dem säger jag: hej och där är dörren *pekar på datorns av-knapp*

• Fru U

*funderar*

Tror ni det funkar med en kolonilott? Om jag odlar morötter där (nästa år) växer äggledarna ut då?

• Fru U

Ni har så rätt. Ska genast börja odla i krukor här hemma så länge

*stolt hobbyodlare*

Ullis K skrev 2009-09-01 19:50:35 följande:

Ja, ju mer man odlar och ju mer det växer desto mer måste det ju växa i magen oxå eller??? Enkel logik ;)
  • Fru U

Tycker ni också det är jobbigt att folk tycker synd om er?

Jag avskyr det!

• Fru U

Jagtycker vi ska göra gemensam sak o anmäla alla trådar i ks svårt att få barn som handlar om folk som inte alls har svårt att få barn

Sex månaders personerna kan väl hålla sig i ks graviditet eller kroppsligt o inte i "vårt" forum *grrr*

• Fru U

Jo men om vi är tillräckligt många som protesterar så kanske vi så småningom får gehör. Vi begär ju inte att de ska tas bort eller sluta vara anonyma, bara att de flyttas till graviditet eller kropppsligt

När jag föreslog svårt att få barn i ks så trodde jag i min enfald att folk skulle fatta att det handlar om sådana som jag och ni, inte om anna som försökt i sex månader

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"